Kattentopic #2 (Deel 1)

@Swelgje ja ik knip ze wel, hoor soms een van de twee ook trippelen op de vloer en dan weet ik hoe laat het is haha. Bij hem gaat dat heel makkelijk, heb hem als kitten gekregen en toen raadden ze al aan om gewoon aan zijn pootjes en oren enzo te friemelen zodat ze dat gewend raken, met knippen gaat hij ook gewoon zitten en boeit m niet. De andere is een ander verhaal… haar nagels zijn 1 keer bij de dierenarts geknipt en toen hebben ze haar met 4 man vast moeten houden omdat ze heel boos werd. Laatst heb ik haar in een deken gewikkeld als een burrito en (in mijn eentje!!!) haar nagels snel geknipt, ze blaast dan wel maarja pech. En daarna belonen met heel veel snoepjes. Heb wel het idee dat zij mee gebruikt maakt van de krabpaal en knippen dus minder hoeft, de andere kat is misschien lui geworden daarin omdat ik ze al vanaf het begin knip.

1 like

Dankjewel! Als het goed is dinsdag of woensdag. Wel al gehoord dat zijn leverwaardes goed zijn, dus dat is al fijn.

———

Trouwens een raar toeval, toen we onze kat gingen opgalen vanmiddag, stond er ook een vriendin van mijn schoonfamilie met haar hondje daar terwijl het best een eind verderop was. Net bericht gekregen dat zij het hondje in heeft moeten laten slapen, vind het zo zo erg voor ze en nog dankbaarder dat ons katje nu lekker naast ons op de bank zit. Wat een verdriet voor haar.

1 like

Nog nooit de nagels van onze katten geknipt. Maar ze lopen wel buiten rond, dus dat scheelt wel.

1 like

Heel af en toe, eens in de week hooguit.

@mikselke nee, mijne krijgen niet elk jaar vaccinaties. Ze hebben toevallig vorig jaar ze wel gehad ivm de kattenziekte die hier toen de ronde deed en ik kom op nogal veel plekken. En dit jaar weer als de festivals doorgaan (verwacht ik niet), omdat ze dan naar een pension gaan en dat daar de eis is.

Bij de laatste vaccinaties hebben we beide katten ook in 1 keer meegenomen voor de vaccinaties (en viel 1 van de 2 nog in zijn mandje van mijn fiets en nummer 2 was na het prikken ineens heel benauwd :cry:), maar ik spreek nu in elk geval een afspraak per kat af en niet samen.

1 like

Een paar weken terug heb ik hier geschreven dat het niet goed ging met mijn kat. Ze at niet en bij de dierenarts vermoedden ze dat ze een vervette lever had. In eerste instanties kreeg ik daar antibiotica pillen voor maar vanwege een allergische reactie spuugde ze de pillen weer uit. Dus ze at wel weer maar vanwege het spugen viel ze gevaarlijk veel af. Daarom zijn we overgestapt op injecties en een speciaal dieet om aan te komen. Anderhalve week geleden ongeveer heeft ze de laatste injectie gehad. En het leek wel weer goed te gaan, de dierenarts voelde geen vergrote lever meer en ze at en ze kwam iets aan. Maar sinds gisteren is het weer foute boel. Ze eet minimaal en ze plast overal behalve in haar bak. Vanmiddag heeft ze iets gegeten en lag ze te slapen op een handdoek in de wasbak. Maar nu kom ik net thuis en heeft ze de handdoek compleet onder geplast en heeft ze daar gewoon in gelegen. Ik mag ook niet bij haar in de buurt komen dus nu ligt ze onder mijn bed. En nu weet ik het gewoon even niet meer. Ik ben echt super verdrietig dat ze ze zo ziek is elke keer en er gewoon niet bovenop lijkt te komen. Nu morgen maar weer de dierenarts bellen voor overleg en ik ben benieuwd wat zij zeggen.

Nawww mijn kat heeft een nachtmerrie denk ik :pleading_face: Ze ligt te slapen en een beetje met d’r pootjes te wiebelen zoals in een droom (zo snoezig!) en ze gromde net in d’r slaap! Ze heeft nog nooit gegromd haha.

1 like

Ah wat verdrietig dat het weer mis is :pensive:
Veel sterkte

Dankjewel.

Klinkt heel heftig, snap dat je er verdrietig van wordt! Veel sterkte voor jullie allebei.

1 like

Oh nee :worried::worried: wat naar toch, arm beestje. Heel veel sterkte :heart:

1 like

Wat naar, veel sterkte!

1 like

Ah nee wat zielig, veel sterkte!:pensive:

1 like

Sterkte! @McApple :frowning:

Ik laat de mijne wel inenten want ik moet toch naar de dierenarts om zijn nagels te knippen. Kan ik echt niet zelf als ik wil blijven leven

1 like

Oh nee, zo erg. :tired_face: pffff je kan ook niet meer doen dan de dierenarts contacteren morgen. Hopelijk hebben jullie toch nog een goede avond/nacht. Veel sterkte!

1 like

Ja daar heb je helemaal gelijk in. Ik vind het ook gewoon zo verdrietig om te zien dat ze echt zo ziek is. En ook de gedachte dat ze nog helemaal niet oud is (8 jaar) en dan toch al zo ziek :cry:

1 like

@McApple sterkte met je poezeltje :heart:

1 like

@McApple ik hoop dat je arme katje gauw beter wordt <3

1 like

hier stond een foto van m’n 3 katten in 1 mandje

Ik wilde mijn team poetsen maar ze liggen bijna nooit met zijn drieën samen dus kon het niet over mijn hart verkrijgen.
Het is of de Jongste (2) en een na jongste samen òf oudste (8) met een na jongste (4)
:heart_eyes:

28 likes

Hahaha omg die shirtjes :joy_cat:

1 like

Mijn kat at recent door een operatie ook heel slecht, ik wist zelf niet dat niet eten bij katten zo slecht was maar ben haar na een paar dagen slecht eten gaan dwangvoeren met vloeibaar hoog calorisch voer. Dit heeft haar echt gered en zou ik echt aanraden. Sowieso even navragen bij de dierenarts, je kan dat spul (is van Royal Canin) ook alleen daar kopen en je hebt spuitjes nodig. Hoop dat het goedkomt!

1 like