Koffie is leven

Yes ik! Vind ze wel lekker op zich, maar had iets meer van die amaretti variant verwacht. Twee jaar geleden hadden ze een vergelijkbare smaak en die was zo lekker :heart_eyes: Vind t wel lekker als afwisseling met mn normale koffie.

Maar vind t wel lastig want t is vaak ook zo persoonlijk wat je lekker vindt qua koffie.

Ik drink voornamelijk lungo’s van starbucks (zowel house blend als pike place heten ze denk ik) en van nespresso zelf de arpeggio (al dan niet decaf) of kazaar. Dat zijn wel sterkere.
Ik heb wel vaker andere merken geprobeerd op zoek naar een goedkopere optie maar nog niet echt gevonden. Ik vond die van de koffiejongens niet zo.

1 like

Thanks! Ik had denk ik ook hier over de amaretti-achtige versie van eerder gelezen, dus ik zat me er al op te verheugen :smile: ga het nog wel proberen denk ik.

1 like

Ik las van de week ook dat er ook een pecan biscotti is en die wil ik zo graag proberen, maar die is er alleen voor de vertuo :frowning_face:

welk apparaat heb jij?
ik heb ook een losse melkopschuimer btw.

ik zie zo veel keuzes, dolce gusto, nespresso… wil er niet al te veel geld aan kwijt. denk dat het scheelt dat ik dus al een losse melkopschuimer/warmer heb?

Weet niet of je er inmiddels al uit bent, maar ik kan Casabarista aanraden als winkel om je te laten adviseren. Ze hebben verschillende vestigingen, ik ken alleen die in Velp, maar dat is een eerlijke kerel die je zegt waar het op staat en geen rommel verkoopt. Hij doet ook al het onderhoud en heeft ook ingeruilde gereviseerde machines die gunstiger geprijsd zijn.

Bedankt! Ik was er nog niet uit en had inderdaad casabarista gemaild, maar heb nooit meer iets van ze gehoord :expressionless: ga het denk ik nog wel een keer proberen.

1 like

Ik zet koffie met mn handmalertje en mokapotje. Vind ik veel lekkerder dan al die dure apparaten. Het is ook lekker meditatief. Het is ook heel duurzaam want je hebt geen afval zoals filters of cups. De gemalen koffie gaat in de wormenbak die er compost van maken of sinds kort heb ik een bak waar oesterzwammen uit komen groeien waar de koffie in gaat.

7 likes

Heeft iemand wel eens met een French press en een handmatige melkopschuimer een cappuccino achtig iets gemaakt? Ik zie wel wat filmpjes maar dat is vooral met een mokapotje en die heb ik niet.

Je zet gewone koffie (americano) met french press en een cappuccino is met espresso, dus vandaar. Het smaakt waarschijnlijk dan een beetje waterig, maar je kan het vast proberen. Iets meer koffie dan normaal in de french press doen dan.

1 like

Ik heb dit filterapparaat voor 2 koppen koffie, is meestal precies waar ik trek in heb en ik vind niks smeriger dan koffie die te lang op de warmhoudplaat heeft gestaan.

Filters zijn ook mini en ik koop ze altijd bij hema. Koffie heb ik gewoon uit de supermarkt, heb altijd goudmerk in huis en koop soms fancy soorten als mijn oog erop valt (maar ben niet zo’n fijnproever dat ik daar verschil in merk).

2 likes

wij hebben nu ook wakuli en ik vind de cups van de koffiejongens véél lekkerder. Wakuli is idd heel slap en waterig en de cups doen het ook niet heel goed in onze nespresso. Koffie loopt langzaam door etc. Daarnaast vind ik de levering van de koffiejongens beter; 60 cups in 1x en voor 20.00 besteld is de volgende avond in huis.

TLDR wakuli vind ik niet lekker en flut, even opmaken en dan weer koffiejongens.

De bonen van Wakuli zijn wel echt een aanrader. Ik vond de koffiejongens te donker gebrand/asvalt-bijsmaakje hebben.

Grappig, ik vond de cups van Walkuli juist echt heel erg lekker, vooral de robusta! Die van de Koffiejongens vond ik niet bijzonder (maar wel mooie cupjes haha).

Wij hebben laatst een oude Francis Francis espressomachine van mijn moeder uit haar schuur gered en zijn sindsdien verslaafd.
Hiervoor Nespresso, maar ik realiseerde me ineens hoe duur die cups zijn. Voor dat geld kun je heel wat bonen kopen. Bonen hebben we van O’caffè. Malertje van Melitta gekocht en beetje uitgeprobeerd en nu hebben we heerlijke koffie (en is Nespresso echt niet lekker meer).
Voor melk opschuimen gebruik ik nog wel de melkschuimer van Nespresso, die vind ik echt veel beter dan de goedkopere opties en dan hoef ik dat pijpje aan de espressomachine niet schoon te maken :sweat_smile:.

image

3 likes

Tips/aanraders voor een fijne melkopschuimer?

Van Nespresso!
Is niet goedkoop maar wel heel goed. Die van mij gaat ook al wel 8 jaar mee.

1 like

Sluit me aan bij bovenstaande tip. Ik had 'm ook jarenlang, jaar of 9 misschien? Recent is hij kapot gegaan en heb ik voor veel minder geld die van Inventum gekocht (volgens de recensies echt heel vergelijkbaar met de Aeroccino van Nespresso). Nou, ik vind 'm echt heel erg tegenvallen.

1 like

welke cupjes gebruiken jullie voor je nespresso apparaat?
ik heb nu een lading nespresso cupjes, maar benieuwd naar jullie favorieten van andere merken die wel in de supermarkt liggen.
ik ga voornamelijk cappuccino drinken met een aparte melkopschuimer!

@macaron Inderdaad. Maar let op: kies wel voor de 4 en niet voor de 3, dat handvat is echt veel prettiger om te schenken!

Ik vind de Indiase (groen) de lekkerste, samen met de Livanto (brons). Maar voor cappuccino zijn de paarse en Roma (grijs) erg lekker (ik hou van een pittigere koffiesmaak)

1 like

Nespresso Genova en Cocoa Truffle.

Cafe Royal Hazelnoot vind ik lekker. Nu heeft Nespresso ook een limited edition met hazelnoot, maar die heb ik nog niet geproefd.

Starbucks Pike en Blonde.

En mijn nieuwe Jumbo verkoopt nu ook Nespresso cups. :sunglasses:

En ik gebruik een schuimer van WMF, is iets goedkoper dan Nespresso. En ik gebruik hem ook al bijna 6 jaar. Het heeft 4 opties: warme melk, veel schuim, medium schuim en koude schuim.