Oh ja ik zie het, handig! Bedankt.
Wat voor tips moeten er staan dan?
Wat een schatje!! Ik vind CaroCroc wel goed, Je hebt verschillende soorten.
(heb daar ook stage gelopen lang geleden, en toen een onderzoek gedaan naar de verschillende samenstellingen van het voer met concurrenten enzo) Dit was prima prijs kwaliteit verhouding. Hopelijk nu nog steeds.
We hebben net haar nageltjes geknipt! We hebben van tevoren gegoogled hoe we het het beste konden doen en hebben besloten om haar in een handdoek te wikkelen.
Ze was gelukkig heel rustig, bewoog af en toe wel een beetje met haar pootjes, maar zat ondertussen gewoon lekker te spinnen. We hebben alleen haar voorpootjes gedaan, zo ver wij denken dat het kon i.v.m. het leven. Dat vonden we wel lastig om te zien namelijk.
Ik ben blij dat we het gedaan hebben, want ik merk nu al dat ze niet meer in de bank blijft hangen. Heel fijn voor haar!
Aah ik mag mijn frummels 1 februari ophalen!! We hebben nu bijna alles in huis voor ze. Nu geeft 1 van de kittens al aan dat ze graag naar buiten wil, maar onze tuin is nog niet afgeschermd dus ik wil ze graag een tuigje aanleren, zodat ze in de tussentijd wel even een frisse neus kunnen halen. Heeft iemand ervaring met het aanleren van een tuigje?
Ik heb alleen maar slechte ervaringen met tuigjes. Genoeg katten waar het wel bijwerkt hoor maar alle katten die ik heb gehad werden helemaal gek met zo’n ding om.
Mijn kat kan ook niet naar buiten zonder tuigje. Hij vind het niet echt leuk als ik dat tuigje aan doe, maar buiten is ie helemaal gelukkig. Meestal geef ik hem wat snoepjes als ik hem aan wil doen zodat ie stil zit haha.
Bij mijn kat ging het ook altijd goed, hij wist na een tijdje zelfs als ik met het tuigje aan kwam dat hij lekker naar buiten mocht.
Onze kat bleef echt voor dood liggen en wurmde zich gewoon uit het tuigje. Maar misschien als je het de kittens van jongs af aan aanleert, dat het wel goed komt.
Bedankt voor jullie reacties! Hmm ja ik ben bang dat ze een tuigje de eerste paar keren helemaal niks gaan vinden Maar ik hoop dat ze toch snel de link gaan leggen dat tuigje aan = naar buiten mogen = tuigje is leuk!!. Ga wel flink met snoepjes werken haha
Tips over voeding bijv? Er worden zo vaak vragen gesteld en dan roept iedereen “even terugzoeken naar de posts van @Loxodonta”, maarja ga maar eens een paar honderd berichten terugzoeken, is toch geen doen. Wil als ik tijd heb het wel allemaal bij elkaar zetten, dan hoef jij het alleen in de beginpost te zetten.
Ja één van mijn katten ook! Die gaat dan op z’n krabpaal zitten met z’n nek uitgestoken haha. Als ik dat tuigje per ongeluk aanraak is hij al helemaal enthousiast. Zonder is hij buiten onzeker, maar met kunnen we prima door een paar straten lopen
Dit is ‘m:
Hij is zoals je ziet helemaal gek op krabkarton en maakt elke dag zo’n ZOOI, niet te geloven haha
Oké, volgens mij ben ik van het onderwerp afgeweken
Mijn katertje wordt vrijdag gecastreerd (ben stiekem best zenuwachtig) en als jij voldoende is hersteld, mag hij ook naar buiten. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Eerst erbij blijven? Of kan ik erop vertrouwen dat ie de weg naar huis weer vindt? Ben zo bang dat ie verdwaald!
Ik smelt echt van dit topic. In november onze kat moeten laten inslapen. (nu rustig aan het oriënteren voor een nieuwe) In de tussentijd vermaak ik me hier met al die lieve poezel verhalen.
Aaah spannend! Heb je een achtertuin die en beetje is afgezet? De eerste paar keer zijn we er wel bij gebleven al was dat meer omdat we ook erg nieuwsgierig waren wat ze allemaal zouden gaan doen.
Katten zullen niet zo snel verdwalen en al helemaal niet als ze al gecastreerd zijn. Er is dan geen drang meer om vrouwtjes te gaan zoeken
Onze nieuwe poes is een zwervertje, op straat gevonden en geen idee waar ze vandaan komt. Ze is wel gechipt, maar ik weet niet of ze dat ook al was voor ze in het asiel kwam. Ze is heel lief, aanhankelijk, wil graag geaaid worden en ik heb wel het idee dat ze in een vorig huis geleerd heeft hoe het hoort zeg maar. Maar als het om eten gaat, nondeju dan wordt ze gehaaid! Volgens de dierenarts is ze aan de zwaardere kant (3,5 kg??) dus we geven 2x per dag afgewogen eten, dat is binnen 2 minuten op en als onze kitten dan nog niet klaar is met zijn brokken (hij krijgt meer), dan eet ze dat van hem ook op dus we zetten haar vaak op de gang als hij nog aan het eten is. Zodra je de keuken in loopt en ze doorheeft dat er eten is (voor ons) dan springt ze op het aanrecht en drentelt ze om je heen, tijdens het eten springt ze niet op tafel, maar zodra je je vork neerlegt likt ze het liefst alle pannen en borden af. Van de week heeft ze de halve vuilniszak opgegeten omdat er een mini stukje kaas aan zat, ze vreet door boterhamzakjes heen, haalt eten uit je tas en eet het op. Is er een manier om dit af te leren? Ze is pas 2 weken bij ons dus misschien wordt het minder als ze eenmaal door heeft dat ze toch wel eten krijgt?
Mijn vader had ook zo’n kat, en die heeft het helaas nooit afgeleerd. Weet niet hoe oud ze is, hij was wel al een jaar of 8 toen ze hem kregen.
3,5 kg klinkt trouwens helemaal niet zo zwaar, mijne tikt de 5,5 aan… maar hij is ook wel echt groot, en ook iets te zwaar, mijn vorige was een poes en die woog rond de 4 kg en was ook net iets te zwaar (beiden overigens flink te zwaar in huis gehaald en bij mij afgevallen, ik ben geen katten-feeder!).
Ze is net 3 en nog niet perse te zwaar, maar voor haar bouw wel aan de zwaardere kant. Ze moet tussen de 3 en 3,5kg wegen, dus we moeten proberen haar op dit gewicht te houden, zeker nu ze gesteriliseerd is. Vind het vooral heel zielig voor onze andere kat (8 maanden), hij is gewend dat er de hele dag eten staat en omdat er nu iemand is die anders zijn eten op vreet krijgt ie ook nog maar 2 keer per dag eten. Hij is dat helemaal niet gewend dus zit ‘s ochtends om 7u te miauwen dat ie honger heeft. Heb gisteren geprobeerd om meer voer neer te zetten in de hoop dat ze door zou hebben dat ze er de hele dag mee kan doen, maar het is zo op en vervolgens eet ze de andere kat zn voer ook op.
Bij ons is het ook zo gegaan! Onze oude kat zeurde nooit om eten en at gewoon af en toe wat er stond. Toen namen we er een kitten bij en die stond vanaf dag 1 's ochtends om eten te rellen en vrat alles meteen op. We hebben echt van alles geprobeerd maar die mini hersenen zijn zo sterk geprogrammeerd dat er niks aan te doen is. Nu krijgen ze dus 3 keer per dag een beetje eten, en is die ouwe net zo hard mee gaan zeuren om eten.
Het is wel heel erg irritant want ze beginnen soms echt te vroeg met zeuren. En die kleine begint voor zijn avondeten ook al uren te vroeg met aandacht trekken. Niet alleen miauwen maar ook con-stant op je zitten en kloten. Helemaal obsessed met eten. Wat trouwens ook wel zielig is, die kleine (niet zo klein meer) eet natuurlijk heel snel en gaat door met het eten van de ander als die niet opschiet. Nu eet onze oude kat soms in paniek zo snel zijn eten op dat hij het daarna weer uit moet kotsen. En laat die kleine nou niks zo lekker vinden als brokjeskots Echt familie Flodder bij mij thuis, mijn god.