Huizen/woningmarkttopic #2

Ik zou het lekker doen: nu voor je geluk kiezen en over 2 jaar wel zien. Soms wordt sloop uitgesteld of duurt het allemaal een jaar langer, dus dan zit je er 3 jaar. En misschien wil je over die tijd sowieso wel verhuizen omdat je groter/naar het buitenland/platteland wilt. Dus ik zou het doen! :slight_smile:

4 likes

@Meka je bespaart er best flink mee, denk je over 2 jaar verbeterde kansen te hebben om iets vergelijkbaars te huren of kopen in ds stad? Het hekel aan verhuizen an sich zou ik me niet door laten tegenhouden, met wat je bespaart kun je een goed verhuisbedrijf de grootste zorgen uit handen laten nemen :grinning:

Ik snap wel dat je hier even over na moet denken. Denken jullie over twee jaar samen te kunnen en willen kopen? Of dan evt weer opnieuw te gaan huren?
Ik zou het zelf ook echt mega irritant vinden dat je ergens zit en weet dat je er op moment x uit moet. Zeker met de huidige woningmarkt zou ik denk ik vanaf dag 1 al denken: oeiii als we dan maar wel een koophuis hebben/iets kunnen vinden om te huren wat ons goed past.

1 like

Wat @Mae_Mobley ook zegt, de luxe afwerking van nieuwbouw zou ik ook wat waard vinden. Daar wen je echt snel aan en zelfs een groter maar minder luxe appartement kan dan al een achteruitgang zijn. En de onzekerheid van weten dat je je huis uit moet en weer iets nieuws moeten vinden en dus weer verhuizen, zou het mij echt niet waard zijn.

Maar hoe dat voor jou is, hangt natuurlijk helemaal van jezelf af. Mijn belangrijkste tip: ga op je gevoel af en staar je niet blind op pro/con-lijstjes.

1 like

@anon18050057 @EllaFitzgerald @Victoria @Druppels @Camomille @Mae_Mobley Bedankt allemaal! Het is natuurlijk ook meer een gevoelskeuze, maar daar ben ik juist niet zo goed in :upside_down_face:. Ik hoef gelukkig nu nog geen keuze te maken, maar jullie inzichten helpen al wel.

@Mae_Mobley Er komt hoogbouw voor terug

2 likes

Ahahahaha wij zouden maandag gaan kijken naar een huis maar werden vandaag gebeld door de makelaar dat het al verkocht was… voor boven de vraagprijs inclusief een stuk grond van 900m2 voor 2 ton wat er los bij verkocht werd…
De makelaar was zelf ook nogal verbaasd en er niet heel blij mee.

2 likes

GVD DIT MEEN JE NIET

https://www.funda.nl/koop/bilthoven/huis-40439313-gezichtslaan-270/

We gaan nu maar hier kijken.
Kunnen m’n ouders in de kelder wonen en m’n zusje op zolder.

1 like

Nahhhh kan makkelijk!

5 likes

Lekkere tropische badkamer! love de kleur van de keuken.

@Ovenschaal
Hahaha moet je nagaan dat ik met m’n salarisverhoging nu een hypotheek van 120k kan krijgen :joy:

2 likes

Vind de oprijlaan wel een mooie plek om te leren fietsen ook.

1 like

Present!

1 like

Ow yasses wat spannend!!! Wij zitten ook te wachten tot dit ons overkomt. Zou ook helemaal gek worden haha. Maar wat me het belangrijkste lijkt: ga er echt, van te voren, even goed voor zitten samen en bedenk wat je een huis -op deze voor jullie kennelijk droomlocatie- waard vind. En dat gewoon vol bieden. Als dit echt je droomplekje is, dan moet je zo agressief zijn, denk ik jammer genoeg.

1 like

Leuk huis, maar wil je een FF project X in je achtertuin, dat je de link van je mogelijke huis hier neer zet? :yum:

Ahahahahaha nou de achtertuin is groot genoeg dat t hele forum kan komen meeten.

Maar ik acht de kans zeer klein dat ik hier ga wonen :upside_down_face: dus ga aub niet een project x ff hier houden want waarschijnlijk woont er niemand van hier :rofl::see_no_evil:

1 like

Ligt er ook aan wat je situatie nu is, wat is de reden dat je het in eerste instantie wel wilde? En is er vooruitzicht dat je salaris omhoog gaat?

@Mexi @FISSA Ja ik woon nu bij een huisgenoot, betaal 600 huur voor een heel ruim appartement (in A’dam) maar voel me daar gewoon niet zo fijn meer. De huidige bewoners hebben nieuwbouw huis gekocht, dus ze wachten totdat ze daar in mogen. Kijk nu een half jaartje en eigenlijk is dit de eerste keer dat ik op een huisje heb geboden haha. Ik vind het wel een heel lief leuk huisje met veel mogelijkheden maar ik heb wel echt flink overboden (maar anders had ik 'm ook niet gehad). Ben het meeste gewoon bang dat ik het geld niet ervoor terug krijg/verlies. Ik wil hier ook niet 5 jaar blijven wonen denk ik, ben nu met een jongen aan het daten en dat gaat echt heel erg goed, dus dan denk ik ja… wat nou als ik over een jaar of anderhalf wil samen wonen? Sowieso is dat dan bij hem gezien hij nu een groter huisje heeft. Maar ik wil ook wel echt heel graag m’n eigen stekkie voor nu en huren vind ik dan ook weer zo zonde.

VVE is 240 inderdaad, incl erfpacht (maar dat kan binnenkort ook weer hoger worden) + stookkosten (48 euro).

2 likes

Heb je, los van de kosten, wel een goed gevoel bij het huis? En de wijk?

Ik woon ook in die stad en het is natuurlijk een gekkenhuis qua markt. Maar als je nu al twijfels hebt, is dat misschien wel een teken aan de wand.

Als je echt heel erg twijfelt dan zeg ik, niet doen. Het gaat om een hele grote aankoop. Wat cold feet lijkt me prima maar bij echt en vele twijfels, dan niet.

Edit: maar wat cold feet is en wat echte twijfels zijn heb ik ook geen antwoord op haha

3 likes

nou ja haha, de wijk vind ik wat minder maar waar ik zit vind ik het eigenlijk wel prima en voor dit geld kan ik niet een betere plek krijgen. Het huisje voelt wel als een thuis als je binnen stapt, wel heel fijn!

3 likes