Ik lijk wel een wandelende reclamezuil maar voor ons was echt de automatische voerautomaat de oplossing mijn 2 gigantische vreetzakken! Nu krijgen ze automatisch 4x per dag een hapje voor gedraaid. Ze zitten er vaak al wel een half uur van te voren bij te kijken, stel je voor dat je het mist! En ze kunnen wel zo delen dat ze allebei even veel binnen krijgen. De een hengelt de brokjes eruit en eet ze vanaf de grond, de ander eet direct uit de bak.
@grace haha nou enige voordeel dat jij die kots niet op hoeft te ruimen toch. Wel irritant dat zoiets niet af te leren is, zou zoveel makkelijker zijn voor ons, maar ook voor hen!
@Swelgje daar had ik ook aan zitten denken, maar ik denk dat zij alsnog als enige gaat zitten vreten en hij pech heeft want zij is wat dat betreft de dominantste. Zag ook dat er voerbakken zijn die op hun chip werken, misschien is dat een optie…
Ja echt! Hoe vaak ik niet wanhopig heb geroepen ‘JE KRIJGT ELKE DAG ETEN. WE VERGETEN HET NOOIT. WAAR BEN JE BANG VOOR’
Dat van die kots is wel een dingetje want als we die kleine niet op tijd wegsleuren (en je moet hem echt wegsleuren want hij vecht voor zijn leven om deze ultieme traktatie) dan ligt hij de hele dag misselijk van al dat eten met zijn vette pens in de lucht en heeft de andere kat natuurlijk na een halfuurtje alweer honger.
Ik begin nou precies hetzelfde probleem te krijgen met mijn kat (of kitten, ze is nu 9 maanden). Om 5 uur 's ochtends begint ze al aandacht te trekken omdat ze haar ontbijt wil. Ze krijgt vier keer per dag een klein beetje eten, maar ze schrokt het binnen een minuut allemaal op. Ik heb nu zo’n voerbal besteld waarbij ze een beetje moet werken voor haar brokjes. Hopelijk gaat dat het iets beter maken.
Ik zag net dat er ook voederbakken zijn met gezichtsherkenning. Nooit meer last van het feit dat een kat het eten van de andere kat opeet.
Wij hadden deze voor onze kat.
We deden er vooral snoepjes in of extra brokjes zo af en toe tussendoor. Maar misschien is het een tip voor de katten die zo op eten gefixeerd zijn. Om hun standaard eetmomenten in zo’n ding te verspreiden? Dan schrokken ze niet in 2 minuten alles op maar maak je er een beleving van die wat langer duurt waardoor ze daarna misschien meer verzadigd zijn? Bij mensen werkt dat vaak ook zo toch haha
en je moet er ook 2 hebben, als je bovenstaande problemen hebt…
Ik vind mn katten lief, maar dat gaat me echt te ver, hahaha
Lijkt me dat je voor dat geld toch wel verschillende programma’s en katten toe kunt voegen? Voerbakken met een chip kun je tot 32(!!!) katten toevoegen.
Ik heb een probleem met m’n katten en ik weet echt niet meer wat ik eraan kan doen.
Ik heb twee katten die van jongs af aan al bij elkaar zijn. Nooit problemen gehad, heel sporadisch wel eens een catfight. Nu is een kat 2,5 week opgenomen geweest in klinieken vanwege zijn plasprobleem en penisamputatie. Bij thuiskomt moest de andere kat helemaal niets meer van de geopereerde kat hebben. Aanvallen (niet speels maar van achter in de nek grijpen), blazen, grommen. Heb de dierenarts gecontacteerd en hij zei dat het kon komen door de kraag die de geopereerde kat om had en door de geur van dierenkliniek die hij bij zich droeg. Ik moest het even aankijken en in 9 vd 10 gevallen komt het wel weer goed. Nu zijn we een aantal weken verder, de kraag is inmiddels een week af en de geur moet denk ik ook al wel verdwenen zijn maar de andere kat blijft aanvallen. Als ik niet thuis ben zet ik ze apart van elkaar. Beide met eigen voerbak, waterfontein, krabpaal en kattenbak maar dit kan zo natuurlijk niet verder Iemand ervaring mee of tips?
In mijn vorige huis/pand kon de kat altijd naar buiten en ze was ook echt wel een buitenkat (ondanks dat ze nooit het terrein af ging want mensen, auto’s en fietsen zijn eng). Ze kwam ook regelmatig met muizen en vogels thuis. Nu heb ik al 2x een poging gedaan om met haar naar buiten te gaan maar ze wil gewoon niet en ze ligt ook ineens als een echte huiskat vet relaxed op de bank haha, dat deed ze ook echt nooit. Ik vind het zo grappig en lief hoe ik ineens een hele andere kat heb nu sinds mijn verhuizing. Ik woonde eerst ook met huisgenoten en nu zijn we echt alleen, dat merk ik wel aan haar.
geur is inderdaad ook het eerste waar ik aan denk, maar wat je zegt het is al een tijd terug. Je zou kunnen proberen of je de niet geopereerde kat een paar dagen op een handdoek kan laten slapen, of de handdoek goed over hem heen wrijven een paar keer. En dan vervolgens met die handdoek de geopereerde kat in kunnen wrijven zodat die de geur van de andere kat heeft, snap je wat ik bedoel hahaha? Dit dan een paar keer herhalen denk ik
Feliway kan ook goed helpen bij dit soort dingen!
Ik heb deze gister meteen besteld en vanavond geprobeerd, succes hoor!!! Had het voer van onze andere kat wel in een gewoon bakje gedaan en dat probeerde ze eerst op te eten, maar toen ik dat apart zette en de andere kat voordeed wat ze met dat bord moest doen snapte ze het ineens. Ondertussen konden wij rustig eten (op de bank! Normaal zou ze over je bord lopen) en ze is heel rustig nu. Vind het wel lastig om te zeggen dat ze genoeg gegeten heeft, maar er zitten nog brokjes in en als ze honger heeft pakt ze die vast wel.
Wat leuk om te lezen! Uiteindelijk eet hij vast al zijn brokjes wel op. Zijn ze mooi ff zoet mee haha
Als ik het goed lees is het allebei voer tegen urineweg problemen toch? Dan zou ik ze inderdaad gewoon mengen en langzaam afbouwen
hoe doen jullie het met jullie katten als jullie op vakantie gaan? dat is bij ons nog wel even een ding namelijk.
Meestal passen de buren op, of een collega. De katten blijven dan gewoon in huis en twee keer per dag komt de buurvrouw langs. We hebben ook één keer de katten bij vrienden (die op loopafstand wonen) in huis gebracht, want toen gingen we echt lang weg en dat vonden we anders te zielig.
Ik heb verschillende vrienden in de buurt die graag oppassen, dan komt er dagelijk iemand een uurtje met hem spelen en hem eten geven enzo. Bij langere vakanties heb ik tot nu toe telkens een onderhuurder gevonden (woon op een gewilde plek).
Ik breng mijn kat naar mijn ouders.