Kleding naaien/DIY'en

Dank je wel! Ziet er uit als een mooie uitdaging! En ook de zoek tips zijn fijn. Ik kan wat dingen zoeken echt een kneus zijn.

@Soy.peor ben heel benieuwd :grinning_face_with_smiling_eyes: je brengt me wel op het idee in de kringloop ofzo een goedkope te zoeken en deze uit elkaar te plukken!

3 likes

Ik durf ein-de-lijk de naaimachine te ontdekken die hier staat. Het is een Pfaff 262, een oudje dus, maar hij doet het fantastisch. Heb tot nu toe alleen de gordijnen ingekort en een paar kussentjes gemaakt voor buiten, maar ik heb nu ook mooie stevige katoenen stoffen gekocht waar ik tote bags van wil maken. Iemand tips voor de beste instructie daarvoor?

Wel helemaal blij met mijn kussens:

6 likes

Leuk dat je bent gaan naaien! En kussens en tassen zijn inderdaad de beste manier om het te leren. Op internet kun je genoeg tutorials vinden, zoals Pinterest en YouTube!

Ik had van mijn moeder een paar restlappen linnen gekregen, dus ik heb vandaag een shortje gemaakt. Het is een heel makkelijk patroon van Burda, maar de zakken heb ik zelf toegevoegd. Was in 2,5 uur klaar, ik heb nog nooit zo snel een kledingstuk gemaakt. :open_mouth: Morgen ga ik een tweede maken, van kakigroen linnen.

(Never mind mn knieën haha)

21 likes

Ik ben met mijn luie simpele donder aan de slag gegaan met alle tips hier! En ik denk dat het gelukt is om de voor mij perfecte flared te tekenen. Gister van de bovenkant een proef model gemaakt en die sloot mooi en goed aan. Tijd om de eerste te maken van een stofje die ik ervoor uitgekozen heb :crossed_fingers: (in totaal 4 stofjes liggen waar ik er 1 van wil maken)

8 likes

Heel mooi printje, ik ben benieuwd naar 't resultaat.

Ik ga vandaag maar eens aan de slag met de Bettine dress van tilly and the buttons die ik op aanraden van @Bertha en @Stjerne heb aangeschaft.

2 likes

Mooi stofje! Ik heb welgeteld 4 naailessen gehad, dus hier een beginnersvraag. Zoals je ze nu hebt liggen heb je toch bijna geen ruimte voor de naadwaarde? Of heb je die er al bij geknipt van je patroonpapier?

1 like

Ik persoonlijk teken altijd op het patroon de naadwaarde er al bij :relaxed: Dat heb ik dan geleerd bij Naailes en ik vind het wel prettig. Ik ben nog niet zo goed in uit de losse pols naadwaarde bijknippen.

Wat leuk! Ik maakte onlangs ook een jurk van Ikea beddengoed :smiling_face_with_three_hearts:

Was van dit filmpje! Heb alleen zelf een andere top getekend uiteindelijk omdat ik dat vierkante niet mooi vond (als je iets meer borst hebt zit dat nergens naar haha)
https://m.youtube.com/watch?v=-it4tHbEmfE

Oh en deze hadden jullie ook nog tegoed: een jurkje voor m’n nichtje. Ook van Ikea beddengoed!

32 likes

Zooooo leuk!!
Onwijs leuk stofje :orange_heart:

1 like

Wow wat mooi en knap gemaakt! Hij staat je echt mooi. Als ik t filmpje zie moet het best te doen zijn… jammer dat ik me niet prettig voel bij een open rug :rofl:

1 like

Hij is echt perfect geworden! Ik had minder tijd moeten besteden aan één kant en klaar patroon zoeken :rofl: en gewoon zelf aan de slag gaan!

Alleen de bovenkant heeft nog geen elastiek :see_no_evil: dinsdag maar even naar de winkel om wat meters te halen!

34 likes

De Carly blouse van linnen uit de nieuwe Maison Victor :slight_smile:

32 likes

Zo netjes! Ziet er professioneel uit, leuk model en kleur ook.

@Nimy tof! Sowieso dat jij straks in massaproductie voor jezelf gaat nu je een goed patroon hebt haha.

2 likes

Wauw ziet er echt supermooi uit! Ook een mooie kleur!

1 like

Mooi zeg! Staat je ook goed, zo’n open rug. Echt een leuk detail.

@Intoxicated wat een prachtige blouse! Super mooie kleur ook.

2 likes

Wauw! Wat tof! :heart_eyes:

1 like

Omg ik heb een tas gemaakt. Gelukkig nog genoeg van deze stof over, want is genoeg dat ik de volgende keer anders wil doen haha, maar ben zo blij dat dit uit mijn handen is gekomen.

34 likes

Mooie stof, zeg!

Ja ben er ook blij mee! Gekocht bij de stoffenwinkel in het centrum van Hilversum. Heeft echt heel veel moois!

2 likes

De stof is echt geweldig :heart_eyes: en ik denk ook te weten welke winkel het is! Ook een grote favoriet van mij :see_no_evil: dinsdag staat weer een tripje naar die winkel op de planning. Het idee is elastiek halen, daar zal het niet bij blijven :see_no_evil:

1 like