"Kinderen kiezen hun ouders"

Ik ben niet perse gelovig maar op een katholieke school gezeten en gelovigw groot ouders. Maar als ik vol zou geloven in god dan is mijn visie dat god voor jou kiest in welk gezin jij hoort en welke lessen je daar van kunt leren.

1 like

Ik geloof wel in reĆÆncarnatie op een of andere manier, maar ik weet niet echt zeker of we onze eigen familie uitkiezen. Ik vraag me dan af hoe dat in zijn werking zou gaan.

1 like

Sorry, ik zat op het strand. Maar wat ik geloof is dat je leven van te voren is uitgestippeld. Dat alles gebeurt met een reden. Dat dit God zijn plan is met jou en dat dat een reden heeft. Verder kan ik er niet veel over zeggen. Ik bedoel trouwens niet dat je als kind dus voor een bepaald leven kiest, want daar heb je geen invloed op. Ik bedoel ook niet dat als er slechte dingen in je leven gebeuren dat dat aan jezelf ligt. Dus stel dat je een alcoholistische moeder hebt, dat je er zelf niet voor hebt gekozen om bij zoā€™n moeder terecht te komen. Ik geloof alleen wel dat God dit zo heeft bedacht. En dat vind ik zelf ook naar, omdat je er dus geen invloed op hebt.

Ik wilde absoluut niemand kwetsen trouwens. Ik heb respect voor iedereen zijn mening.

Citaat

12 likes

Ik vind het wel een hele mooie gedachte eigenlijk.

Ik had het btw ook fijner gevonden als jullie wat vragen hadden gesteld, i.p.v. jullie eigen conclusies trekken en een heel topic aanmaken door mijn post en mijn gedachtes invullen met dingen die niet waar zijn. Ik accepteer en respecteer ook jullie meningen (die soms afwijken van de mijne).

Zou dit topic misschien gesloten kunnen worden?

22 likes

@moderators mag dit topic gesloten worden.

Topic is hierbij gesloten.

1 like