Kattentopic

Een van onze katten heeft in beide oortjes een bruin plekje. Ik dacht aan oormijt, maar ze heeft geen jeuk of pijn, ik zie haar niet krabben en als ik aan haar oortje zit vind ze het niet erg. Het kan ook een plek zijn van het spelen met onze andere kat, maar waarom zit het dan in beide oren. Iemand die een kat heeft gehad met oormijt? Normaal gesproken zou ik naar de dierenarts gaan, maar ze is de laatste keer heel ziek geworden na een bezoekje dus nu durf ik niet meer :mask:

Oh, ik wist niet dat dat kon! Misschien, maar ze komen niet echt veel buiten…

Wat voor voer en drinkbakjes hebben jullie? Mijn kittens beginnen steeds meer te eten en drinken dus de bakjes die we nu hebben worden te klein, alleen is 99% zo afzichtelijk of gewoon echt heel klein?

Ik heb dit als voerbakje, niet zo groot maar mijn katten vinden dit prima (is geloof ik eigenlijk bedoeld voor kinderen haha, van h&m)

En we gebruiken deze drinkfontein, gaat al 1,5 jaar mee. Vinden onze katten heerlijk en nu drinken ze niet meer uit de kraan gelukkig. Wel iets meer werk, we maken hem elke avond schoon.

2 likes

Kom net van de dierenarts. Ze kon niets vinden wat de diaree zou veroorzaken. Dus nu heeft hij een prik gekregen tegen misselijkheid en medicijnen tegen de diaree. Ook wat licht verteerbare brokken. Hopelijk gaat het snel over, want anders moeten ze hem verder onderzoeken.

Wel altijd duur grapje, naar de dierenarts gaan. Hij is het allemaal waard uiteraard, maar zulke dingen calculeer je niet allemaal in van te voren.

Gewoon een normaal bakje, ik heb van die kleinere soepkommen. Zijn misschien nog wel wat te groot voor kittens maar ze groeien toch nog veel

Bij ons krijgen de katten in de ochtend en avond natvoer en dat krijgen ze in glazen bakjes waar eerst creme brûlée in zat.

Ideaal.

Ik heb een drinktoren van 2 liter. Super handig ook voor dat de hondjes en de katjes samen kunnen drinken. Waterdiepte is ongeveer 2 cm. Dus geen gevaar voor wat dan kok. Ook handig bij zomerdag. Doe er dan een bevroren flesje water in, want ons huis word verscjikkelijk warm. Voor de brokjes heb ik een dienblad, aangezien de katten (vooral Milo) alle brokken er uit krabbelt.

Ik kwam gister echt de meest zielig kijkende kat ooit tegen in Hilversum. Ze was helemaal aan het spinnen dus ze was happy, maar kijk nou:

24 likes

Meneer heeft geen niesziekte wel een verkoudheid en heeft een ontstekingsremmer gekregen.

8 likes

Beterschap voor m!

1 like

Awwww

Het lijkt alweer wat beter te gaan met Genji! Hij eet de brokjes weer goed en heeft vandaag nog geen diaree gehad :grin::grin: Zo opgelucht!

15 likes

Ik ben ook net met mijn poes bij de dierenarts geweest, ze heeft waarschijnlijk blaasontsteking. Ze heeft een injectie gekregen en morgen moet ik urine inleveren, hopelijk knapt ze snel op. Zo rot om haar zo te zien.

Voor brokjes en water en ik heb gekleurde plastic bakjes voor natvoer. Ik moet sowieso voor mijn kat een waterbakje hebben wat niet los op de grond staat want ze mept dat gewoon om.

Ik heb een grote rvs hondenbak voor drinkwater, dat vinden ze fijner omdat hun snorharen niet tegen de rand komen. Voor voer heb ik brede rvs bakjes om dezelfde reden met een anti-slipring aan de onderkant.

Heb ooit ergens gelezen dat glas en rvs het beste zijn om dieren uit te voeren omdat je het goed kunt schoonmaken en er geen giftige materialen lekken. Bij plastic heb je veel kans op bacteriën die slecht kunnen zijn voor je dier en de smaak van diens eten kunnen beïnvloeden.

Kattenliefhebbers, I need you! Mijn kat plast regelmatig naast de bak (in de bak ook gewoon nog) en als ze ernaast plast dan is 't op vaste plekken. Dat maakt dat het me geen medisch probleem lijkt, maar gewoon een eigenwijze kat. Er is ook niets veranderd in huis oid.

1. Zit hier een kattenfluisteraar? Wat wil ze duidelijk maken
  2. Iemand enig idee hoe ik dit tegen kan gaan? De vaste plasplekken zien er niet al te best uit.

Hoe bevalt dat reismandje? Ik overweeg die ook te kopen.

Ik vind hem fijn in gebruik omdat je de bovenkant opent. :slight_smile:

11 likes