Interieurtopic #3

Wij hebben shadow white van f&b op alle muren in de woonkamer. Zit in dezelfde kleurserie als shaded white die @Blush noemt. Eerst dacht ik aan drop cloth, ook die serie, maar die vond ik toch te donker. Net als mushroom die al die bloggers hebben. Daar had ik een tester van gekocht maar leek een rodere ondertoon te hebben in ons huis en viel veel donkerder uit dan ik dacht. Mocht je het er voor over hebben is een paar kleuren testen wel aan te raden! Door lichtinval kan een kleur heel anders uitpakken dan op het staaltje.

2 likes

Ja juist mooi! :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Ik had zelf dit kleuren pallet opgeslagen op pinterest. Die van jou is ook erg mooi iets rustiger. En onderstaande keuken spreekt mij erg aan. Zijn natuurlijk nu wel de trend kleuren (dacht ik). Maar wat muren verven kan altijd, nieuwe keuken neem je niet zo snel. Ben zelf echt een ramp met interieur. Voor dat wij dingen gaan aanschaffen, wil ik ook met iemand kijken als alles bij elkaar past.

Samenvatting

4 likes

Ik heb sandy beach van Flexa op alle muren in m’n slaapkamer. Bij mij is ie overigens minder gelig dan wat ik vaak op plaatjes op internet zie, vind dat persoonlijk gelukkig ook mooier haha.

1 like

Ik heb net het lumineuze idee opgedaan om mijn lelijke, woningbouw-wc te gaan pimpen. Mijn wc ziet er een beetje als volgt uit:

Nu heb ik nog verf liggen in de kleur Vrachtwagen van Gamma:
gamma

Ik zou graag de muren én het plafond van de wc in Vrachtwagen verven, maar nu ben ik bang dat het wellicht te donker wordt. Wat denken jullie? Ik wil namelijk verder zwarte accessoires (spiegel/wc borstel/prullenbak) en bamboe wandkastje.

6 likes

Neeee leuk juist! Ik zeg gewoon doen, en al is het iets te donker het is een WC en je zit er ook niet de hele dag.

4 likes

Mag niet.

1 like

Nee kan prima toch! Je doet toch altijd het licht aan in een toilet? Gewoon doen!

1 like

@Jolijn dit is inderdaad niet toegestaan op het forum. Ik heb je bericht verwijderd.

Leuk, dit palet heb ik ook gebruikt als inspiratie voor de benedenverdieping. Is heel mooi geworden (vind ik zelf). En zo’n bank past daar inderdaad goed bij (ik heb zelf een iets grijzere bank).

@Virtual-Insanity Ik heb ook het plafond meegenomen met schilderen (ook zo’n soort kleur, iets donkerder zelfs). Zou het gewoon proberen.

2 likes

Onze wc was op die manier donkergrijs geschilderd en ik vond het heel cozy en knus, zeker met een leuke lamp erbij!

1 like

@Gerard @Frankie @Popsicle @Nova

Dank voor alle reacties! Jullie hebben me overtuigd. Zaterdag ga ik alles verven!

1 like

Heeft iemand wel eens een vloer over plavuizen met vloerverwarming laten leggen? Wij zitten een beetje te kijken naar de opties, maar ik vind het nog lastig. PVC is een goede optie, want weinig warmteverlies, maar ik heb nog nooit een pvc vloer in het echt gezien dus ik weet niet of ik het mooi vind.

1 like

Ik heb het nu bij meerdere mensen gezien en nog geen lelijke vloeren gezien! Bij de mensen waar ik was kon ik zo snel niet zien of het hout was of wat anders.

1 like

Wij hebben in de woonkamer en keuken pvc over plavuizen met vloerverwarming en dat werkt prima. Ligt er nu een jaar of 7 en dezelfde vloer wordt doorgelegd in de aanbouw die we hebben gezet, vloer ziet er na 7 jaar nog prima uit. Je hebt pvc in allerlei afwerkingen (dikte toplaag, glad, echt een houtgroef etc). Je hebt het ook met de uitstraling van tegels, dus net wat je wilt.

Ik zou gewoon eens langs een woonwinkel gaan die ze verkoopt of een speciaalzaak. Daar hebben ze voorbeelden liggen en mag je bij serieuze interesse ook samples meenemen om thuis in de ruimte te bekijken met het licht daar etc.

1 like

Een tijdje geleden vroeg ik om tips om deze witte muur op te vullen, het is een kastje en een Ixxi geworden! Staat inderdaad een stuk aangekleder zo.

76 likes

Heel leuk geworden!

Hoe houdt jij die lamp schoon verder? Er komt zoveel stof op steeds bij ons. Ik doe het nu met een stofdoek maar wellicht heb je nog een betere tip :nerd_face:

4 likes

Hahaha :crazy_face: Met zo’n swiffer duster, en dan 1x per week ff snel er overheen zodat je niet te veel hoeft te bewegen want anders verplaatsen die schubben zich :unamused:

1 like

Ik heb echt precies dezelfde wcruimte, dus ben heel benieuwd hoe het wordt. Bij ons ligt er wel zeil op de vloer (huurwoning). Je kan ook het plafond een drupje lichter (wat wit erbij) doen eventueel? En begin bij het plafond verven haha

1 like

Ik zal wel een voor en na foto plaatsen!

Goede tip over beginnen bij het plafond haha. Ik ben niet heel handig met dit soort dingen dus had daar nog helemaal niet over nagedacht!

2 likes