Dat bestaat niet
Ik vond de mokka pads van de Hema altijd wel goed te doen. Donkerbruine zak.
Smaakt gewoon naar koffie trouwens, mokka is een soort boon, geen chocolade toestanden of zo.
Ik kreeg laatst de tip dat de Gold variant enigszins te doen zou zijn. Succes!
Zo jammer dat ik geen espressomachine heb, dit ziet er echt lekker uit. Maar wel veel werk en wat een afwas ook.
Ohh leuk dit! Die siroop kan je wel eventjes bewaren denk ik. Heb je ook geen mokapotje ofzo? Daar maak ik mijn espresso mee.
Nee die heb ik niet. Ik in heb alleen een french press en sinds kort een opschenkfilter. En mokapotje staat op mijn lijstje! Net als een gadget aan Turks koffiepannetje. (al is dat niet echt helemaal espresso toch wat je daar mee zet, dan met de mokapot) .)
En ik denk idd ook dat je de siroop wel even kan bewaren.
Ik wil waarschijnlijk voor m’n vriend z’n verjaardag een mocca master kopen. Heeft iemand die en is het het geld waard? We zijn maar met twee personen, maar drinken wel iedere dag koffie.
Mijn Nespresso is vandaag officieel overleden een bonen machine staat al lang hoog op mijn verlanglijst dus denk dat ik eraan moet gaan geloven. Maar zie door de bomen het bos niet? Wie heeft de gouden tip
Ja is het geld echt waard! Zelf niet zo’n apparaat, maar familieleden wel. De apparaten lijken bijna onverwoestbaar. Bij de Doppio gebruiken ze hem trouwens ook (en vast bij meer soortgelijke zaken) Voor twee personen koffie zetten is ook prima te doen. Gewoon de verhoudingen etc. aanpassen en de koffie komt er prima uit. Als je het zonde vindt van de filters etc. dan kun je nog een Philips koffiezetapparaat overwegen die een thermoskan heeft. Maar om eerlijk te zijn vind ik die niet zo goed als de Mocca Master.
Jaaaa ik hou van mijn moccamaster
Ik drink persoonlijk wel koffie uit mokken en 1 mok is ongeveer 2 koppen (1 schepje, iets meer dan 2 water) en elke ochtend zet ik een potje voor ons beide (anderhalve mok is 4 schepjes en iets meer dan 8 water).
Ik vind het echt de allerlekkerste koffie en ik ben nog niet bij mensen gekomen met een ander apparaat wiens koffie ik lekkerder vind dan thuis (filterkoffie dan want een espressomachine is sowieso heel anders natuurlijk).
Qua koffie heb ik gewoon DE aroma rood, niks fancy (soms lavazza rosso als t in de bonus is)
Ik heb een koffiezetapparaat van Philips (2200 series) en ben er tevreden mee. Je hebt verschillende websites waarbij deze type apparaten worden vergeleken en de Philips werd wel goed beoordeeld. Je hebt bijv ook de Delonghi maar begreep dat ie meer onderhoud nodig heeft dan de philips
Als klant van de ing heb ik het goedkoper kunnen aanschaffen via de rentepuntenwinkel…
En als je echt een ruim budget hebt, zou je ook kunnen kijken naar het merk Jura:heart_eyes:
Jaaa mijn ouders hebben een Jura en dat is echt de droom. Maar echt wel duur ik ga eens kijken naar die van Philips! Heb veel rente punten over dus komt goed uit haha.
Goed idee!
Ps, je kan ook kijken of de reinigingsset wordt aangeboden (voor ontkalken etc). Is handig om het ook vanaf het begin aan te schaffen!
Ooh ik heb ook veel rentepuntne! Dit is die waarmee je ook thee kan maken toch?
Hij is uitverkocht
Ik kijk nu naar de Philips LatteGo EP2230/10 omdat die ook capuccino kan maken. Is niet zo’n dikke aanbieding via de rentepunten als de uitvoeringen die dat niet kunnen, maar er is ook een voucher van 15% korting op huishoud artikelen dus daar pak je ook goeie korting mee.
Maar andere optie zou de Philips EP2221/40 zijn, dat is denk ik degene die @Jeezlouiz heeft. die is dus wel lekker afgeprijsd met de punten. Idd ideaal dat je er ook een theetje mee kan zetten!
Ja, de latte-go heeft een melkreservoir en inderdaad de mijne is ep2221 met een stoompijpje. Ik denk dat de lattego ideaal is als je vaak koffie met melk (latte macchiato etc) drinkt.
@Bird hij is idd vaak uitverkocht, maar wordt ook weer aangevuld, is volgens mij een populair artikel op de website. Je kan als je ingelogd bent je mailadres invullen voor als het weer op voorraad is. Ik ging volgens mij wekelijks checken op de ing website😁
Gebruik jij dat wel eens? Werkt het precies zoals in een koffie tent, zegmaar? Steek je dat pijpje dan gewoon in je glas? Misschien ook wel prima handig. Scheelt wel veel geld namelijk
Thnx! Dat klinkt heel erg goed. Het is zo veel geld voor een koffiezet apparaat, maar er staat wel overal dat dit de beste filter koffie is. Maak je de bonen ook zelf?
Yes ik gebruik het bijna dagelijks, ik ben de enige thuis die koffie drinkt dus had geen behoefte aan een apparaat met al te veel functies. Daarnaast moet je ook het melkreservoir apart schoonmaken vanwege het slangetje en bij een stoompijpje heb je daar geen handeling voor (behalve met een doekje eroverheen).
Ik heb wel een melkkan gekocht in de winkel/bij bol.com. Hij schuimt goed en ik hou van extra warm en ook dat lukt prima hiermee.
Ik vond de filmpjes van het kanaal Seattle Coffee Gear een aanrader op YT voor reviews van het apparaat
Nee gewoon al gemalen, ik denk dat zelf malen mogelijk nog lekkerder is maar ik heb geen maler…
Ik heb 'm in 15 jaar bij elkaar gespaard met de DE punten
Maar anders zou ik m ook zeker kopen.