De eerste keer dat ik daar was, was ik echt een beetje overwhelmed door het aanbod haha. Heb naast deze stof ook nog een andere meegenomen:
Zelfs de stoeptegels herken ik
Echt heel erg leuke stoffen! Ik ben uit “voorzorg” er al 2 maanden niet geweest. (En ook een beetje door Corona, als ik uit me werk kwam en ze waren nog open dook ik die winkel in en nu werk ik thuis)
Zo benieuwd weer naar alle nieuwe stoffen!
Wauw wat mooi! Leuk met die print ook
Wederom een dekbed van Ikea
Oke waarom koop ik nog stoffen haha. Ik zie her prachtige dekbedden voorbij komen hahah
Dekbedden zijn handig en leuk, alleen deze jurk bv was mooier van vorm als het een soepelere stof zou zijn. Denk niet dat dekbedden voor alles ok zijn.
Dus ga ik dit model ook maken van viscose
Leuke jurk! Heb je een patroon gebruikt of zelf getekend?
En high five, ik gebruik ook vaak dekbedden en tafelkleden van de kringloop voor kleding.
Dit is patroon Crisa van La Maison Victor.
Hoi! Mag ik wat vragen? Ik heb een naaimachine van mijn schoonmoeder overgenomen en daar zat een dvd bij, maar daar zat al zoveel jargon in dat ik er niets van begreep (ik heb nog nooit genaaid). Wat is een goede plek om te beginnen? Ik heb tot nu toe dit gevonden:
Alvast bedankt!
Boek van tilly and the buttons is al vaker genoemd, als je daar even op zoekt vindt je dat vast terug. Het boek is fijn met goede afbeeldingen, de video’s lijken me prima!
Ik ben eerst een paar keer op naailes geweest. Vond dat wel fijn!
De online cursussen van studio dotter zijn ook fijn!
Het is denk ik fijn als er iemand met je meekijkt voor de eerste keer (misschien je schoonmoeder? of anders bij een naaischool of iemand in je omgeving die kan naaien). Want die machine is best wel overweldigend: waar gaat de draad precies langs, hoe vervang je een naald, hoe wind je een spoeltje op, etc. Dat zijn allemaal dingen die best wel lastig van een video te zien zijn omdat iemand dan precies dezelfde machine moet hebben op dat filmpje. Ik vond het heel fijn dat ik echt even de basics ‘hoe werkt een naaimachine’ uitgelegd kreeg
@Bertha @Stjerne @crazyplantlady dank jullie wel! Ik ga dan toch even kijken of er iets qua naailes is in de buurt dat geen ellenlange wachtlijst heeft of mijn schoonmoeder polsen.
Volgens mij zijn er hier wel een paar meiden die ook het Tilly and the Buttons boek hebben. Staan daar ook niet-tricot patronen in? Ik wil zo graag es met wat anders naaien dan tricot haha, maar dat heb ik nog nooit gedaan (I know, omgekeerde wereld…)
Je kunt alle patronen zien!
Oja duh, dat is opzich wel een goeie mix. Kan het niet bij elk patroon goed zien maar dan is het toch wel leuk denk ik. Ga eindelijk es voor mezelf naaien en niet meer alleen voor m’n kind (als het bevalt haha).
Deze zijn geen tricot volgens mij. En het vest is een knit dus twijfelde wat je daar dan van vindt
@Stjerne corrigeer je mij als ik t niet goed heb?
Dankjewel, wat lief haha! Ik wil ook gewoon een keer een leuke dekbedovertrek van de kringloop verbouwen tot broekpak
Ik zag dat het boek een lange levertijd had, dus heb ik in plaats daarvan maar een Domestika cursus gekocht over punch needling daar heb ik al wat spullen van thuis liggen en is ook al lange tijd een wens om daar eens mee te beginnen! Zijn hier nog mensen die dat doen?