Nieuws, actualiteit en politiek #3

Ik wilde reageren met das vast een jeroen die er eigenlijk net zoveel van afweet als jij.
En de kans is toch het grootste dat je brief niet geplaatst wordt (ik ben goed in peptalks) en je hebt m eigenlijk al geschreven dus ik zou zeggen copy paste naar de Volkskrant.
Kan je erbij zeggen dat je weekhartige kennis niet kon slapen en dat je daarom even wat feiten uiteen gezet hebt.

Ik heb inmiddels ook maar m’n cursus Russisch weer gecanceled (nee grapje ik denk dat er 0 voordeel voor Rusland zit om ons te gaan bezetten zeker nu we afhankelijker worden van Russisch gas).

3 likes

Newsflash: de krant staat vol met mensen die er eigenlijk geen verstand van hebben, maar wel een groot ego bezitten. Denk juist dat dit een mooie toevoeging zou zijn.

Maarja, jouw schrijfsel, jouw levuh.

7 likes

In Vlaanderen is er commotie ontstaan rond een café dat cismannen weerde afgelopen week. De uitbaters hebben een heel sterk stuk geschreven over hoe en waarom, dat ik toch ook even hier wilde delen. (In de inleiding staat ook een link naar een ander artikel erover)

‘Cismannen uitgesloten’? Wij hadden liever gelezen ‘FLINTA-personen krijgen eindelijk plaats’: Gents café reageert op commotie
https://www.demorgen.be/meningen/cismannen-uitgesloten-wij-hadden-liever-gelezen-flinta-personen-krijgen-eindelijk-plaats-gents-cafe-reageert-op-commotie~b8deec5f/

9 likes

des te kwalijker dan

1 like

image

5 likes

Haahhaha ezerkeeeen

7 likes

Vreselijk als politici memes en popcultuur gebruiken 🥲

Sorry Telegraaf maar nu.nl had nog geen artikel online staan. Bizar weer dit. Zo iemand gaat toch nooit opgeven?

Maar begrijp ik nu goed dat die advocaat een neef is van Taghi? Want dan vind ik het niet heel verbazingwekkend dat hij blijkbaar mee in die criminele wereld zit. Lijkt me frustrerend voor justitie, dat je inderdaad weet dat Taghi nooit zal opgeven.

Oprechte vraag: heb je altijd vrijheid om je advocaat te kiezen, of kan justitie verbieden dat je bv. je partner of familielid als advocaat neemt, als zij denken dat die persoon zelf niet helemaal zuiver is? (Als zij advocaat zijn he, ik bedoel geen leken.)

1 like

Ja ik moest het ook drie meer lezen maar het is inderdaad wel een neef van hem :sweat_smile:
En goede vraag, heb eigenlijk geen idee?

Ik lees nu dit, ander artikel:

“Toch legt hij uit dat alleen de naam Taghi niet genoeg is om iemand te weigeren. „DJI kan de toegang niet weigeren op grond van familiebanden van de advocaat met een gedetineerde. Advocaten behoren tot de zogenoemde geprivilegieerde personen hetgeen onder andere betekent dat de advocaat zich tijdens het bezoek in beginsel vrijelijk met de gedetineerde kan onderhouden.”

Edit: dit artikel gaat eig precies in op jouw (logische) vraag: Minister Dekker begrijpt verbazing om arrestatie advocaat Taghi | Binnenland | Telegraaf.nl

2 likes

Was Inez Weski niet zijn advocaat?

Al een tijdje geleden geloof ik

Taghi is wel zo iemand die je een spontane hartaanval wenst hè, zo lang hij leeft zal het altijd gezeik blijven.

9 likes

Hoewel Inez Weski de advocaat van T. is, mag hij ook worden bezocht en bijgestaan door andere advocaten.

Dus advocaten mogen bij iedereen op de koffie, ongeacht of het hun cliënt is

3 likes

Tegelijkertijd wil de VVD de huidige norm van dertig procent sociale woningbouw afschaffen en ‘private en particuliere initiatieven’ de ruimte geven.

ah super mijn hele wijk waar nog appartementen voor sociale huurnorm werden verhuurd wordt opgekocht door pandjesbazen die het renoveren en het 3dubbele vragen, waar je toen ik 18 was nog met 6 jaar op de woonnet lijst staan een huisje kon krijgen is dat nu om en nabij 12 jaar, ik zie continu mensen om me heen die maanden, dan niet jaren niet aan een woning kunnen komen (en als het wel gelukt is zit je ergens met een 2jarig contract zodat ze de huur nog maar eens omhoog kunnen gooien) maar laten we inderdaad NOG minder sociale huur beschikbaar maken en pandjesbazen de kans geven nog meer woningen op te kunnen kopen :slightly_smiling_face::+1::+1:

wat een stel achterlijken zeg

6 likes

*ad lib * de VVD maakt alles kapohhooohoooOOOOOot

8 likes

Super gaaf!

1 like

Heerlijke grappen weer hhaha

3 likes

Ik wens hem wel wat ergers toe

1 like

Interessant artikel m.b.t censuur in schoolboeken. Helaas weinig verrassend.

2 likes