Kleding naaien/DIY'en

Ik kan ook weer wat met jullie delen. Ik heb de Yanta Overall van Helen’s Closet gemaakt voor mijn vriendin. Dit was echt mijn moeilijkste project tot nu toe, zaten heel veel tussenstapjes in enzo! Heb er ook wel een tijdje over gedaan :sweat_smile:

Samenvatting

IMG_20210708_172729|363x500

32 likes

Wow wat mooi! Echt heel strak en mega netjes

2 likes

Ah wat gaaf zeg! Gefeliciteerd!! Keek steeds al of je al wat had gepost :grin:

Aahww cute haha. Het ging vanochtend nog wel even mis met etsy haha. Dikke stress maar nu staat alles eiiindelijk online haha.

En nu ga ik een satijnen slipdress voor mezelf maken hahaha

6 likes

Ik zag dit net op Tiktok en ben meteen hierheen gesneld! Een website waar je een kledingstuk helemaal kunt customizen en je maten door kunt geven en dan krijg je het patroon :flushed: wajoooo zo benieuwd of dit werkt.

5 likes

Mijn zus heeft een hele mooie lange rok, beetje onderstaand idee maar dan wijder uitlopend onderaan en zonder plooien.zoiets zou ik graag zelf eens maken .aar ik heb natuurlijk geen patroon, en als ik google op lange rok zonder plooien krijg ik alleen maar plooirokken :roll_eyes: Iemand toevallig al eens zoiets gemaakt?

Een (halve)cirkelrok misschien?

1 like

Ja dit is eigenlijk gewoon een rechthoek. Als je je heupen opmeet en daar een aantal cm bij doet zodat hij wat ruimer valt en de lengte van hoe lang je hem wilt hebben plus zoom (meet vanuit de taille als je hem als taille rok draagt). Dan heb je je patroon. En dan stik je de achternaad , de zoom, en dan bovenin stik je een aantal cm zoom waar je elastiek doorheen kan. Klein stukje open laten om je elastiek er door te doen elastiek dicht naaien het kleine open stukje dicht naaien. E voilla

2 likes

Dank je,dat klinkt heel eenvoudig!

1 like

Slipdressiee

23 likes

Hoi, even een vraagje aan de kenners hier!
Ik heb een rok gekocht met een blinde ritssluiting aan de zijkant en ik zit net tussen 2 maten in maar vind hem uiteraard veel te leuk.

Weet iemand toevallig of een kleermaker er aan de achterkant elastiek bij in zou kunnen zetten zodat hij net iets meer aansluit?

Hij is rondom zo genaaid:

Ik lees hier al heel lang mee, maar nu was het tijd voor mijn eerste naaiproject! Gordijnen voor de caravan! :heart_eyes:

18 likes

Zou dat gewoon aan de kleermaker vragen, of misschien heeft die nog een ander goed idee

1 like

Vaak kunnen ze de boordjes ook wel iets innemen, dan zit het ook net iets strakker.

1 like

#durftevragen. Heeft een van jullie ervaring met patronen van Tilly and the Buttons?

Ik overweeg de mama to be bundle en de bettine dress patronen aan te schaffen. (en ik vind de Bertha cardigan ook very nice, maar die zit alleen in een van dr boeken waar ik dan minder interesse in heb).

Ja! Ik heb twee van haar boeken en @Stjerne heeft ook nog losse patronen! Kan het boek waar de Bertha in staat wel aanraden trouwens. Niet alleen omdat dat patroon mijn naam heeft :tipping_hand_woman: maar ook omdat er een goed basic shirt instaat, die is bij veel mensen favoriet.

3 likes

Ja, ik heb het boek make it simple en die patronen zijn heel fijn!! De losse patronen vind ik ook top, heb geen ervaring met de pdf patronen want ik vind uitprinten flut.
Vind alle patronen heel fijn. Wel goed je maten opmeten en elke keer controleren welke finished object maat je nodig hebt, dat verschilt nogal eens
De bertha cardigan is echt top trouwens, net als het T-shirt uit het boek. Heb er van beide al 4 gemaakt haha

1 like

Wow, 4 is wel echt fanatiek! Dan gaat het boek ook op m’n lijstje!

Pfff ik ben hier de hele ochtend al aan het lezen en wil nu ook weer iets maken!
Heel veel gemaakt vroeger, maar ik ben te perfectionistisch en gooi t al snel in een hoekje als het niet goed lukt.

Ik heb dus nu een jurk gezien van LMV en wil wel weer beginnen met naaien…Ben alleen zo bang dat het weer een bevlieging gaat worden. En om dan een patroonblad van een tientje aan te schaffen en mooie stof…

1 like

Ugh ik ben de hele dag bezig geweest met het volgen van een patroon voor een short. Duizend stappen, voor een redelijk simpel broekje. Nodeloos ingewikkeld, maar alles braaf gevolgd. Door de ingewikkeldheid kon ik hem na 6 uur naaien pas passen. En het model klopt écht niet. Hij is veel te wijd en hoog. En doordat er (mooie) zakken inzitten en een rits, kan ik niet zomaar 10cm wegtoveren. Dubbele frustratie nu: er ligt een mislukte short en ik kan niet anders dan hem weggooien wat ik zonde vind van tijd en middelen. Grrr :face_with_symbols_over_mouth:

(Kreukels zitten erin omdat ik hem toch nog even uit zijn zielige hoekje heb gehaald).

Gaat om dit patroon.