Huishoudtopic #1

Mocht je in de buurt van Duitsland wonen, of vrienden hebben die daar wonen of regelmatig komen, dan is een flesje Urinstein Entferner een aanrader.
Ik heb het ooit gekocht voor een oudere wc-pot die bruinig was onderin en ook bovenin wat aanslag had. Het werkte enorm goed. Het is net zo vloeibaar als water dus ik dacht dat het niet zoveel zou doen, maar alle aanslag verdween als sneeuw voor de zon.

1 like

https://www.ah.nl/producten/product/wi191004/hg-super-kracht-toiletreiniger?ds_kid=58700003792198076&gclid=CjwKCAjwyrvaBRACEiwAcyuzRI4iUCZnbD03okGoBpCJH8j7CzC3rAo9z508-8pgdq1b38k5RmG_6hoC6NIQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CNWL47bIqdwCFc-qdwodnTcHvA

Deze moet ik van mijn moeder altijd gebruiken haha!

Kan iemand mij helpen? Ik heb dus deze vloer (zie foto) en wat ik ook dweil, er blijven telkens vlekken in zitten(zie foto) Van allesrein tot schoonmaakazijn. Heb met kokend water gedweild zelf? Help a homie out!
Ik weet dus niet ook wat voor vlekken het zijn want ze zaten er al in toen ik hier kwam wonen

Oh dat zou wel kunnen ja dat het iets bijtends is. Jammer. Ziet er zo viezig uit! Het is laminaat
 Nouja dan maar mee leren leven. Thanks voor je reactie!

1 like

wow je hebt gewoon carriere gemaakt hierin!

3 likes

Wou dat ze me er voor sponsorde, wil er nog wel een paar bij

1 like

hiero

postgres 324 0.0 0.0 1264280 1676 ? Ss Jul08 0:36 postgres: 10/main: autovacuum launcher process

1 like

Hoe maken jullie siliconen bakproducten schoon? Ik heb een aantal cupcakevormpjes en bakmatten en die dingen worden zo viezig en ik krijg ze gewoon niet fris?

Dit soort dingen maak ik schoon met een spons! Alles even afspoelen, spons met afwasmiddel er overheen halen (niet de schurende kant) en goed afspoelen

Maakt het nog uit welke roomba je koopt? Ik zie er zoveel staan bij de Coolblue top 10 :scream:

Als je een roomba koopt, de onderdelen die je kunt vervangen kun je goedkoop op Aliexpress kopen. Ze werken even goed en zijn echt een heel stuk goedkoper.

3 likes

De site van roomba heeft zo’n dingetje waarbij ze aanraden welke bij jouw situatie en budget past

1 like

Neem de eufy :wink: Scheelt je een bom duiten en werkt fantastisch

Ik zag nu een roomba voor iets goedkoper dan de eufy! Maar thanks voor de tip

Ik was een week niet thuis en nu open ik mijn keukenkastjes, vliegen er allemaal meelmotten uit. Met dit warme weer gaat het hard met de voortplanting heb ik gelezen. Dus echt huilen want ik heb heel mijn voorraad maar weggedaan. Overal zaten van die gore slierten in wormpjes in :nauseated_face:
Voor nu heb ik de kasten oppervlakkig schoongemaakt want het is hier veel te warm voor, maar ga het morgen uitgebreid doen met schoonmaak azijn en alles. MAARRRRRR nu wil ik eigenlijk glazen voorraadpotten kopen want ik heb gehoord dat dat ongeveer het enige is waar ze niet doorheen kunnen.
Heeft iemand een tip waar je goede hebt voor een mooie prijs?

Ik heb nu ook een aantal van deze voorraadpotten van Ikea, zou dat ook wel goed genoeg zijn?

De conclusie is wel dat ik mijn voorraad nooit meer zo groot ga laten worden, want op een gegeven moment weet je niet eens meer wat je hebt.

Ah gatverdamme, zo kut is dat :frowning:

Bij Ikea heb je wel goedkope weckpotten en Hema heeft potten met schroefdeksel. Zelf heb ik de glazen Quattro Stragioni potten van Bormioli bij Xenos vandaan. Die zijn ietsje duurder volgens mij maar ik vind ze heel fijn omdat je ze makkelijker kunt schoonmaken en de deksels kunt vervangen als ze niet goed meer zijn.
Ben toen ook overgestapt wegens meelwormen en heb er daarna nooit meer last van gehad.

1 like

Bedankt voor de tip. Helaas zit hier nergens meer een xenos
 Hebben die potten van jou ook een schroefdeksel?

Is dat geen Casa geworden? Hebben ze dat soort spul ook volgens mij.

1 like

Ik heb die voorraadpotten die op de foto staan juist gekocht n.a.v. een invasie van stofluizen. Alweer een paar jaar geleden was dat en daarna nooit meer last van gehad.
Die beestjes komen trouwens ook gewoon vaak mee vanuit de supermarkt (waar ze dus al in de verpakking leven).

1 like

Ja klopt, daarom zou het wel handig zijn met goede potten dan raakt het andere eten niet besmet.