Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Niet door verzekeringsmaatschappijen inderdaad, maar normaal gesproken stelt de overheid dan geld beschikbaar om de schade mee te vergoeden.

1 like

De overheid heeft als het goed is toegezegd dat dit wordt gecompenseerd om die reden.

2 likes

De vegans van de studenten

4 likes

Mijn vader stuurt net een duitse docu door:

Als dit echt klopt is het wel bizar hoor. In het kort:
in de docu diepen ze uit hoe je via een handdruk of een schouderklopje die concurrent met bv anabolica kunt besmetten. Aangetoond is dat slechts 1 druppel binnen hele korte tijd via huid contact in het bloed al zit en je test zelfs nog 14 dagen erna nĂłg positief op doping! Met alle gevolgen van dien terwijl diegene het zelf niet eens in de gaten heeft gehad :scream:

2 likes

Over het algemeen niet maar er zijn wel verzekeraars die het nu uit coulance wel doen volgens mij

1 like

En is de actie van giro 777 dan om te compenseren wat niet door de overheid wordt gedekt? Is dat dan niet een beetje voorbarig, omdat we nog niet eens weten hoeveel schade er is en uiteindelijk niet vergoed zal worden?

Ah, ik lees nu dat dat dus voor kleinschalige maatschappelijke projecten bedoeld is. Vraag me af of al die mensen die doneren dat wel beseffen. Niet dat ik denk dat het niet nuttig besteed zal worden of dat het niet erg is voor mensen die hun huis zijn kwijtgeraakt, maar ik vind die nationale inzameling toch wat hysterisch overkomen.

Volgens voorzitter van het Nationaal Rampenfonds, Clémence Ross-van
Dorp, gaat het hierbij om steun voor kleinschalige projecten die ertoe dienen dat de ‘samenleving weer op gang komt’. Zij benadrukt dat er geen directe steun aan particulieren en ondernemingen gegeven zal worden. “Het gaat ons om burgerinitiatieven die - nadat de modder is weggeschept - lokale noden helpen lenigen.

Het Nationaal Rampenfonds zal ontvangen gelden via een beoordelingscommissie toekennen aan gekwalificeerde herstelprojecten van maatschappelijke organisaties.

Nounou
 Oostenrijk heeft het ook al te pakken, wat een ellende. https://www.gelderlander.nl/dossier-hoogwater-2021/live-nooddijk-in-limburgse-horn-doorgebroken-voorzitter-veiligheidsregio-waarschuwt-voor-waterwappies~a01fd4dc/

1 like

Ik zie het woord waterwappies in de link staan. Nu al het woord van het jaar.

5 likes

Ook in het nieuws vandaag:

3 likes

Noujaa :joy:
“ Het postbedrijf heeft al laten weten het niet te pikken en overweegt aangifte te doen.”

Vind k wel overdreven

7 likes

Hehehe

44 likes

https://www.ad.nl/show/publiek-kan-woensdag-afscheid-nemen-van-peter-r-de-vries-in-carre~a268280f/

Iedereen kan komen dus. Dat wordt echt een drukte van jewelste. Donderdag is de uitvaart voor genodigden, ook in Carré. Wel bijzonder hoor, mag ook wel natuurlijk.

7 likes

Rukt op haha

4 likes

Vind het echt nog steeds zo onwerkelijk om te lezen dat hij overleden is :tired_face:. Wel prachtig dat zoveel mensen afscheid willen nemen dat er een theater voor gebruikt wordt.

3 likes

Ja ik heb precies hetzelfde. Bij mij komt het denk ik omdat ik hem als een soort van onoverwinnelijk zag. Ook in de dagen van onzekerheid had ik naast dat je er toch wel rekening mee houdt dat het slecht afloopt soms ook iets van “als iemand dit overleeft is hij het wel”. Zo gek. En nu elke keer als je iets leest erover denk je van oja, kut hij heeft het echt niet gered.

5 likes

Klopt, precies hetzelfde. Zit nu ook die aflevering van rtl boulevard te kijken omdat ik daar eerder geen tijd voor had en heb echt weer tranen. Wat een mooie aflevering. En echt respect dat die collega’s dat nog kunnen presenteren en daar kunnen zitten, bij bepaalde verhalen en anekdotes zat ik me al kapot te janken, laat staan als hij zo dichtbij je stond. Echt zo onwerkelijk en verdrietig. Denk dat ik nog nooit zo geraakt ben door de dood van iemand die ik niet persoonlijk kende.

5 likes

Afgeserveerd :rolleyes: Zo noem je dat toch niet.

2 likes

Tip voor de rest van het vee

62 likes

En bovendien zou het afgeserveerdE moeten zijn :joy:

2 likes

Ik zei hier thuis dus ook van: meestal als iemand overlijdt die ik niet persoonlijk ken, dan “vergeet” ik dat na een tijdje weer. Maar ik weet nu al dat hij een persoon is waaraan ik gewoon altijd aan zal blijven denken. OkĂ© het voelt echt stom dat ik dit opschrijf want heb hem niet gekend maar ik voel dat heel sterk.
Ik dacht ook echt wat @Teigetje ook schrijft dat hij het misschien wel zou overleven. Vind het nog steeds afschuwelijk wat er is gebeurd en ik hoop dat hij het mooiste afscheid ooit krijgt.

10 likes