Mommybloggerstopic #6

Nu al medelijden met ze. Wat zielig. Maar waag het niet om kritiek te leveren in de comments hoor, dan word je geblokt. Alleen maar positiviteit🤮

1 like

Kan toch zijn dat die dochter ergens anders voor kiest dan haar moeder?

11 likes

Dit vraag ik me dus ook af bij vloggers die hun kinderen inzetten.
Je ziet nagenoeg alles van die kinderen.
En met name bij die bellinga kinderen zien hun reacties er zo gemaakt uit. Zag dat ze ook een filmrol hebben. Ja dat snap ik wel. Acteren hebben ze al vroeg geleerd. Zo sneu. Laat ze gewoon lekker anoniem kind zijn!

1 like

Mijn dochtertje van 5 kijkt soms ook naar die vreselijke Bellinga’s. Kan je kanalen blokkeren? Weet iemand dat?

2 likes

Waarom zouden de kinderen van een vrouw met hoofddoek niet in zwemkleding op de foto mogen? Als zij de foto’s zelf upload of de kinderen dat onder het toezicht van hun ouders doen, hebben ze daar geen problemen mee. Wat valt er dan verder nog te vragen?

4 likes

Yes! https://support.google.com/youtubekids/answer/7178746?hl=en

2 likes

Volgens mij is het zo dat je als moslima vanaf de puberteit je haren gaat bedekken, dit is overigens wel een eigen keuze, dus het zou kunnen dat die dochters de juiste leeftijd nog niet hebben bereikt, of ervoor hebben gekozen om het niet te doen.

2 likes

Alles ‘mag’ natuurlijk (los van de vraag of het verstandig is) maar in deze situatie vind ik de beslissing opvallend. Moeder plaatst vanuit geloofsovertuiging en/of eigen overtuiging bepaalde fotos van haarzelf niet online, naar wel van haar dochter. Kennelijk is dochter er helemaal okee mee en kennelijk laat moeder haar vrij. Helemaal top. Maar dat moeder de foto’s ook zelf plaatst lijkt mij een stap verder gaan dan ‘vrij laten’. Ik ben dan wel benieuwd naar waarom ze die stap neemt.

@FISSA Scherp!

Als ik bij mijn 5jarige al zie dat ze het niet leuk vind als ik iets grappigs wat ze heeft gezegd aan iemand anders vertel in haar bijzijn (je lacht mij uit, dat vind ik niet leuk!) dan kan ik me niet voorstellen dat ze hier 0 problemen mee hebben.

Dan heb ik toch echt veeeeeeeel meer respect voor types als Wil (van Tien) of Elise Boers die wel over hun gezinsleven delen maar hun kinderen (imo) beperkt in beeld brengen.

6 likes

Maar denk je niet dat het je simpelweg niks aangaat?

29 likes

dit is het antwoord op je vraag.

19 likes

Natuurlijk gaat het mij geen zak aan. Het gaat mij ook niets aan dat ze op vakantie gaan en wat de kleur van het badpakje is maar het staat wel allemaal op Instagram. Het is toch niet gek dat ik ergens over nadenk en benieuwd ben naar dingen? Ze is mij alleen geen antwoord verschuldigd.

5 likes

De klassieker, een moslimgezin onder een vergrootglas leggen

9 likes

Qua Elise vind ik dat toch wel wat tegenvallen hoor. Herinner me oa nog de vlog met het geposeer in de kerstpakjes van de kids, vind haar echt niet te vergelijken met Wil daarin.
En ze zijn nog geen 1, ben benieuwd wat de toekomst brengt wat dat betreft. Ook in Vita’s vlog zitten ze.

Houd toch op zeg…
Ze zijn moslim ja, maar dat is wat zij inzetten als USP.

3 likes

Ik snap je punt niet. Ze zetten moslim zijn in als USP dus is het gek/bijzonder/interessant dat een dochter van een van hen in bikini op instagram staat?

Ze laat ze wel zien als onderdeel van haar leven, maar ik vind het heel beperkt en volgens mij maakt ze geen reclame met haar kinderen voor kinderproducten , of heb ik dat mis?

Jij verwijt mij dat ik ‘een moslimgezin’ onder een vergrootglas leg. Mijn reactie is dat ze het Moslim-zijn icm het sporten en gezond eten zelf als USP hebben ingezet. Dat ze Moslim zijn boeit mij heel weinig.
Moeder draagt iets uit wat anders is dan wat ik bij dochter zie. Boeit dat? Nee. Valt het mij op? Ja.
Als een vegan-mama foto’s deelt van een kind dat een frikandel speciaal naar binnen schuift zou ik ook denken ‘Hee, opvallend! Wat dochter op die foto doet staat helemaal haaks op hoe moeder in het leven staat, en toch staat het op Insta. Interessant!’

7 likes

Ik kan me niet herinneren je iets verweten te hebben.

Daarnaast vind ik moslim zijn en een foto van een kind in bikini delen niet zo haaks op elkaar staan als vegan en een frikandel speciaal. Vegan leven is zeer rechtlijnig, daar zijn slechts kleine variaties in aan te brengen. Ik denk dat die twee zussen hun moslim-zijn invullen zoals zij zich daar prettig bij voelen en dat weinig invloed heeft op het doen en laten van hun dochter.

5 likes

Het is net alsof kinderen hun eigen keuzes mogen maken en de ouders die keuzes kunnen respecteren. Gekke wereld!

32 likes