Hoe oud is je kat? En sinds hoe oud heb je hem/haar? Waar komt je kat vandaan? Is hij/zij gewend aan andere katten vanuit vroeger of heeft hij/zij vrienden in de buurt? Is het een HTK of een raskat?
Op basis van je vraag denk ik eigenlijk dat je je kat geen plezier doet met een kitten. Als je dat toch zou willen dan zou ik je sowieso aanraden twee kittens te nemen, zodat ze met elkaar spelen en je oudere kat wat met rust laten. En ze heel langzaam aan elkaar te laten wennen (dus niet meteen bij elkaar zetten maar echt goed opletten en het tempo aan je kat aanpassen). Dat geeft de grootste kans op een geslaagde introductie.
@Matala Als je een volwassen kat uit het asiel neemt dan kan je prima allebei fulltime werken. Als je twijfelt zou je altijd twee katten uit het asiel nemen (bij voorkeur twee die al vrienden zijn). Dan hebben ze elkaar
Mijn ouders komen vaak op de katten passen als we op vakantie zijn. Maar ik heb ook wel eens voor een weekendje een kattenoppas ingehuurd. En max twee nachtjes vind ik nog wel ok als er niemand is (dan krijgen ze gewoon veel eten en water)