Jup zou ik wel doen. Hoeft niet ernstig te zijn maar als ze ineens diarree heeft, lijkt me dat geen goed teken. Ook omdat het zo meurt…had mijn katje ook toen ze klein was en toen bleek ze een parasiet te hebben.
Ik zou voor de zekerheid een dierenarts ernaar laten kijken
Ze woont nu iets meer dan een half jaar bij ons en pas de laatste tijd komt ze ook echt bij je leggen vind het zo mooi om te zien dat ze steeds meer op haar gemak is.
Ja ik zou sowieso bellen. Ben ook wel overbezorgd, maar liever te vaak bellen voor niks dan dat er straks iets aan de hand is
Haha, ik schrok gewoon omdat ze zo op m’n overleden katje lijkt
Mooie foto
Oja ik weet nog dat je dat zei toen we haar kregen, kan me voorstellen dat je dan schrikt ja.
@Spaarlamp bedankt voor de antwoorden! Heb gebeld en het is geen spoed (vind ik zelf ook niet, zeker omdat ze niet suf is). Dus heb een afspraak voor morgen. (Ook geen weekend tarief haha)
Nog een vraag: ik gebruik nu houtkorrels van cats best original, maar ik zie dat het gewoon 10 euro scheelt met appie eigen merk houtkorrels. Gebruikt iemand de hout korrels van AH? Zit er veel verschil in?
Edit: of het merk plospan? Ook een stuk goedkoper.
Ik gebruik het zelf niet, maar Google even op houtpellets. Kost volgens mij 4 euro per 15 kg en volgens mij exact hetzelfde als de kattenbakvulling. Vriendin van me zweert erbij
Ik gebruik die van plospan. Ik vind ze prima werken. Ik weet niet hoe ze in vergelijking met de duurdere die je nu gebruikt zijn.
Update over de schijterij van Bobbie!
Moest een ontworming pilletje geven en het even afwachten tot woensdag, ook omdat ze gewoon druk (heel druk, heeft ze van mij) is en goed eet/drinkt.
Omg zo lieffff🥺
Na 5 weken komt mijn opvangkatje ongeveer op 50cm van mij tijdens het eten. Ze loopt nog steeds overdag weg en verstopt zich, maar het gaat echt al stukken beter. Ik heb ze zelfs zien spelen met een balletje deze ochtend. En ze begint met ons te communiceren door te janken. Blij!
Ik vind het zo leuk dat je kattenpleegmoeder bent! Als we niet zoveel van huis zouden zijn, zou ik dit ook willen doen # dreamjob
Ah dankjewel! Het is echt super leuk vrijwilligerswerk!
meer info over vrijwilligerswerk
Mocht je dat graag willen doen, vaak wil een opvang wel meedenken hoor met je mogelijkheden! Bijvoorbeeld alleen in bepaalde maanden/periodes katjes opvangen of er zijn ook vrijwilligers die in de ‘hoofdopvang’ de kooien gaan proper maken, met katten naar dierenarts rijden. Blijkbaar bestaat er ook een ‘crea’ groep en die maken armbandjes en mondmaskers etc. om geld in te zamelen ik vind het zo’n schattig kattenwereldje.
Ben allesinds al heel blij dat ik sommige mensen enthousiast kan maken over het idee. Enorm veel mensen in mijn omgeving snappen er niets van
Ik blijf dit filmpje steeds opnieuw kijken, vind 'm zooo schattig hahaha. Excuse mijn stem.
Snapchat-553690664
(ik was 2 dagen weg geweest en hij had niet door dat ik alweer thuis was haha)
Aaaaaaaah zo lief
Sinds mijn ex uit huis is zijn mijn katten zo veel aanhankelijker. De poes komt nu zo vaak kopjes halen en even knuffelen en kan haar steeds vaker ook een paar minuten aaien, eerst kon dat echt nooit. Geen idee of het iets te maken heeft met dat mijn ex weg is, of dat het puur toeval is, maar vind het echt zo fijn.
Snapt iemand iets van deze kattenlogica?
Een van mijn katten krabt steeds aan een poster in lijst die boven het dressoir hangt. Het is niet echt om haar nagels te scherpen, het is meer een soort ‘harp spelen’ Het is trouwens een goedkope lijst, geen glas maar iets als plexiglas/kunststof. Ik zie wel kleine krasjes erop.
Katten en logica?