Mommybloggerstopic #6

Volgens mij kijken er alleen kinderen naar hun vlogs.

Snap ook niet dat ouders hun kinderen naar vlogs laten kijken eerlijk gezegd.

14 likes

Vind het ook wel heel bizar dat die stream van de begrafenis 130.000 keer is bekeken :open_mouth:

8 likes

Nou amen!!! Want ik heb hier een heel lang gevecht al met mijn stiefvader dat ik het belachelijk vind dat mijn zusjes van 5 en 8 op TikTok en YouTube mogen. Die van 5 kijkt naar de trashinga’s en heeft mij even in geuren en kleuren verteld hoe de bevalling van moeder trash eruit zag en wanneer ze ongesteld is! Allemaal dat soort bullshit

Is het dan nu in dit geval nodig om voor een kindje van 5, want dat is hun doelgroep, geconfronteerd te worden met een uitvaart? Helaas zijn niet alle ouders blijkbaar betrokken genoeg om deze shit eruit te filteren en is het allemaal normaal maar ik heb er mijn buik VOL van!!! Deze familie mag van mij echt de boycot in zolang ze hun kids en familie op deze manier uitbuiten dan.

24 likes

Ja en die kinderen van die blehlinga’s zelf gedragen zich ook als circusaapjes. Zag een keer dat oudste joch en die switcht direct op camera naar een typetje.

Echt super schadelijk.

27 likes

Ja dit dus. Wist even niet hoe ik het moest omschrijven, maar echt vreselijk dat kinderen zich al zo bewust zijn van een camera en zich daarnaar gedragen.

6 likes

Ik kots echt en dan krijgen ze kritiek op een vlog omdat ze een van die kinderen op camera echt bizar veel cadeau’s hebben gegeven (wat ze lekker zelf moeten weten, maar als je publiek kinderen zijn denk gvd Ff na dat er ook kids zijn zonder goed bedeelde ouders/geen exploitatiekanarie’s dus dat dat ook buiten beeld kan) en dan gaat dat mokkel zitten JANKEN dat ze heel verdrietig is om de nare reacties? DENK NA KLAPKUT

Ik ben hier veel bozer om dan goed voor me is maar dat komt echt door de ongoing discussie die ik hier thuis heb omdat ik het echt te schadelijk voor woorden vind allemaal sorry hoor

15 likes

Hahaha, moet alsnog wel lachen om je frustratie die van je posts af straalt met deze als kers op de taart :joy::joy::joy:

17 likes

Ze taggen ook steeds zelf fanaccounts van hun minderjarige kinderen, echt beyond Fucking creepy. Accounts die foto’s van hun kinderen dagelijks posen, foto’s in badkleding enzo. Mensen die compleet geobsedeerd zijn door 3 kinderen van jonger dan 10. Zo fout

Ze gingen ook janken omdat dat joch steeds van tiktok wordt gegooid omdat ie pas 8 is en je 13 moet zijn. En dan maken ze steeds weer een nieuw account, want hij vindt het zo leuk!!

30 likes

Ik werk met kinderen en ik vind het schadelijk dat ik ze vaak naar youtube filmpjes zie kijken. Van bellinga, koetlife ?!?! En die rare spiderman/elsa filmpjes (volwassenen verkleed). Die heel ongepast acteren. Is geen disney ofzo he!
Ik probeer dan wat anders in te typen, maar op de een of andere manier blijven die toxic accounts maar komen.

12 likes

Ja die verklede volwassenen inderdaad, echt te bizar voor woorden. Ik wist niet wat ik zag toen dat voorbijkwam, en ik schrok er ook van dat het zo makkelijk te vinden was voor die kleintjes. Mijn peuter klikte gewoon door vanuit een onschuldig tekenfilmpje. Die app is dus inmiddels geblokkeerd.

4 likes

Het is onderdeel van mijn vakgebied om te kijken hoe de thuissituatie van een kind is, of het veilig is en of het ontwikkelingskansen biedt. Als die kinderen bv op mijn school zaten dan had ik wel even goed nagedacht of ik daar wat mee moet, want ik vind het echt niet oke hoe die kinderen uitgebuit worden. Ik vind dat zo sneu. En die kinderen doen nu waarschijnlijk nog mee omdat papa en mama zeggen dat dat leuk is. Ik vind dit echt schadelijk voor hun ontwikkeling.

2 likes

Echt een domme actie om die begrafenis te filmen :tired_face: :woman_facepalming:t3: kwam het artikel op fb tegen. Iemand in de comments zegt dat ze ook al een keer hun kerk uit zijn gezet, omdat ze telkens diensten bleven vloggen, ondanks verzoeken om daarmee te stoppen (kan natuurlijk iemand zijn die zomaar wat zegt, maar mij zal het niet verbazen).

3 likes

Jeeetje ik zit dit echt vol verbazing te lezen. Ik keek vroeger sacconyjolys en daar vind ik het al om te huilen hoe ze hun kinderen helemaal inzetten nu, ook met Tiktok en hoe ze bijv hun zoontje die jurken wil dragen als usp lijken in te zetten. Ik dacht dat zij wel het toppunt waren maar die Bellingas gaan daar nog even paar keer overheen.

Ik heb ook wel moeite met darcy die haar tweeling ook voor content gebruikt nu. Die kinderen kennen de hele like en subscribe riedel uit hun hoofd. Vraag me af wat Thomas er van vindt eigenlijk

5 likes

Zo was het helemaal niet bedoeld. :joy: vind het gewoon shocking dat ze 3 wipstoelen hebben voor 1 baby.

1 like

Ah zij is echt een van de 1e YouTubers die ik volgde. Toen ze nog single was en fashionista vlogs maakte

1 like

Ik vraag me echt af hoe je het als ouders prima vind om het leven van je kids zo intensief te vloggen en dat die kids op insta 100K volgers hebben. Ik vind dit echt zo anders dan kids die bijv. goed kunnen voetballen of bij kinderen voor kinderen zitten en daarom bekend zijn, maar nog wel een heel ‘offline’ privé leven hebben daarnaast. Deze kids zijn bekend om hun ‘privé’, hun dagelijks leven van ELKE DAG komt in beeld. Welk deel van hun leven is dan nog anoniem en voor de kinderen zelf?

15 likes

Hoe de filmpjes worden opgenomen. Hoevaak ze het opnieuw gedaan hebben en hoe hysterisch ze extra doen. Dat is nog privé :grimacing::roll_eyes:

9 likes

Ben echt benieuwd hoe dat straks is als deze kinderen in de pubertijd komen, en iedere scheet van hen staat online.

2 likes

Kennen jullie The Healty Sisters? Het zijn geen mom-bloggers, maar islamitische zussen. Toen ze net begonnen was dat ook hun USP. Ze dragen beiden een sluier en zijn druk bezig met sport en gezond eten. Dat was er toen nog niet.
Een van hen heeft 3 kinderen waarvan er 2 geloof ik inmiddels ook druk bezig zijn op instagram. Het is mij nooit opgevallen dat er spon is over de ruggen van de kinderen, maar wat mij wel opvalt is dat de kinderen (waarvan 2 dochters, waarvan 1 puber) op bijv vakantiefoto’s in zwemkleding te zien zijn. Ik vind dat zo’n contrast met een gesluierde moeder… ik heb wel eens overwogen om hier eens naar te vragen maar nooit gedaan. (Vandaar dat ik het hier op het forum plemp…???)