Ik vind hem er helemaal niet verkeerd uitzien eigenlijk, los van dat hij duidelijk te wijd is in je taille. Kun je er een paperbag model van maken anders?
Komen er nog coupe naden in?
Heb even gekeken maar niet dus. Die zou je er nog in kunnen maken maar dan moet je ook even je tailleband aanpassen.
Zou er wel bijpassen, maar is niet wat ik zelf mooi vind .
@Soy.peor wel van achter, misschien dat het aan de voorkant ook kan. Ik moet mezelf nu eerst dwingen om het even te laten rusten.
Ik vind hem wel leuk hoor! Komt er nog een tailleband op? Je kunt ook alleen aan de achterkant elastiek erin zetten, zodat ie daar wat nauwer wordt. Of figuurnaden idd.
Vandaag ben ik voor het eerst weer in een echte stoffenwinkel geweest😍 natuurlijk een stofje gekocht, hij is echt mega zacht en luchtig.
Misschien kun je riemlussen en een striklint toevoegen?
Merci voor jullie meedenken. Zonder deze suggesties had ik hem wellicht links laten liggen. Nu heb ik er nog wat aan gesleuteld. Het is prima gelukt. Hiermee kan ik naar buiten, maar het is gewoon net niet wat ik voor ogen had. Ik heb coupnaden aan de voorkant toegevoegd, via/met de zakken die er al in zaten.
Super aangename stof trouwens. Een combinatie van tencel en linnen. Heel zacht. Ik had het gekocht voor een jumpsuit, en daar heb ik nog genoeg voor, maar heb wat schrik dat het een Orange is the new black outfit wordt .
Misschien is het een bevlieging, maar grote kans dat je over een paar jaar weer een bevlieging krijgt en de spullen die je nu aanschaft dan weer kan gebruiken heb je alsnog waar voor je geld
@Lidwien super mooi geworden!
Ik vind hem echt super leuk geworden! Vind het een hele mooie kleur en hij staat je erg leuk!
Je hebt gelijk. Maar ben eerst begonnen met een ander projectje. Een rok met gesmockte taille.
Snel klaar en makkie
Voor het eerst in super lange tijd weer eens een kledingstuk genaaid. Tussendoor wel redelijk vaak genaaid, maar dan meer etuis, tasjes, etc. Kleding vind ik toch altijd een grote stap en is nooit naar mijn tevredenheid. Maar, ik heb de stap weer eens genomen, mede doordat ik enthousiast werd van dit topic doorlezen, Het is een katoenen zomerjurkje geworden. Met elastiek in de taille en mouwen, plissé details en een knoopje als sluiting.
Leuk, die details!
Ik heb even inzicht nodig want ik ben het kwijt.
Ik wil een strokenrok maken, met een gesmockte tailleband. De taille echt los van de rest van de rok. Ik heb alles uitgemeten, de eerste strook van de rok aan de taille gerimpeld en vastgenaaid, maar het is te krap. Had ik dit ook met elastiek moeten naaien, zoals de tailleband?
Mooie stof, onwijs lief!
Ik kocht onlangs deze pen. Leek me wel handig om preciezere markeringen te maken omdat ik met die krijtjes toch vaak niet zo precies kan tekenen.
Na 1 keer gebruiken is hij leeg / uitgedroogd. Geen tippie dus, tenzij iemand weet wat ik fout doe? Heb hem al met zijn punt naar beneden in een glaasje gezet, maar dat mag tot nu toe nog niet baten.
Ik heb nog nooit van zo’n pen gehoord maar bijv bij de Veritas heb je zo’n soort opvulpen met krijtjes waardoor je wel vrij precies kan tekenen!
Die wilde ik net gaan tippen! Ik heb een set met verschillende kleuren zodat je ook op lichte stoffen kan tekenen.
Ik gebruik de blauwe uitwispen van Prym en die doet het prima! Droogt niet uit en ik doe er vrij lang mee. Misschien had je gewoon pech met deze?
ik heb geen tip voor je probleem maar ik heb deze stift onmogelijk uit de stof kunnen krijgen. het was een borduurwerk dus had wel zo’n 4 maanden erin gezeten. echt alles geprobeerd maar de lijnen zijn nog steeds zichtbaar. dus alleen gebruiken op plekken die je niet meer gaat zien is mijn tip!
Ik heb zelf inzicht gehad. Hopen dat ik het blijf houden. Het is dus gelukt.
Op basis van een bestaand hemdje, naaide ik vandaag een nieuwe (aangepaste) versie. Nog niet eerder een top van tricotstof voor mijzelf gemaakt. Ik heb een dubbele stof of voering gebruikt aan de bovenkant zodat de armsgaten en het nekgat meteen netjes afgewerkt zijn.
Laatst op YouTube leerde ik over understitching, dus dat ook hier toegepast zodat alles goed blijft zitten zonder dat je extra naden ziet. Past leuk bij mijn nieuwe short (en tuinbroek) al zeg ik het zelf.
Note to self: armsgaten iets lager tekenen de volgende keer 🪡