Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Duitsland dat 10000 Afghanen wil ophalen :heart:

25 likes

Canada ging er ook 20.000 toelaten.

Ondertussen moeten wij nadenken over 200 man :woman_facepalming:t5::triumph:

8 likes

Trump zou alleen maar van de toren blazen hoe geweldig die schijt “deal” was die hij met de taliban heeft gesloten.

1 like

https://mobile.twitter.com/clarissaward

Dit is trouwens de oorlogsjournaliste van CNN die nu nog verslag doet vanuit Kabul/Afghanistan. Wat een moed heeft zij zeg.

1 like

Here it goes…

2 likes
2 likes

Wat is dit heftig… toen ik in groep 2 zat kwam er een Afghaanse jongen in onze klas. Want wij hadden een connectie met een AZC school. Nooit echt beseft waar hij vandaan gekomen moest zijn… en nu zie je dit… pff

Krijg een vieze smaak in m’n mond van deze speech. Amerika is daar gekomen om terroristische aanslagen te voorkomen? Het lag aan de Afghaanse legerleiding? Bah wat een smoesjes allemaal.

17 likes

Ja laten we de mensen daar nog even verder de grond in trappen :+1:t2:

2 likes

Op het moment dat hij zei dat de missie 20 jaar geleden zo lekker “clear” was, wist ik dat het kut speech zou worden.

Er is nooit ook maar iets eerlijk of duidelijk geweest aan die hele kutmissie!
Ben echt boos.

2 likes

Ik kan er ook niet tegen hoe er zo gefocust wordt op “hoeveel geld er al die 20 jaar” is “geïnvesteerd”. op dit moment voltrekt zich een van de grootst denkbare crises, dat is nu wat relevant is.

7 likes

Nu ff Amerikanen prio geven na al die jaren daar? hoe wil je die dan verdedigen ook, al die mensen die daar al die jaren heen zijn gestuurd. lekker kut als je denkt dat je daar jaren nog iets van goed werk hebt gedaan.

Ja mee eens, maar ik snap het punt wel dat het over 5 jaar niet anders zou zijn geweest. Het was natuurlijk een uitzichtloze oorlog, tenzij ze er voor altjd zouden blijven zitten…

1 like

Jammer dat ie niet ff zegt ‘may god protect all Afghans’, of miste ik iets?

2 likes

Gaat natuurlijk alleen om Amerikanen

1 like

stuurt zeker z’n thoughts & prayers :unamused:

1 like

Oke, oké oké. Dus als ik het goed begrijp dan voer je dus eerst 16 jaar een nutteloze oorlog.Verkies je een president die alle moslims discrimineert. Na 4 jaar komt er een nieuwe president die alle troepen terug haalt uit het land en dan zegt dat Amerika met behulp van diplomatie :cry: het land gaat helpen.

Ik geef China en Rusland een goede kans. Amerika iets minder.

1 like

Neemt niet weg dat de exit strategie ( voor zover daar überhaupt sprake van was) toch ronduit waardeloos is verlopen?
Elke nitwit had dit scenario kunnen voorspellen.

Ja snap ik maar ik heb nu al zooooooo vaak gelezen hoeveel miljarden blablabla ik richt me liever op de mensen en hun levens eigenlijk.

Ja dit gevoel kreeg ik ook toen ik net Humberto keek. Een Afghaans-Nederlandse jongen aan tafel wiens vrouw daar nog zit. En dan gingen Eric Mouthaan en Frits Wester lekker meta zitten bespreken hoe dit politiek in elkaar steekt. Hallo, er zijn daar NU mensen in levensgevaar! Gelukkig brak Weis Mateen zelf in om zijn eigen zegje te doen. Hij eindigde met een oproep om hem en zijn vrouw te helpen :broken_heart: hartverscheurend, wat een angst zal hij hebben.

4 likes