Mommybloggerstopic #6

Wij hebben expres alleen de YouTube Kids app erop staan. Stukken minder van die freaky Spiderman filmpjes, geen reclames tussendoor en heb mijn kinderen nog nooit op het kijken van die Bellinga’s betrapt (maar weet niet zeker of het er ook niet op staat). Misschien even checken waard. Sowieso wel beter want je kunt handiger content reguleren en bijv timer aanzetten.

Mijn punt is precies dat je het niet gelijk als veroordelende vraag hoeft te interpreteren. Ik las gewoon een vraag uit onwetendheid. Dat is dus waarom ik het overgevoelig noem.

7 likes

Ik heb die ook haha! Ik vind het cute maar ik prop het niet over zo’n dikke trui heen.

2 likes

Yes, die gebruikt ze ook op haar ‘eigen’ iPad. Maar soms kijkt ze bij opa of oma een filmpje en voor je het weet zit je in een soort loop hole van slechte YouTube filmpjes.

Nee dat lijkt me ook niet fijn zitten. Ik doe er altijd een gewone dikkere longsleeve onder. Staat zo schattig met haar Vans

2 likes

Oke, maar mag je mensen dan niet wijzen op die onwetendheid? Of mag je je commentaar alleen leveren als je het sugarcoat? Want als je mensen er niet op wijst komen ze ook niet verder.

Ben laatst helemaal uit m’n stekker gegaan tegen m’n broer en schoonzus.
Die twee hebben beide niets met internet, surfen nooit, hebben nog nooit enige vorm van Social media gehad. Niets.
Maar wel 2 kinderen onder de 10 met allebei een eigen i-pad, met nul toezicht!

Heb bij de jongste in de youtube geschiedenis gekeken, en wat voor bagger je daar tegen komt! Niet te doen en gewoon ronduit gevaarlijk.

In ieder geval heeft de browser nu een kinderslot en hebben ze alleen toegang tot YouTube kids.

Oprotten hoor.

25 likes

Bedankt hiervoor!

1 like

Het is nogal omslachtig als je een vraag over iemands persoonlijke overwegingen op een openbaar forum stelt. Dat er onwetendheid is kan, maar als je je realiseert hoe vaak moslims (in dit voorbeeld) in hun dagelijks leven al geviseerd worden in de (social) media, op straat, op werk, dan kan je ook eerst zelf wat gaan opzoeken en je afvragen of een forum de juiste manier is om je antwoord te vinden. Anderen overgevoeligheid verwijten zie ik eerder als een mogelijke uiting van privilege van zelf ongevoelig kunnen zijn omdat je zelf niet dagelijks geviseerd wordt en je je permitteert om alles maar aan iedereen voor te kunnen leggen.

11 likes

@Bridgetogantry Een stukje ongevraagd advies over de YouTube Kids app uit eigen ervaring:

Samenvatting

Mommybloggerstopic #3

5 likes

OMG! freaky

1 like

Wth waarom worden zulke filmpjes gemaakt? Is dat voor mensen die geilen op kinderprogramma’s maar dan “spannend” ofzo? Echt ziek dat dit gewoon te vinden is op iets waarvan je denkt dat het veilig is voor kids

1 like

Ja raar he? Niet alle kinderen schijnen het eng te vinden maar vind net persoonlijk niks voor jonge kinderen en al helemaal niet voor alle leeftijden.

Nee, ik denk dat zeker wat oudere kinderen dat filmpje uit het voorbeeld misschien niet eng vinden. Kan ook weer per kind verschillen natuurlijk. Maar echt creepy dat dit soort filmpjes dus kunnen voorkomen op een platform wat eigenlijk kindvriendelijk moet zijn. Zeker als het een soort van “afgesloten” onderdeel is van de rest. Echt naar

Kun je zoiets rapporten eigenlijk?

1 like

Thanks voor dit! Echt bizar. Hoe gaat het nu met je dochter?

Ik heb vanavond The Truman Show gekeken (film uit 1998), en ik vond het bizar om te zien dat die film eigenlijk heel veel gelijkenissen heeft met wat er tegenwoordig op YouTube gebeurt (baby wordt geboren voor het oog van miljoenen kijkers en daarna overal gevolgd) - en die film is gewoon al meer dan 20 jaar oud. Alsof de makers een voorspellende gave hadden :laughing: met als enige verschil dat al die mensen rondom de hoofdpersoon acteurs zijn. Maar zelfs de hedendaagse #spon kwam er al in voor.

Ik kende de film van vroeger, maar vind het aanrader om in deze tijd eens te kijken :ok_hand:t2:

51 likes

Toen ik jouw reactie las, heb ik die zoektermen ingetypt bij yt kids en al die kanalen geblokkeerd… Ik heb ook niet altijd zicht op wat mijn dochter kijkt sochtends als ik nog wil doorslapen🙄 en zij mijn telefoon mag voor yuuutjubb kids…

1 like

Dit doet me denken aan sommige huidige youtubers, want ‘the trueman show’ is een youtubekanaal waarop allerlei interviews met ‘kritische mensen’ worden getoond (lange frans, tim douwsma, josje etc) waarover de maker zelf zegt:
Afgelopen maanden zijn voor mij een roller-coaster geweest. Mijn bedrijven zijn onder me vandaan gerukt en alles wat ik dacht wat waar was over hoe onze wereld in elkaar steekt bleek anders te zijn. Ik ben me gaan verdiepen in onderwerpen die ons als mens allemaal aangaan en ben daar ontzettend veel dingen tegengekomen. Met dit kanaal wil ik graag bijdragen aan een stukje bewustwording in onze complexe wereld. Dit wil ik doen door positiviteit te brengen, maar ook wel echt op zoek gaan naar de waarheid. Hopelijk geeft het mensen de kracht om zelf na te gaan denken over onze huidige wereld maar ook waar we met zijn allen in de toekomst willen zijn.

de titel van die film is helaas ook gebruikt als inspiratie voor een kanaal met ‘alternatieve waarheden’.
edit: ik zie dat het niet de naam van het kanaal is, maar de naam van de interviews die de maker houdt

hij was laatst op tv, toe heb ik hem gezien maar vond hem nog steeds erg actueel.

Je hebt ook een andere film, misschien dat iemand weet hoe hij heet, waarbij er een nieuw gezin in een buurt kwam wonen. Dat nieuwe gezin had de mooiste auto’s, nieuwe kleren en gadgets etc. en uiteindelijk bleek dat gezin gewoon ingehuurd te zijn door een reclamebureau oid om andere buurtbewoners te beïnvloeden om die spullen te kopen. Achteraf ook heel actueel!

15 likes