“Draw me like one of your French girls.”
Dit is precies mijn moeders kat. Moet morgen even een foto maken
Oooh, we hebben onze nieuwe poes opgehaald! We hadden een kamer voor haar klaargemaakt, en ze kwam meteen uit de reismand en begon te eten en te drinken en rondlopen, echt zo fijn. Ze heeft onze andere kat ook al ontmoet en eerst bliezen ze naar elkaar, maar inmiddels zitten ze zo’n 10cm van elkaar af en blaast zij nog af en toe, hij is vooral nieuwsgierig en wil met haar spelen. Hopelijk zijn ze snel aan elkaar gewend en vinden ze elkaar lief.
Oooh ik ben benieuwd!
Iemand ervaring met de kat op dieet zetten? Onze kat is 5 kilo wat veel te zwaar is, het beste is nog een kilo eraf. We gaan nu echt vlees geven zonder toegevoegde dingen en willen nog brokjes ernaast geven. Weten jullie hoeveel gram we dan kunnen geven van beide?
Oh en ze gaat niet naar buiten dus heeft ook minder nodig dan een buitenkat
Wat leuk! Lief dat jullie er zo veel werk in stoppen, jullie zijn vast hele goede kattenouders Hopelijk wennen ze snel aan elkaar
Hahahahahha
Ik wil ook zo liggen haha, ziet er echt fijn uit
Wat een schatje, knap dat jullie dit voor hem over hebben! Gerrum haha zal zijn mannelijkheid wel wat aantasten zo.
We zijn gisteren verhuisd, weliswaar op hetzelfde terrein maar een ander huis dus. Nu willen we onze kat laten wennen aan het nieuwe huis en moet ze volgens mijn vriend dan minstens een dag en een nacht binnen blijven. Vanmorgen heb ik haar naar binnen gehaald, maar ze is al de hele dag aan het miauwen. Echt zo’n zielig miauwtje alsof ze bij de dierenarts is. Ook is het voor haar al een paar jaar geleden dat ze een kattenbak gebruikt heeft, omdat ze 's nachts vaak buiten was. Ik neig er naar om haar zo toch naar buiten te doen want de bak heeft ze nog niet gebruikt. Alleen is de kans heel groot dat ze morgenochtend dan voor de verkeerde deur staat en ze niet meer in dit nieuwe huis wil komen, want slechte ervaring. Maar om haar nou een hele nacht te laten janken… Iemand hier goed advies? Dit is mijn eerste verhuizing met een huisdier en mijn kattenmoederhart doet gewoon zeer als ik haar zo hard hoor janken.
Er wordt wel altijd geadviseerd om je kat zeker een paar weken binnen te houden bij een verhuizing zodat ze goed aan de nieuwe omgeving kunnen wennen. Nu geef je aan dat het wel op hetzelfde terrein is dus zal ze niet erg verdwalen en zo lang zal dan ook niet nodig zijn, maar toch zou ik haar even binnen laten om te wennen aan de nieuwe plek waar ze haar eten etc. Zal krijgen. Helpt een beetje met haar spelen misschien voor wat afleiding? Heb je haar ook op de bak gezet om te laten zien wat de nieuwe locatie is?
Mijn kitten is echt zwaar verliefd op onze nieuwe poes, hij loopt haar achterna en wil bij haar zijn en likt haar schoon. Zij vindt alles inmiddels wel prima haha. ‘S nachts houden we ze nog wel even apart en elke keer als zij boven is en hij beneden dan loopt ie de hele tijd rondjes en miauwt super zielig. Ben echt blij dat het zo goed gaat, gister was ik nog even bang dat ze elkaar zouden haten maar daar is vandaag echt niks van te merken. Hebben ze vanmiddag 3 uur alleen gelaten en bij thuiskomst lagen ze naast elkaar en leefden ze nog, zo lief. Ben echt blij.
Mijn kat is echt een stuk liever/aanhankelijker geworden nu ik alleen met haar woon.
Hahahaha zo droog
Verdwalen zal ze inderdaad niet, maar het is zo zielig als ze steeds voor de verkeerde deur wacht. Ze heeft de halve nacht zitten janken en de kattenbak niet gebruikt. Ze houdt dus al bijna 24 uur haar ontlasting op, dus ik twijfel heel erg om haar toch maar naar buiten te doen zo. Dan moet ik haar maar in de gaten houden op het terrein en af en toe mee naar binnen tillen. We hebben haar trouwens meerdere keren op de bak gezet, maar ze sprint er snel weer af, helaas.
Heh balen zeg. Ik snap wel dat je kattenhart hiervan breekt. Uiteindelijk weet jij denk ik wel het beste wat goed is om te doen.