I know! Echt je krijgt er bijna een aanval van als je de badkamer binnen komt. Maar combi van kleine kinderen en weinig tijd/geld denk ik. Maar ben er nu zoooo klaar mee!
Vind het helemaal mooi juist.
Vind jij de kleuren niet mooi? Misschien 1 of 2 kleuren laten zitten en de andere tegeltjes te verven? Zodat het er minder bont uitziet. Is denk ik de simpelste en goedkoopste oplossing
Ik vind eigenlijk alles niet mooi: de kleuren, de hoogteverschillen en zulk wild mozaiek an sich…
Dit helpt me allemaal wel echt om er iets aan te gaan doen trouwens! Besef dat ik het gewoon echt echt niet mooi vind
Zou dat ook werken bij de tegels met verschillende afwerking? Dus mat en glans door elkaar?
Zou wel mooi zijn als het werkt!
Alle in één kleur kan nog een makkelijke, goedkope oplossing zijn, anders de duurdere oplossing en opnieuw tegelen (en dus afbikken)
Ja, ligt wel aan de verf (de dekking maar ook bijv de grondverf/primer) hoeveel moeite het kost en hoeveel lagen je nodig hebt. Er zijn vast verfwebshops die je kunnen adviseren, of anders de bouwmarkt of een speciaalzaak.
Oei die muur is wel erg ja.
Mijn muur had 4 kleuren vierkante tegeltjes en daar werd ik al gek van.
Klusjesmannen zijn haast niet te krijgen nu.
Ik zou een breekhamer huren en gaan met de banaan. Als je de muur beschadigt kun je dat wel zelf repareren, en je kan ook een soort natte cel-coating op je muur smeren voordat je weer gaat tegelen, dat werkt tegen evt lekkage.
YouTube en het klusforum zijn handig voor info!
Hoe hebben jullie je make up opgeborgen, echt in een kaptafel of gewoon in de badkamer of…?
Ben eigenlijk opzoek naar inspiratie voor een mooie kaptafel voor in de slaapkamer maar wat niet te veel ruimte in beslag neemt. Heb het nu allemaal in een malm kast zitten maar vind dat te veel ruimte in beslag nemen voor in ons nieuwe huis.
Ik heb alles in de lade onder de wasbak, gesorteerd in van die speciale organizers/bakken van Ikea. De godmorgon serie is dat volgens mij.
Ik ben op zoek naar zwarte eetkamer stoelen maar vind het zo moeilijk! Het moet ook een beetje betaalbaar blijven… Heeft iemand nog leuke tips?
Good old ikea makeup tafel met organizers in de lade. Mega blij mee!
Ik heb een kaptafel (denk van leenbakker ofzo?) in mijn inbouwkast gezet, die gebruiken we momenteel niet. Daar zit/staat alles in/op. Maar dat is niet per se een ruimtebesparende oplossing.
Ik heb een ladekastje van de kringloop waar een spiegel op staat, de makeup zit in het bovenste laatje! Qua lades lijkt het wel een beetje op de Songesand ladekast van IKEA.
—-
Ik heb een groene muur in mijn slaapkamer, de muur grenzend daaraan heeft ramen waar nog gordijnen moeten komen. Foto’s van google (niet mijn huis dus) maar het gaat om deze kleur:
De meubels in de kamer zijn verder wit met bamboe en gouden accenten, maar ik weet niet zo goed wat voor gordijnen hier mooi bij zouden staan. Ik wil het liefst een donkere kleur, dat voelt logischer omdat het de slaapkamer is en ik graag een “cozy” look wil, en ik ben sowieso niet zo’n fan van beige tinten. Okergeel zou er denk ik goed bij staan maar dat vind ik niet zo’n mooie kleur. Donkergroen fluweel zou ik heel mooi vinden, maar ik twijfel of dat dan weer teveel groen wordt omdat de gordijnen ook al aan die groene muur grenzen. Ik weet het niet zo goed dus advies is zeer welkom!
Voor kleur combinaties kun je ook wel goed zoeken op Pinterest, ik zocht nu op ‘dark green color palette’ want dacht nou goede vraag zou t ook niet weten haha, zag o.a. dit, misschien dat je daar iets aan hebt. Ik zou nu dan denken donkerrood of een soort terraroze tint.
Bordeaux of donkerblauw (wel met een warme ondertoon)
Heb een soortgelijke kleur op de muur, maar dan met linnen gordijnen. Misschien is dat nog een optie:
Wij hebben een nieuw huis en eind volgende week komt er iemand langs om de maten op te meten voor de raambekleding. Ik heb nu alleen steeds het gevoel dat ik echt in een etalage zit omdat onze woonkamer aan de straatkant zit (erker, dus 3 ramen). Weet iemand een (mooie) tijdelijke goedkope oplossing om de inkijk te beperken?
Bij de Ikea hebben ze deze: SCHOTTIS Verduisterend plisségordijn, donkergrijs, 100x190 cm - IKEA Die hebben wij tijdelijk gebruikt in o.a. de badkamer! Werkt prima voor een klein prijsje.
Edit: oh ik lees dat het voor de woonkamer erker is haha. Dan weet ik niet of dit heel mooi en handig is gezien ze je vanaf bovenaf naar beneden dicht doet…
Glasfolie op strategische plekken? Is niet verduisterend, maar zorgt wel voor die vervelende blikken die zo makkelijk naar binnen kunnen kijken.
Heb ik gezien idd! Maar de maat is helaas te klein voor het grote raam… de ringblomma van Ikea wat ook nog een optie zou zijn is ook overal uitverkocht in de juiste maten
@TanteBetje ik ben ook bang dat dit het alternatief word, niet echt verduisterend zoals ik zou willen, maar schermt iig iets af.