Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ik las op CNN dat hij ‘soon’ het land/de wereld toespreekt hier over. Maar waneer ‘soon’ is, is niet bekend.

Ik kwam net dit gedicht tegen van Lieke Marsman over de situatie in Afghanistan/reactie van Nederland. Die laatste zin is zo frustrerend/hartverscheurend.


(Link naar artikel: Een Afghaanse tolk krijgt Nederlandse les - NRC)

7 likes

Vanavond bij ons om 21:45 uur. :joy: ik snap nooit wat van die tijdzones in Amerika.

2 likes

Ik word hier zo kwaad van. Kijk ik snap dat je niet per direct iedereen mee kan nemen die nu op het vliegveld staat. Maar echt, hoe de fuck kan je dit doen.

Ze is toch geen politicus? Ze is voorzitter

Vind je dit een super nuttig onderscheid in deze situatie?

2 likes

Vind het sowieso niet nuttig om wat van die tweets te vinden en dat hier te posten. Als je je boos wil maken moet je maar even een bezoekje brengen aan Geerts tijdlijn, dan heb je echt wat om je boos over te maken

Oh ik vind het zeer nuttig als mensen kritisch zijn op dingen die gezegd worden door vertegenwoordigers van de eigen partij/politieke stromingen die ze ondersteunen. Er is namelijk een hoop bullshit in goede partijen geslopen de afgelopen jaren. Dit is niet een marginale discussie, maar een reactie op een domme tweet van een vertegenwoordiger van een politieke partij op een openbaar platform over een internationale crisis. Ik vind dat links te vaak elkaar bevecht om zaken die afleiden van de belangrijke dingen die we wél gemeen hebben, maar dat betekent niet dat je maar kritiekloos moet zijn alleen omdat Geert en co erger zijn.

11 likes

Heb je nog contact met je vader gehad? Wil/kan hij weg?

Ja via mijn moeder. Hij moet wachten tot er een vliegtuig binnenkomt en welke vlucht hij kan nemen. Dit kan morgen zijn of het kan nog een week duren. Dus erg onduidelijk nu

5 likes

Oh wat moeilijk… Heb aan je gedacht vandaag en duim dat hij snel thuis mag komen. Houd ons op de hoogte (als je wil & kan natuurlijk) :crossed_fingers:t3:

2 likes

Ik ging er daardoor vanuit dat ze fractievoorzitter is, maar dat hoeft inderdaad niet zo te zijn. Verklaart wel de reactie van de daadwerkelijke fractie.

Ah lief :relaxed: Ja ik zal hier weer wat posten als ik wat meer weet!

8 likes

Het is echt te treurig voor woorden, ik kan me niet uitdrukken. Ik heb een soort 2e familie, Afghanen, zij zijn hier 20+ jaar geleden naar toe gevlucht. Maar we zijn zo machteloos, wat zeg je nog? Wat doe je nog? Wat is nog passend, wat dekt de lading?

Echt te schrijnend.

En ik hoor een paar van mijn belachelijk racistische collega’s al zeggen ‘tja, islam he … je kan niet ontkennen dat het daarmee te maken heeft!’.

Ik las ook op fb een post met reacties, meteen gestopt.
‘Wij zitten vol! Grenzen dicht!’ ‘Allemaal gevaar voor de westerse wereld!’ ‘We kunnen zulke mensen niet blijven opvangen.’
Wat een geprivilegieerd kutvolk.

Edit: ik hoor op tv ‘het land dat nu weer het islamitisch emiraat heet …’ echt fucking buikpijn.

19 likes

Heel goed NOS, zo kan ik Biden volgen

Is nog niet begonnen volgens mij, vandaar dat beeld

1 like

Valt niets te zien, journalisten mogen nu pas naar binnen.

Wat als Trump nu nog president was geweest? Volgens mij had hij het Amerikaanse leger sukkels genoemd en de grens gesloten voor alle wizards aka taliban.

CNN zend het trouwens ook uit.

Haha maar dat piepje. Lang geleden dat ik dit beeld heb gezien

1 like