Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Volgens mij weet je ook niet hoe ik er moreel in sta :wink: En in algemene zin merk ik wel vaak dat mensen die zulke recht door zee opmerkingen maken er anders tegenaan kijken als ze zich meer inlezen (wat je trouwens ook al in dit topic ziet), dus vandaar mijn opmerking

2 likes

Ik heb overigens ook rechten gestudeerd #confessiontime wel lang geleden

Maar je kan ook redeneren dat iemand die rechten studeert (of een ander hulpverlenend beroep waar je met kwetsbare mensen kan gaan werken) eigenlijk van meer onbesproken gedrag zou moeten zijn dan een vuilnisman. En dat mensenhandel daar niet in past en zo iemand dat dan
 zwaarder aangerekend zou moeten worden??

Hot take hoor.

2 likes

Gebeurt ook zeker bij bepaalde beroepsgroepen! Denk dat dat nu niet zo is omdat iemand nog student is ofzo

Ik kan me ook wel voorstellen dat als je een rijke lul bent die zijn slachtoffers even goed wil laten intimideren dat het dan ook heel fijn kan zijn dat je een advocaat hebt die jou Ă©cht begrijpt

4 likes

Hij kan later als hij groot is wel de titels ‘advocaat en ervaringsdeskundige’ voeren.

Heel random, maar ik las laatst over die jurist van viruswaarheid, hij zat in het verleden in de drugshandel, heeft in de gevangenis rechten gestudeerd en kreeg daarna een VOG (naar eigen zeggen dus misschien is het onzin) zodat hij advocaat kon worden.
Zal drugshandel dan minder verwerpelijk zijn zodat je later nog een VOG kan krijgen?

Bij een VOG wordt er vaak gekeken naar bepaalde aspecten. Voor bijvoorbeeld kinderopvang zijn er andere dingen belangrijk dan voor een andere beroepsgroep.

2 likes

Ze kijken vlg mij een bepaalde tijd (10 jr) terug, en dan specifieke zaken (bijv geen fraude etc) maar geen idee of drugs niet wordt meegenomen?
Of het al te lang geleden was, of hij bezwaar heeft gemaakt toen het in 1e instantie was afgewezen? Zat zijn familie niet voornamelijk in de drugshandel? Hij zal vast iets ergs hebben gedaan maar vlg mij was zijn vader degene die het meeste werk deed

Het internet leert mij dat een jurist niet per se een advocaat is en het ook geen beschermde titel is. Die vent wordt overal een jurist genoemd.

2 likes

ik had het net even opgezocht en er stond dat ie 4,5 jaar kreeg en toen die studie deed (dus zelf ook in de internationale drugshandel zat) en sowieso lang genoeg om een studie af te ronden.
dit is het artikel: https://www.trouw.nl/cs-b5a53ff0

Hoe kwam het dat u het criminele pas op ging?

2 likes

Ja klopt! In het artikel staat dat hij dus wel advocaat kon worden omdat hij een VOG kreeg, maar de Orde vond het wat te snel, later kon hij toch advocaat worden maar wilde het niet.
Naar eigen zeggen hoor, dus misschien klopt het niet helemaal dat kan ook!

Wauw deze koe heeft gewoon waarschijnlijk 100km afgelegd in het water en het overleefd :scream:

10 likes

Hm klinkt wel vreemd. Maar ik neem sowieso alles wat deze mannen zeggen met een kilo zout. Ze zijn niet vies van wat leugens verspreiden natuurlijk.

1 like

Ja true.
Ik las wel dat je toch nog een VOG kan krijgen als het allemaal lang geleden was etc. maar dat lijkt hier niet echt het geval ook.

Ah duidelijk, thanks! Klopt dus inderdaad geen drol van die ‘toen ik vrijkwam heb ik gelijk de benodigde verklaring omtrent gedrag gekregen en ben ik gaan praten bij de Orde van Advocaten’

ik kan me eigenlijk ook moeilijk voorstellen dat een kantoor je aanneemt (om je dus die opleiding te laten doen) terwijl er ook genoeg anderen zijn zonder crimineel verleden en dat natuurlijk vrijwel altijd voordeliger is.

1 like

Wow die zag ik niet aankomen. Meeste mensen die het studeren benoemen het minstens 3x in een gesprek.

28 likes

@Flamoes

3 likes

Hallo ik wens niet ge-out te worden


7 likes

In de algemene voorwaarden van verzekeringen lees ik altijd dat er geen dekking is bij “natuurrampen”. Ik dacht altijd: ja whatever is hier toch niet. Maar betekent dat dat slachtoffers van de watersnood in Limburg dan nu ook niet verzekerd zijn?

1 like

Ja dacht het inderdaad zo. Maar wanneer de regering het uitroept als natuurramp, wordt er een rampenfonds opengesteld waar slachtoffers terecht kunnen. Maar denk dat dat helaas nooit alle schade zal dekken.

1 like