Modetopic

Ik kan niet kiezen :biggrin:

Ik had oude zwarte nikes die wat krap zitten en niet meer zo mooi zijn, dus ik wil een paar nieuwe. Maarrrr nu zag ik ook andere leuke kleuren en nu is de vraag welke het leukst zijn.

Of ja, de zwarte zijn het makkelijkste te combineren en passen overal wel bij (ik draag meestal zwart/grijs/wit en af en toe knalrood of iets (donker) blauws). De zilveren vind ik heel mooi maar combineren al lastiger en ik ben bang dat ze snel vies worden… En de oranje/roze vind ik ook lastiger te combineren dan de zwarte. Zwart is verreweg het makkelijkst qua alles maar misschien ook weer zo saai :blush:

Maar even een poll:

• Zilver
  • Zwart
  • Oranje/roze 1 (links)
  • Oranje/roze 2 (rechts)

0 stemmers

Zwart is wel het makkelijkste te combineren, maar als je meestel zwart/wit/grijs draagt dan kunnen die oranje/roze juist heel goed!

1 like

Draag zelf veel zwart en nog meer zwart dus ik ga bij deze ook automatisch voor zwart. Vind de rechter onderste ook mooi maar moet wel zeggen dat ik dit vooral zomer kleuren vind. Niet dat dat uit hoeft te maken maar zelf zou ik dan voor donkerrood, donkergroen, donkergrijs of legergroen gaan.

Denk wel dat de onderste schoenen makkelijker te combineren zijn dan je denkt. Eerst denk je er over na en dan wordt het zo’n ding in je hoofd. Zodra je ze hebt trek je toch de kleren aan die je op dat moment wil dragen en dan past het er meestal wel bij. Je zei dat je meestal zwart, grijs, wit, knalrood of donkerblauw draagt en dat past prima bij deze schoenen. Misschien lijkt knalrood eerst wat raar maar omdat het bijna dezelfde kleur is kan dat prima

Aah dankjewel voor je uitgebreide reactie! Klopt ook wel dat het een zomerkleur is, maar ik heb juist echt niks met die herfst/winterkleuren die je nu overal ziet. Dus ik ga toch voor die rechtsonder denk ik :biggrin:

Die wit/zilveren zou ik echt niet mooi kunnen houden vrees ik, ben ik te lomp voor hehe

1 like

Ik heb zelf een velvet jasje ook bomber achtig model. Die draag ik met zwart shirtje en (nepleren) zwarte broek. Een gestreept shirtje (streepjes is life), een coltruitje zonder mouwen en zon laagjes rokje. En ik draag meestal Nike air max als schoenen, maar soms zwarte enkellaarsjes. Als je schoenen met hak kiest is t meteen weer wat netter

1 like

Yes dit doe ik ook. En kleren waarvan ik verwacht dat ikze niet meer draag ergens opbergen. Als ik er 6 maanden niet naar omgekeken heb gaan ze weg, en wat je er wel uit terug haalt hou je

1 like

Ik heb/had dat ook heel erg. Nu doe ik eigenlijk hetzelfde wat jij ook al zegt, kleding die ik een jaar niet gedragen heb gaat weg. Dat vind ik best moeilijk vooral omdat ik dan denk dat ik het misschien ooit nog wel een keer aan wil doen, wat nergens op slaat anders had ik het wel gedaan, maar je moet daar ook gewoon echt consequent in zijn.
Ik doe het dan in zakken voor het Leger des heils, zij doen er verschillende dingen mee en het komt dan tenminste nog wel goed terecht (denk ik).

Het enige wat ik nog wel eens wil verkopen op marktplaats bv. zijn schoenen. Ik geef echt heel veel geld uit aan schoenen en ze zien er dan gewoon nog echt heel goed uit.

Van de kinderkleding maak ik pakketjes en die verkoop ik voor weinig geld of ik geef ze aan iemand mee die een keer in de zoveel tijd naar Roemenië gaat.

2 likes

Hopelijk vind je het niet gek dat ik na 4 dagen nog op je bericht reageer haha, maar het is zo herkenbaar! Hier ook een peertje, met van boven maat 34/36 en onder 40/42. Ben recentelijk wat afgevallen en dat gaat er ook echt alleen maar aan de bovenkant af, zo frustrerend! Ik had ook altijd de struggle dat ik niks vond staan, maar heb de laatste tijd wel wat ontdekkingen gedaan die voor mij in ieder geval werken:

• Paperbag broeken zijn echt mijn redding, vanwege het grote verschil tussen mijn heupen en taille zitten veel broeken lelijk, maar deze kun je gewoon aansnoeren waardoor het altijd goed zit. Ik doe er dan een korte trui of shirtje op, of een body. Blouse erin kan ook mooi zijn maar bij mij zit dat dan vaak zo opgepropt, ik heb het geheim nog niet ontdekt om dat er stijlvol uit te laten zien :thinking:

• Ik ben zelf echt blij met die flared broeken trend van nu, ik heb het idee dat het mijn brede heupen balanceert omdat het aan de onderkant wijd is of zo? Vooral met hakken eronder kan het echt mooi zijn.

• Geen broeken van goedkope, synthetische stofjes. Van die leuke losse casual-maar-toch-netjes broeken bijvoorbeeld, begin ik niet meer aan. Door die dunne stofjes gaat het altijd raar trekken en tekenen bij de heupen als je daar wat breder bent, ik vind dat bij mezelf echt niet flatteus. Als je toch graag luchtige stoffen draagt: ik heb nu wat kledingstukken van Lyocell aangeschaft, is volgens mij eucalyptusvezel? Het is heel lekker zacht en luchtig, maar dus niet synthetisch. Ik vind het een aanrader in ieder geval :slight_smile:

• Qua jurkjes vind ik zelf een model dat strak is in de taille en vanaf daar uitloopt (bijvoorbeeld een skatermodel) vaak flatterend bij dit figuur, kan in het najaar ook nog best met een lekker losgebreid vest ofzo! Jurkjes die overal strak zitten of juist heel recht zijn, zijn juist vaak niet flatterend. MIsschien kun je ook wel naar zoiets zoeken voor een rokje zoals je zelf noemt? Dus iets met een wat hogere taille en een beetje uitlopend?

• Ik dacht zelf altijd dat coltruien mij niet zouden staan omdat ik kleine borsten heb, maar de laatste tijd vind ik het juist stijlvol. Een wat korter, aansluitend coltruitje kan bijvoorbeeld mooi staan bij zo’n paperbag broek of flared broek.

Misschien heb je er iets aan :slight_smile: Maar ik wil ook even zeggen (sorry ik weet dat het cliché is) dat je mooi bent zoals je bent, en als je uitstraalt dat je dat zelf ook vindt, kun je ieder kledingstuk rocken!

1 like

Het is weer tijd voor het dilemma van het jaar, en ik kom er niet uit. Wat voor winterjas kopen?!
Nu lijkt een camel me handig want het past overal bij en ik heb geen wat nettere jas, maar een teddy is ook wel weer leuk (en hem m stiekem al gekocht voordat ie weg was). Verder is een geruite jas ook nog een optie want die vind ik ook gewoon mooi :sweat_smile:

Hier een schets van mogelijke opties, ter illustratie. (De geruite wordt m niet want duur en wil liever een bruinere, maar kon niks mooiers vinden voor nu)

Wat zouden jullie doen?

• Camel
  • Teddy
  • Ruit

0 stemmers

1 like

Goed dat je al zoveel inzicht hebt! En al eerste stappen hebt gezet om er vanaf te komen ;).
Kan het nog helpen om iemand die je vertrouwt mee te laten kijken? Die kan mss iets objectiever bedenken of iets nog kansrijk is of vooral ruimte (in hoofd en kast) inneemt. En of je het nog kunt verkopen of beter op een andere manier kan recyclen. Kan enorm helpen en maakt het denk ik ook minder ingewikkeld voor jezelf!

Wat lief. Ik ga alles vanavond even rustig doornemen, thanks :slight_smile:

waar is die camel jas van? Die is echt prachtig! Ik heb overigens ook op deze gestemd omdat deze het meest ‘tijdloos’ is, dus die zal je denk ik niet snel zat raken.

1 like

Een mooie camel jas kan zo een paar seizoenen mee! Maar teddy is nu natuurlijk ook heel leuk. Je zou nu één kunnen kopen en de andere proberen te scoren in de uitverkoop?

1 like

Ja dit bedacht ik me net ook!
Heb de teddy ook al vast gekocht omdat het de laatste was in mijn maat, dus wacht de camel even af. Tenzij ik echt de perfecte nu kan vinden tegen een goede prijs.

@kringel dit is de Modström Odelia in brown sugar. Mooi maar wel duur helaas, wel veel mooie andere kleuren ook! linkje

1 like

Iemand enig idee waar ik een zwart basic vest kan vinden die tot over je kont valt en jaren/ aantal jaar mooi blijft?

Hooi, ik zoek een donkergrijze of zwarte flare jeans die wel nog strak om m’n bovenbenen zit. Heb best wel budget maar kan nergens iets vinden, hebben jullie tips?

Mijn tip is om de spullen die je “meh” vindt of waar je nog je twijfels bij hebt, in een doos te steken. Na 6 maanden of een jaar kun je dan die doos weg doen, maar ik raad aan om die doos niet meer open te doen op de dag dat je ze wegbrengt. Kans is groot dat je tegen dan toch vergeten bent wat er allemaal exact in de doos zat, en als je er nog even naar kijkt voor je ze weg brengt, komen bij mij steeds weer die nostalgische gevoelens en twijfels boven. Als ik niet meer weet wat er precies in de doos zat, is het een pak makkelijker om ze aan het goede doel of de kringloop te doneren! :slight_smile:
Veel succes!

3 likes

Al gekeken bij Pieces? Weet niet of dat precies is wat je zoekt, maar ze hebben er veel van stretch stof maar ook normale die wel aansluiten als een Skinny behalve de flare onderaan. Vond ze zelf heel mooi maar ben er veel te klein voor helaas :frowning:

1 like

Oh Pieces is zo’n winkel die ik altijd even vergeet haha! Dankjewel, loop er vandaag even binnen

Je foto’s doen het niet :pensive:

1 like