Kattentopic

Jup hier ook zo.

Als ik extra werk of veel buiten ben (mag kat niet) denk ik al ahhhh…
En dan ga ik maar even naar binnen :smile:

Ben gewoon gek met dat beestje. Komt het dichtst bij moedergevoel I guess want dat heb ik dan weer helemaal niet :wink:

1 like

Jouw kat is fashion haha

1 like

Aww

Hij kijkt ook echt zo van: fuck my life

1 like

We hielden m in de gaten maar hij was al direct weer de andere kat en ons aan het irriteren, niets aan de hand dus :crazy_face:

Edit: zins opbouw was kut

1 like

Ik ben zo blij dat ik dus niet de enige ben die het lastig heeft als ik op vakantie ben en de katten thuis zijn! Echt tot huilen aan toe. Nu heb ik een superlieve oppas die ook echt de tijd neemt om met ze te knuffelen en ook heel regelmatig even een berichtje of een foto stuurt. Vond het de eerste keer beetje suf aan haar te vragen maar ze snapte het direct. (Het is echt proto type 'crazy cat lady :blush:, werkt ook in de kattenopvang.) Dus als iemand nog een fijne oppas zoekt in Zeist! Het weggaan blijft lastig maar ik heb er dus veel meer last van dan de katten zelf. Die zijn hoogstens iets aanhankelijker als ik terug ben maar meer ook niet.

3 likes

Ik heb echt de meest vage katten ooit volgens mij. Ik heb twee zusjes en een van de twee is helemaal gek op stromend water. Zodra ik ook maar in de buurt kom van een kraan staat ze te
miauwen net zo lang tot dat ik de kraan aanzet. Omdat ik het een beetje zat ben heb ik nu dus een waterfontijn gekocht (ook stromend water) moet ze er niks van weten. Ze staat er alleen maar vanaf een afstandje naar te kijken, raar beest. (Verder is ze hartstikke lief maar dit snap ik dan echt niet)

Oh ik heb dit ook hoor. Altijd als ik wegga ben ik verdrietig dat ik 'm achter moet laten.

Toen ik verhuisde vorig jaar moest m’n kat bij m’n moeder blijven vanwege een allergische huisgenoot (en ik was niet van plan om hier lang te wonen, dus dan kan je hem beter laten waar hij is ipv laten wennen en dan weer weggaan) en ik heb de eerste twee weken echt gehuild omdat ik m’n kat niet meer elke dag om me heen had en hem zo miste.

Tis toch een lid van je familie, die je graag bij je hebt. En als dat dan niet ineens kan is dat moeilijk. Dan zijn we maar crazy catladies haha I’ll take it :cat:

1 like

20 likes

Als ik weet dat iemand langskomt ruim ik een beetje op. Als de nieuwe kat komt, wordt álles opgeruimd, gestofzuigd en gedweild…niet dat het zin zal hebben maar ik zie het als een soort welkomsgroet. Er staat een bedje klaar, een klein reismandje met dekentje, kartonnen dozen, speeltjes, papieren tassen, de krabpaal, verschillende krabmatjes, schone kattenbak, voeder -en drinkbakjes…ik hoop dat het goed gaat en dat ze het fijn zal vinden bij ons.
Morgen is het zover!

15 likes

In welke mate is iets af te lezen aan hoe een kat zijn vacht verzorgt? Ik heb al langere tijd bedenkingen bij hoe er voor een buurkat wordt gezorgd. De laatste tijd komt deze kat enorm veel aandacht vragen bij ons (terwijl hij ons eigenlijk niet mag :grin:). Sinds een tijdje valt me op dat de kat niet alleen continue vies is, maar dat zijn vacht ook continue er wild uitziet. Net alsof hij zijn vacht niet meer schoonmaakt. Eerder was dit niet zo. Is dit iets om je zorgen over te maken?

Vaak zie je wel aan de vacht van een kat hoe het gaat.

Ik zou zeggen van wel, een kat is juist heel erg netjes op z’n vacht. Kan ook komen door het voer wat hij krijgt, daardoor kan de vacht ook minder glanzen. En tot slot het warme weer kan er voor zorgen dat kat veel meer haar verliezen waardoor het er ook een beetje wild uit kan zien. (of ben ik de enige die constant aan het stofzuigen is en helemaal onder de haren zit…) Heb je ook het idee dat hij is afgevallen? Wel heel lief dat je je zorgen maakt om de buurkat. Is er een specifieke reden waarom je die bedenkingen hebt?

Het is niet alleen minder glanzend, het staat ook alle kanten op. Niet zoals een vacht eruit ziet als het gewassen is.

Ik vind dat de kat nogal aan zn lot wordt overgelaten. In weer en wind buiten, zelfs in de meest barre omstandigheden. Op vakantie gaan en de kat gewoon buiten laten. Een keer per dag (2 dagen?) komt dan iemand voer geven, maar de kat is buiten en er is geen plek waar voer neergezet kan worden waar alleen deze kat bij kan. Kan best zijn dat de kat graag buiten is, maar hij wil bij ons wel continue naar binnen (en komt hongerig over :neutral_face:). Hoorde de buurkinderen laatst geschrokken zeggen dat de kat zo mager was (net alsof ze het beestje al een tijdje niet hadden gezien ofzo). Ik ga het de komende dagen in de gaten houden en dan spreek ik de eigenaar er nog maar eens op aan denk ik (en bied ik nog maar eens aan om voor hem te zorgen in de vakanties).

Mijn kat ligt er altijd zo raar bij hè

16 likes

#twinning

Ik ken serieus geen enkele andere kat die dit ook doet haha

12 likes

Ah dat klinkt inderdaad alsof die kat een beetje verwaarloosd wordt. Hebben de mensen ook kleine kinderen, je hoort toch ook vaak dat daardoor de kat minder thuis is en ook minder aandacht krijgt. Wel heel lief dat je gaat aanbieden hem te willen verzorgen in de vakanties. Sommige mensen onderschatten helaas dat een kat ook echt wel aandacht nodig heeft en niet alleen maar zelfstandig rondwandelt.

En is ze er al? Gaat het goed? :grin:

Die van mij ook!!!

8 likes

die van mij gaat zo zitten als hij een haarbal moet ophoesten/moet kotsen

1 like

We zijn net thuis. De reis ging best goed, ze moest in het begin heel erg miauwen…zo zielug. Op een gegeven moment ging ze maar slapen haha.
Nu loopt ze rond en verkent de woonkamer <3

Edit: nu speelt ze met een balletje…mijn hart smelt

4 likes