Koffie is leven

Dankje voor je antwoord! Ik was eigenlijk benieuwd naar de cupjes die in de supermarkt liggen, geen Nespresso dus. Maar dit is ook handige info hoor thanks! De koffie mag indd wel wat sterker zijn omdat ik het dus met melk drink

Oh, sorry… Ik ben in de supermarkt nog niet echt lekkere tegen gekomen. Die van L’or vind ik bijv. erg vies. Bij de Jumbo had ik wel een keer lekkere gevonden, uit Ethiopie. Maar kan ik nu even niet vinden? Misschien deze in nieuwe verpakking?
https://www.jumbo.com/jumbo-04-lungo-originale-36-koffiecups/319702ZK

1 like

Oh wat grappig, die van l’or worden hier juist gewaardeerd :joy: @Enthusiasm. Die van Starbucks zijn ook lekker maar wel aan de prijs.

1 like

Heb je dit zelf gemaakt of ergens gekocht oid? Ik wil dit ook! Had ooit zo’n kit met al koffie er in voor mn verjaardag gekregen en vond het echt leuk, maar toen ik aan het googelen was kwam ik vooral mensen tegen die het zelf gebouwd hadden in gigantische emmers en ik woon niet zo groot haha

Oh leuk! Was het goed gelukt?

Ik heb m van Rotterzwam: https://www.rotterzwam.nl/products/paddenstoelen-growkit-oesterzwammen

Het is supermakkelijk. Een kleine emmer met broed erin en gewoon elke keer je koffie erin doen. Je kunt m meerdere keren gebruiken ook en kan gewoon in je keuken staan. De mijne is bijna vol!

Sowieso is dit initiatief echt fantastisch. Ik heb ook een koffiezeepje van ze, met koffie wat dan, bij de productie van koffiecups, naast de cupjes valt. Het is een soort lichte scrub en werkt supergoed tegen ui/knoflook handen. Ze hebben ook oesterzwammenbier en nog meer leukigheid. Leuke kerstcadeautjes ook!

2 likes

Nice thanks!

Ja was goed gelukt toen :slight_smile: pakket wat ik had was helaas voor eenmalig gebruik alleen dus dit lijkt me een goeie nieuwe optie!

1 like

Ik heb nog 6 cups van Nespresso vorig jaar met de smaak cloudberry, mocht iemand ze willen mag je ze gratis hebben :slight_smile: anders ga ik ze weg gooien.
Ophalen kan in DH.

@Huismus @AmyFarrahFowler @TanteBetje
Dank voor de tips! Hij ziet er ook nog mooi uit (lol, heel belangrijk natuurlijk).

1 like

Mijn delonghi halfautomatische espresso-apparaat, begeeft het bijna. Ik twijfel tussen het laten repareren of een volautomaat kopen…

Heeft iemand hier goede ervaring met een volautomatische espressoapparaat max 400 euro, met schuimpijpje? Ik drink vooral cappuccino, max 2 per dag. Ik zie op bol o.a. van delonghi en philips in het aanbod…

De groene en blauwe lungo van Lidl zijn echt top! Die kwamen ook goed uit de test bij de Consumentenbond.

1 like

Ik heb er eentje van Philips, de 3200 nog iets. Met schuimpijpje in plaats van het melkkannetje. Heb hem nu een maand of twee en ben er erg blij mee! Makkelijk schoon te houden en maakt niet veel lawaai. Via rentepunten van mijn bank kreeg ik er een flinke korting op.

1 like

Ik gebruik de volgende cups:

• Starbucks blonde, enkel voor espresso
  • Starbucks Colombia (oranje cups), espresso + lungo
  • l’or Colombia, enkel voor espresso

Drink ze alledrie altijd met opgeschuimde havermelk, soort cappuccino/latte denk ik(?).

1 like

Ik heb zelf deze, maar zie dat die wel 200 euro boven je budget is. Misschien voor 2 cappuccino per dag wel te duur. Ik vind het zelf vooral een mooi apparaat en fijn dat de maler erin gebouwd zit.

Ik gebruik die van DE, l’or en jumbo eigen merk, vind ze allemaal prima.

1 like

Het huismerk van plus en spar en boni is wel lekker. Dat heet gwoon. De rode cupjes zijn lekker voor lungos en cappucinos. Ik maak altijd capucino met soja melk.

1 like

Ik heb deze machine een paar dagen in huis. Deels uitgezocht omwille van de looks, maar vooral vanwege het stoompijpje om zelf cappuccino te kunnen maken. Ben er voorlopig heel tevreden over!

bol.com | Bestron AES1000CO espressomaker / espressomachine koper look

Heb ook een mokkapot en french press, maar ik vind het zelf wel fijn om te kunnen afwisselen. Ik gebruik altijd gemalen bonen van een winkeltje bij mij in de buurt (Antwerpen). Het ruikt daar ook zo lekker als je er binnenwandelt… Koffie :smiling_face_with_three_hearts:

Hij ziet er ook super mooi en professioneel uit, heerlijk! Dit model is helaas net boven mijn budget, maar bedankt voor het delen :slight_smile:

@Scribo ah super handig, via de rentepuntenwinkel kopen was nog niet bij me opgekomen… En het scheelt idd in de prijs, ik ga het in de gaten houden, want dit model is nu uitverkocht zie ik!

1 like

Ik ben een beetje aan het rond neuzen voor een koffie bonen machine. Ben tevreden met ons Dolce Gusto maar nu ik thuis werk vind ik het best duur worden. Hoorde van een vriendin dat bonen en lekker zijn en goedkoper in verhouding. Iemand ervaring met een bonen machine? Waar moet ik het meest opletten

Ik zag deze bijv : https://www.bol.com/nl/p/philips-2200-serie-ep2220-10-espressomachine-zwart/9200000106983899?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Mijn vader heeft deze en deze zet oprecht lekkere koffie. Ik hou zelf eigenlijk alleen van filter koffie en drink de rest voor de cafeïne, maar koffie uit deze vind ik ook lekker. Verder heb ik geen tips ofzo, hoe je koffie smaakt hangt vooral af van de bonen zelf en (als je een filter koffie apparaat met warmhoud plaat hebt) of de koffie te lang heeft gestaan. De lekkerste koffie komt, vind ik, nog altijd uit mijn filter apparaat van 50eu

1 like

Deze bonen meegenomen deze week (want in de bonus), en vind ze erg lekkere koffie maken!
En het is ook nog eens heel duurzaam (of claimt het elk geval)

1 like