Kleding naaien/DIY'en

Ik heb ooit zo’n punchneedle gekocht maar bij mij werkt het niet. Geen idee wat ik verkeerd doe.

1 like

Die middelste wel dacht ik! Of ik heb die toevallig gemaakt uit tricot :joy: maar het meeste kan ook uit andere stof soorten inderdaad!!

1 like

Dacht dat het de suki was! Maar vind op de foto dat ze twee kleuren hebben gebruikt het ook tricot lijkt. Tilly and the Buttons: Make It Simple: Introducing the Suki Dress!

Ja ik had er ook problemen mee, vandaar dat ik nu die cursus gekocht heb (was ook niet duur). Ik denk dat bij mij het probleem in de stof zat waarop ik het deed. Heb je echt geen idee waar het aan kan liggen? Ik snapte er toen ook niks van haha.

Ik heb ook niet heel goed onderzoek gedaan hoor. Ik verlies nogal snel mijn geduld, dus die punchneedle ligt ergens onderin een la. Ik heb wel hele mooie punchneedle(kunst)werkjes gezien dus ik hoop dat het jou wel lukt!

Denk dat je in t oma topic nog wel kans hebt dat iemand t heeft gedaan!

Hij legt dingen heel fijn uit misschien heb je hier wat aan

3 likes

Ik! Vind het leuk om te doen, heb wat onderzetters en een kussen gemaakt. Wordt tijd om het weer eens op te pakken. Wat wil jij maken of wat is je inspiratie?

1 like

Het liefst een paar gave kussens, maar kleine knuffels lijkt me ook leuk. Alles van haar vind ik geweldig: Punch Needle XL Embroidery (Caro Bello). Online Course | Domestika

Wil je iets delen van wat je gemaakt hebt?

Oh toffe voorbeelden in die course! Bedankt om te delen.
Dit zijn wat onderzetters voor pannen, plantjes of je bord:

En een kussen met lijnenspel:

afbeelding

Eva maakt mooie punchneedle-dingen die ik inspirerend vind: https://instagram.com/hetateliervanevav

10 likes

Ik heb gisteravond de tote opnieuw gemaakt en alles wat ik anders wilde doen gedaan en het is echt zo leuk dat het er alweer een stuk beter uitziet! Deze ziet er van een afstandje prima profi uit haha. Straks even flaunten in de supermarkt.

19 likes

Supertof! Ik heb nu ook al maanden een naaimachine die in de kast staat te verstoffen.

Ik moet er echt wat mee gaan doen, en dat wil ik ook graag. Vind het alleen zo’n drempel omdat ik geheel geen ervaring heb. Had al een beetje gekeken of er cursussen in de buurt worden gegeven maar dat is helaas ook niet zo. Echt jammer!

Mijn vriend heeft me helemaal uitgelegd hoe de machine werkt. Heb je niet iemand in je omgeving die het kan en je in ieder geval kan laten zien hoe je de garen erop moet zetten etc? Ik zoek verder video’s op op YouTube en dat helpt ook best wel goed.

1 like

Mn eerste custom order!

45 likes

Ik was helemaal geïnspireerd om weer achter m’n naaimachine te gaan zitten nu jullie zo druk posten, maar … Nu doet m’n naaimachine moeilijk:(

Ik heb er een hele tijd achter gezeten maar opeens bromt ie alleen en naait ie niet? Soms geef ik hem handmatig een paar draaitjes en dan doet ie het even weer maar daarna maakt ie vooral weer geluid en doet ie niks… Ligt dit aan de motor (heeft een naaimachine die?) of kan het ook opeens aan de “instellingen” liggen?
Ik heb spoeltje er even uit gehaald en dat was in orde en de bovendraad zat er ook goed in.

Je kan 'm eventueel binnendoen ergens voor controle (sowieso fijn om de zoveel tijd, zeker als je hem veel gaat gebruiken) of kijken of er niet te veel stof tussenzit of wat olie nodig is om te smeren. Dat is bij mij meestal het probleem :sweat_smile:

Ja, daar was ik al bang voor :sweat_smile: Ga morgen bij daglicht nog een keer kijken

1 like

Ik ging dus alleen voor elastiek naar de stoffenwinkel……

2 leuke stofjes om voor kinderen van een vriendin kleding te maken! En stoffen om scrunchies mee te maken. Het elastiek was ik bijna vergeten. Gelukkig staat dat bij de kassa.

Van de Spirit stof dit jurkje al gemaakt:

En deze stof had ik al een tijdje liggen, en daar is dit shirtje uitgerold! (Volgende X wil ik wel proberen het patroon te matchen, nu niet aan gedacht)

10 likes

Omg die legomannetjes! Ook bij Van der Lee?

Nope, helaas niet :rofl:

Die heb ik online via reuverstoffen besteld, als je play blocks intype vind je de stof op hun site!

1 like