Nieuws, actualiteit en politiek #2 (Deel 1)

Oh wat verdrietig dit :pensive:.

En die foto van die paarden half in het water. Breekt mijn hart.

Goh Markie, opeens vergeten dat je vroeger het klimaat zo interessant vond?

1 like

Wil toch ook even dit belangrijke nieuws hier droppen

Ik ga lachen als blijkt dat 'ie volgende maand toch weer kapot is

20 likes

Was er niet gewoon sprake van opzet in het kader van hele dag zitten is het nieuwe roken :face_with_monocle:

Verder vind ik dit wel weer mijn beeld van Belgiƫ bevestigen :stuck_out_tongue_winking_eye:.

2 likes

Thanks for asking. Kregen rond 12u te horen dat we binnen het evacuatiegebied vielen en voor 21u het pand moesten verlaten, dus dat voelde nog als ā€œwe werken tot 17u en dan gaan we alles hoog zetten en zandzakken plaatsenā€. Stond toen al 10cm in de kruipruimte. Maar rond 14.30u kregen we al te horen dat we voor 18u weg moesten zijn, dus toen werd het wel spannend.

Vraag me niet hoe we het gedaan hebben, maar we hebben alles omhoog gezet, heb tussendoor mensen geregeld die zandzakken kwamen brengen en plaatsen en we hebben patiƫntenzorg geleverd tot 17u.

We hadden ook nog twee ernstig zieke mensen thuis (terminaal) in het evacuatiegebied, die moesten dus per ambu vervoerd worden naar veilig gebied, maar er was tot 20u geen ambu te krijgen, omdat ziekenhuis stukje verderop geƫvacueerd moest worden. We hebben dit moeten escaleren tot aan de burgemeester aan toe, het is nu goed geregeld uiteindelijk.

Krijgen vannacht een hoog water-piek en zondagochtend vroeg waarschijnlijk nog eentje. Dus nu kan ik niks meer dan afwachten. In elk geval super trots op ons team, echt klasse. Dus duimen graag!

124 likes

Jemig wat een ontzettend gedoe zeg, ik heb respect voor hoe jullie dat allemaal zo hebben kunnen doen terwijl jullie ook nog patiƫntenzorg verleenden! Hoop voor jullie dat het allemaal gaat meevallen en dat je thuis in ieder geval veilig en enigszins ontspannen zit.

1 like

Ik zit thuis 100% veilig, ver weg van water, maar mijn ouders en mā€™n schoonmoeder wonen wel heel dicht bij de Maas, maar daar lijkt het goed te komen. Dus veilig: ja. Ontspannen: nee. Maar ga nu een borrel drinken en dan slapen. Morgen weer een dag, kan nu toch niets doen.

10 likes

In t durp is het ook weer feest deze avond.
Hoop niet dat het allemaal nodig is, want die brug over het kanaal is echt niet meer veilig genoeg om zoveel water over te transporteren en dat weten ze dondersgoed.

Ja jeetje wat kunnen we nog meer doen hĆØ? Het moet wel een beetje leuk blijven!

https://www.ad.nl/politiek/rutte-niet-doorslaan-met-klimaat-we-moeten-lekker-kunnen-blijven-barbecueen~aa20bc7a/

5 likes

Het moet wel leuk blijven, anders wordt hij nooit herkozen natuurlijkā€¦ :face_with_raised_eyebrow:

1 like

:clown_face::clown_face:
Is bijna geschikt voor het memestopic joh

2 likes

Ik word hier toch woedend van

Waarom hebben ze het ook over seks en niet over verkrachting?

14 likes

Dat is wel hoe ik het lees

Dat is toch te bizar voor woorden? Dat ze rekening gaan houden met de gevolgen van de straf voor de dader? Das dan jammer dat hij zn beoogde beroep niet kan uitvoeren, had hij geen minderjarig meisje moeten misbruiken en uitbuiten.

29 likes

Het is eigenlijk heel goed dat ze dit doen want op de langere termijn betekent dit dat de kans op herhaling of het plegen van andere criminaliteit een heel stuk kleiner zal worden. Dus uiteindelijk wordt de samenleving veiliger als er ook wordt nagedacht over het leven na de straf. Het wordt niet gedaan omdat men het ā€˜zieligā€™ vindt dat hij zijn baan kwijt raakt, maar meer wat de gevolgen zijn voor zijn kans op re-integratie als hij zijn baan inderdaad kwijt is.

11 likes

Hij kan prima reintegreren, alleen niet in de broepsgroep van zijn eerste keus. Voor de rest ligt de wereld aan zijn voeten na die paar dagen cel. Ik vind dat zelf een magere straf ja.

11 likes

Oke ja in de praktijk werkt dat wel iets anders en is het niet zo simpel hoe je het schetst. Maar prima, dat mag je vinden natuurlijk. Probeerde alleen uit te leggen wat het idee erachter is en dat er dus naar meer wordt gekeken dan alleen vergelding bv.

9 likes

Alsof hij ooit nog een VOG gaat krijgenā€¦

6 likes

Uiteraard werkt het in de praktijk anders dan hoe ik het nu, kort door de bocht, in 2 zinnetjes neer plemp op een forum. Ik beweer ook niet dat er alleen maar naar vergelding gekeken moet worden? Ik zeg nergens dat ze mensen maar moeten opsluiten en daarna aan hun lot moeten overlaten, dat maakt de samenleving er alleen maar slechter op. Maar in dat artikel lijkt het net alsof er staat ā€œde arme knul kan zijn studie rechten niet af maken, dat is straf zat voor het misbruiken en uitbuiten van een minderjarigeā€.

Edit: ik liet mijn emotie (te snel) spreken. Ik snap dat mijn reactie kort door de bocht is en mijn gevoel het overnam van rede.

5 likes

Hoe het er nu staat lijkt het ook nogal klassejustitie. Als hij vuilnisman was dan had hij dus een hogere straf gekregen? Maar omdat hij een bepaalde studie doet krijgt hij korting.

Ik geloof direct dat dit niet is hoe de rechter het heeft verwoord, maar blijft twijfelachtig.

29 likes