Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Ja inderdaad, memorabele man. Vind het zo vreselijk oneerlijk. Wat een klotezooi. Maar zoals ik ook al eerder in dit topic las, misschien beter zo dan wel het overleven maar nooit meer normaal kunnen functioneren. Dat is het enige positieve aan de situatie.

2 likes

Eigenlijk ook wel cru: ‘als beloning zal ik je niet doden :slightly_smiling_face:’ eh thanks man

9 likes

Ja, al die andere koeien die wel door de molen gaan denken ook “Top geregeld”. Heb echt een hekel aan dit soort “Positieve nieuwtjes” en al die mensen die dit “Helemaal top” vinden terwijl ze morgen weer in de Mac zitten. Ik zal wel als een of andere grinch klinken maar hallo…

16 likes

https://www.ad.nl/buitenland/zwaar-mishandelde-nederlander-op-mallorca-is-overleden~a4132d60/

:pensive:

Totaal irrelevant voor het gesprek maar ik wil toch even kwijt dat die foto’s uit het artikel me de vibe geven dat hij voor een zelfontspanner die foto’s heeft genomen. :rofl: Als je zo naar die foto’s kijkt dan wordt het eigenlijk een beetje sneu.

3 likes

Wow! Allerlei journalisten en andere mensen waarvan hun telefoon is besmet (zonder ergens op te klikken) met spyware door overheden, inclusief camera’s en microfoons aanzetten, alle foto’s en berichten kopiëren, etc.

1 ervan is een Mexicaanse journalist die een maand later is vermoord

1 like

wat erg dit. En het grootste gedeelte van die groep zat dus al lang en breed weer in Nederland. Neem aan dat deze gasten snel opgepakt kunnen worden.

Ik zat het net te lezen en gatverdamme ook wat laf dat ze allemaal snel de benen weer terug naar Nederland namen.
Hoop toch echt dat ze worden uitgeleverd aan Spanje.

2 likes

Ik lees nu op fb dat mensen niet durven te gaan omdat zo’n mensenmassa/bijeenkomst gevaarlijk is volgens hen. Boulevard werd nog steeds bedreigd en dat het hen niet zou verbazen als ze daar ook wat gingen doen ??

Lijkt me onwaarschijnlijk toch?

1 like

Ik weet niet of het onwaarschijnlijk is, ik had ondanks dat ik wel op de hoogte ben van Taghi en zijn acties, niet gedacht dat ze zo ver zouden gaan om Peter R de Vries te doden.

Maar afgezien nog daarvan, sta ik persoonlijk niet te springen om in deze tijd naar zo’n drukbezochte plek te gaan ivm corona. Ik vind het initiatief wel prachtig trouwens, en verwacht veel drukte. Ik stond gisteren in mijn eigen stad nog bij een bloemenzee ter nagedachtenis aan hem, en vind dat allemaal zeer indrukwekkend. Wat een verlies.

4 likes

Volgt iemand de hongerstaking? Ben wel geschokt dat het nu wordt gezien als een onderhandelingsmethode in plaats van een urgente humanitaire kwestie.

Nou ja, ik snap wel dat mensen dat denken, moet zeggen dat ik er ook even aan heb gedacht. Weinigen hadden al gedacht dat ze zo ver zouden gaan om Peter R te doden en verder is zo’n bijeenkomst met heel veel mensen natuurlijk wel dé plek om een verdere aanslag te plegen mochten ze dat willen. Desondanks denk ik dat het wel ietwat onwaarschijnlijk is omdat er vooral mensen zullen komen die verder geen rol in de strafzaken spelen natuurlijk en er zal vast hele goede beveiliging zijn.

Ik ga er trouwens sowieso niet heen, want te ver en inderdaad corona zoals @MJDLH zegt. Ik ga wel even bloemen leggen in mijn eigen stad bij het monument wat daarvoor aangewezen is.

Misschien lees ik er overheen maar waar wordt er voor gestaakt? Lees niks over wat ze willen.

Hier staan veel artikelen van de afgelopen tijd: Hongerstaking - De Standaard Mobile

De mensen die in hongerstaking zijn zijn sans-papiers dwz mensen zonder papieren die uitgeprocedeerd zijn en ze protesteren tegen de onleefbare situatie die daardoor ontstaan is (als je illegaal bent kunt je geen menswaardig leven opbouwen)

2 likes

Ik vraag me echt af wat de uitkomst gaat zijn. Madhi en de rechtse(re) partijen zijn heel stellig in hun nee en het is voor hen echt een principekwestie nu lijkt het om niet toe te geven “want dan is het hek van de dam”.
Ik hoop echt dat er geen doden vallen, zeker nu sommige ook gestopt zijn met drinken - toont nog eens extra aan hoe wanhopig ze zijn…

1 like

Ja, ik vond het vooral teleurstellend om te lezen dat er werd gezegd ‘zo werkt het niet in een democratie’ tegen en over mensen die op geen enkele manier betrokken kunnen zijn bij die democratie (bijv door stemrecht)

6 likes

Inderdaad. “Zo werkt het niet in een democratie” alsof mensen langzaam laten sterven wel is hoe het in een democratie werkt. Ik snap dat het een ingewikkelde kwestie is met al die polieke belangen die erin verstrengeld zitten, maar soms lijkt er vergeten te worden dat het ook gewoon over ménsen gaat.

Las net een interessant artikel in Knack waarin de context van deze zaak en mogelijke oplossingen op een begrijpelijke manier beschreven worden:
https://www.knack.be/nieuws/belgie/in-de-wachtkamers-van-de-stad-zitten-mensen-zonder-papieren-hoe-kijkt-het-beleid-naar-deze-toestand/article-opinion-1752881.html.amp?__twitter_impression=true

1 like

Ja echt, vind het echt walgelijk hoe Madhi probeert te appealen bij het rechtsere kiesvolk door zo moedwillig zijn been stijf te houden. Alsof die mensen te pas en te onpas een hongerstaking uit hun mouw schudden om gehoord te worden.

2 likes

Ik vind dat Mahdi hier ook zwaar de fout in gaat. Alleen, we weten niet hoe het achter de schermen verloopt, maar Mahdi roept al sinds het begin van de hongerstaking dat hij niet zal buigen. Waar zaten de linkse partijen toen? Nu dreigen om uit de regering te stappen, lijkt mij nog minder een oplossing. Dat helpt de hongerstakers ook niet in vooruit.

Niet dat ik oplossingen heb, het hele dossier is moeilijk, maar ik ben wel (weeral) teleurgesteld in de linkse regeringspartijen.

1 like

Ik denk ook niet dat het nu urgent is om al die feiten te kennen vooraleer tot actie over te gaan omdat er mensen aan het sterven zijn; zo’n dossieranalyse kan altijd nog gemaakt worden waarin de rol van elke partij geanalyseerd kan worden. Ik vind het kwalijker dat het al zo lang aansleept dat het de inzet van een twist tussen links en recht is geworden in plaats van een humanitair probleem dat voor zowel links als rechts reden moet zijn om tot actie over te gaan.

1 like