Haha ik herken dit wel een beetje. Ben het eens met wat hier allemaal gezegd wordt over de Instsgram coaches maar ben nu toch ook al twee keer in hun val getrapt haha.
Heb een keer aan zo’n verjaardagsactie (of iets dergelijks) meegedaan bij Janne Schuijn. Ik was wel onder de indruk van de omvangrijkheid van wat ze allemaal aan filmpjes hadden, gestructureerd in allerlei verschillende onderwerpen. Maar toen ik eenmaal de filmpjes ging kijken viel het echt enorm tegen. Ze doet veel filmpjes samen met een collega, en ze praten zooooooo verschrikkelijk lang! Iets wat je in 2 minuten kan zeggen, doen zij gerust 10 minuten over. Superveel herhaling, heel veel voorbeelden (ipv 1 of 2). Dus (voor mij) vreselijk irritant om naar te kijken / luisteren. En het kwam toch wel een beetje amateuristisch over allemaal.
Maar goed, het is misschien ook niet een format one size fits all, en er zijn veel mensen die er wel veel aan hebben.
Oja, en inderdaad bestaan die filmpjes uit samengestelde informatie uit allerlei (vrij toegankelijke) wetenschappelijke en semi-wetenschappelijke inzichten. Maar goed, dat vind ik dan nog wel ok dat je dus geld vraagt als je daar enigszins samenhangende laagdrempelige informatie van hebt gemaakt in je cursus.
En 2e keer, heb ik nu toch weer 80 euro afgetikt (dafuq, whyyy did i do it ) voor een cursus Slow Family bij Anke van Delden, maar daar heb ik toch wel hoge verwachtingen van gezien wat ik zoal bij haar langs zie komen.
Als dit ook tegenvalt zweer ik ze echt voorgoed af, de instagram coaches