Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

De gedachte dat de mensen die je in dat filmpje daar ziet zitten nu dood zijn doet echt pijn

2 likes

Ja afschuwelijk he, dat je zo wanhopig bent dat je toch het risico neemt, terwijl je eigenlijk ook wel weet dat je zoā€™n vlucht never overleeft.

2 likes

Blijkbaar had ze ook eerder dit gepost. Misselijkmakend ditā€‹:nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face::nauseated_face:

4 likes

Is ze erbij ofzo?

1 like

Wauw

Die filmpjes daarvan zijn echt hartverscheurend. Wat vreselijk allemaal :sob:

1 like

Jongens, door alle hectiek was alle nuance even verloren! ze bedoelde het vast goed! /s

1 like

Jammer dat ik hier geen ā€œlikeā€ met :roll_eyes: kan geven. Anders had ik het gedaan

11 likes

Ja en ā€˜het valt allemaal wel meeā€™

2 likes

Waar blijft Biden eigenlijk? Vind het echt waanzinnig dat er nog geen enkel geluid vanuit het witte huis is geweest.

1 like

Ik vind het zo erg voor de meisjes en vrouwen, hun toekomst is verwoest. Bij de beelden die je ziet op filmpjes, CNN etc. zie je eigenlijk ook alleen maar mannen.

6 likes

Soms vind ik cancel culture opeens helemaal niet zoā€™n slecht idee.
Ik snap ook niet hoe je als politicus precies op persoonlijke titel wil twitteren.

13 likes

Ik las gister een verhaal op reddit, zal m ff zoeken, en er is natuurlijk altijd een kans dat het nep is, maar hoe die het verwoorde was echt mooi.

TLDR: ze was 8 toen de vs binnenviel, heeft vervolgens kunnen studeren, werken en een netwerk opbouwen voor lokale vrouwen, is getrouwd en kreeg een dochter. 20 jaar waarin ze zo veel mogelijk normaal kon leven. En nu groeit haar dochter toch ineens op in een land waarin ze niks mag en later eigenlijk niet gezien mag worden. Zo intens hoe haar leven en toekomst in een paar weken ineens weg is.

10 likes

Trut

3 likes

Maarā€¦ maarā€¦ maarā€¦ hoe kan dit, in welke wereld leeft zij?

2 likes

Het kan bij GL! Je persoonlijke opvattingen doen er niet toe, zolang je politieke opvattingen maar links zijn.

6 likes

Maar menn ik ben echt benieuwd hoe deze ~persoonlijke~ opvatting tot stand is gekomen :neutral_face:

2 likes

Dit is toch een GL politica onwaardig. Zou dit het gevolg zijn van als land 10 jaar gegaslight worden door Rutte, dat je echt alles kunt zeggen en het daarna op ā€˜nuanceā€™ kunt gooien?

16 likes

https://www.vluchtelingenwerk.nl/steun-ons/word-vrijwilliger

Voor de mensen die misschien iets willen doen. Een paar jaar geleden gaf ik les in ondernemerschap aan vluchtelingen. Dit was heel erg leuk en mooi om te doen. Nu heb ik me aangemeld als taalmaatje. Fuck man er is te veel ellende in de wereld.

Dat was er altijd al, maar hoe kom je er op een land in de steek te laten tijdens een wereldwijde pandemie, waar je 20 jaar lang gevochten hebt voor het in stand houden van een leugen.

5 likes

Of geen actieve herinneringen :upside_down_face:

1 like