Kattentopic #2 (Deel 1)

Dit ligt blijkbaar lekker.

20 likes

Die van mij kunnen er ook wat van haha :stuck_out_tongue: soms denk je echt ā€œokĆ© kan niet comfortabel zijn maar okayyyyā€

20 likes

Hahaha ja heerlijk hĆØ

Inmiddels met meer lucht

12 likes

Haha de mijne ligt nu ook zo maar dan met beide voorpoten op mijn been. Ik moet naar bed maar kan niet, ben verliefd :heart_eyes_cat:

1 like

Mijne hebben een lijst die ze dan van zich afduwen en dan snel pootje los, gaat dan zo leuk heen en weer swiepen. Ze zitten er dan ook helemaal naar de staren :woman_shrugging:t2:

Ooooh ik ben zĆ³ blij! Eind mei/begin juni viel een van mijn katten plots mijn andere kat aan (waarschijnlijk een opeenstapeling van dingen, reden niet helemaal zeker), toen was het weer goed. Een dag later wĆ©Ć©r. We zijn met beide katten naar de dierenarts geweest, er is een kattengedragstherapeut bij ons geweest, maar het ging echt zo enorm slecht. Ze hebben steeds apart moeten leven, slapeloze nachten gehad (We moesten ze scheiden en ze mochten dus niet meer overal komen). Nu zijn we drie maanden verder en we zitten tijdelijk bij mijn ouders in tot we in het andere huis kunnen en hier zaten ze dus ook gescheiden. Sinds anderhalve week ofzo liet ik de ene kat korte momenten weer bij de ander, het ging weer steeds beter, in het begin nog veel spanning, maar het gaat nu weer zĆ³ goed! Ze zitten nu eigenlijk weer hele dagen bij elkaar (wel alleen nog als ik er zelf bij ben), spelen ook weer samenā€¦ :smiling_face_with_three_hearts:

Het is waarschijnlijk de combinatie van moeten verhuizen dus alles inpakken en overal dozen, mijn ene kat die voer jatte van de ander et cetera geweest, een hoop stress. Ik kan echt niet wachten tot we voor de laatste keer over kunnen en ze weer alle rust krijgen, ze moeten wel weer opnieuw wennen aan de andere woning, maar ik heb weer hoop dat het goed komt. :raised_hands:t2:

12 likes

Wij hebben sinds vandaag een kattenluikje voor onze kat van net 1 jaar oud. Ben heel benieuwd of ie er een beetje soepeltjes zā€™n weg doorheen gaat vinden. Er liggen nu 3 brokjes op het luikje dat met een touwtje omhoog staat voor hem. Al een paar uur. Hij Heeft er wat aan gesnuffeld, het luikje een tijdje argwanend bekeken op zoā€™n 1,5 meter afstand en besloot toen te gaan tukken op de bank. Meestal zit ie na zā€™n lunch mauwend tegen de deur aangeplakt dat ie naar buiten wil :laughing: Maar nu laat ie dat ā€˜enge onbekendeā€™ maar even voor wat het is. Spannend!!

4 likes

Kwam dit net tegen. Zo schattig :heart_eyes:

1 like

Wij hebben nu ook de Modkat Flip, fijn ding en goedgekeurd door de grootste van onze twee katten (7 kilo schoon aan de haak). Hopelijk nooit meer plas zo achteraan eruit of in die randjes. @Foucher

2 likes

Hebben jullie tips voor een goed kattentuigje? Heb online wel zitten googlen maar bij zoveel lees ik dat de kat zich eruit heeft gewurmd en dat is nou niet echt de bedoeling :sweat_smile: Is een Europese Korthaar van 3,5 kilo ongeveer.

Wij hebben de simpele variant van de Welkoop. Ook de lange ā€œlooplijnā€ erbij van 5 meter.
Onze kat is doof, dus kan niet ā€œzelfstandigā€ naar buiten. In de tuin zit hij dan ook altijd aan een tuigje. Qua formaat als ik hem vergelijk met andere katten in de buurt, is hij zeker niet groot. Eerder klein zelfs. Tuigje zit dan ook bijna op de kleinste maat. Maar het zit prima. Hij heeft zichzelf er nog nooit uit gewurmd oid.
In het begin moest hij er wel aan wennen, maar inmiddels weet hij dat als we hem pakken dat hij dan naar buiten mag. Dus dan wordt ie helemaal enthousiast haha :joy:

Deze hebben wij:
https://www.welkoop.nl/winkel/dier/huisdieren/kat/lijnen-halsbanden/beeztees-kattentuigje-blauw-1-30-meter-10-mm_1195601

Edit na @Wolf haar reactie: onze kat komt ook alleen in de tuin, onder toezicht. We laten hem nooit (lang) alleen als hij aan het tuigje zit. Gaan verder ook niet met hem wandelen ofzo. Dus hij blijft echt in de buurt. Hij rent in de tuin wel achter andere katten aan om te spelen. Maar dat gaat prima.

2 likes

Onze kat heeft een voedselallergie, waardoor we haar alleen hypoallergeen voer geven. Die allergie uitte zich als wondjes op de lippen/snoet waarbij ook haar uitviel en ze dus een kaal plekje bij haar neus had. Dat is inmiddels helemaal aangegroeid, want met dat andere voer gaat het weer prima. Daarna had ze en keer oormijt, door het vele krabben had ze ook een kaal plekje aan de achterkant van haar oor. Dat hebben we natuurlijk ook meteen behandeld en is weer klaar.
En nu heeft ze weer een kale plek onder haar kinā€¦ Het houdt maar niet op :sweat_smile:. We hebben wel een ander voedselbakje (aluminium, eerst hadden we steen). Weet iemand of het zou het kunnen dat ze daar allergisch voor is? Want dan is het een makkelijke ingreep om dit op te lossen haha.

Ik heb hetzelfde tuigje als @Ananas voor mijn poezen van 3,5 en 5 kilo, maar die van mij komen enkel in de achtertuin onder toezicht. Als je echt wil gaan wandelen zou ik toch kijken naar iets stevigers! Mijn grote poes schrok een keertje van een auto toen ze in de voortuin was, en doordat ze wegrende [wel naar binnen toe gelukkig!] knapte een van haar riempjes open.

2 likes

Ik had ook zoā€™n goedkoop tuigje van de zooplus. Mooi roze voor mā€™n vet mannelijke kitten. Dat werkte wel om hem te laten wennen in de tuin, maar zodra mā€™n kat enigszins in paniek raakte liet ik de lijn snel los. Had t idee dat ie anders half gegalgd werd :sweat_smile:. We hebben het tuigje nu niet meer nodig maar ik zou nu liever gaan voor zoā€™n tuigje dat groter is (niet alleen bandjes) en over de borst loopt ipv alleen de nek en buik. Maar ik weet dus niet of dat werkt :nerd_face:

1 like

@Twijfelkont Wij hebben deze van Zooplus! https://www.zooplus.nl/shop/katten/transport/kattentuig/trixie/504381
Door de band over de borst kan ie eigenlijk niet echt ontsnappen en ik heb het idee dat deze ook nog wat comfortabeler zit dan andere tuigjes bij onze kat. Een tijdje terug ging het trouwens ook over tuigjes met wat tips, misschien dat je daar ook nog wat tussen vindt!

1 like

Gisteren bij de ragdoll poes gekeken, maar niet gedaan. Hele gevoel van fokster was gewoon niet oke, miste ook Abbey heel erg weer. Ga lekker rustig op zoek naar een katje en komt vanzelf wel eentje op mijn pad.

2 likes

Mijn dierenarts raadde rvs aan, daar kunnen katten met allergieƫn meestal wel tegen. En schoonmaken met groene zeep!

Goeie tips! Dankjewel!

1 like

Iemand die ik ken heeft een Ragdoll cattery. Een van haar poezen verwacht eind oktober een nestje. Naar mijn weten zorgen ze altijd heel goed voor hun dieren.
Weet niet waar je woont, maar als je wilt mag je me wel een DM sturen zodat ik je de naam kan doorsturen? :blush:

Ik stuur je een DM!