Huishoudtopic #1

Ik heb een Dirt Devil Blade 2 DD778-1 - 2-in-1 Steelstofzuiger, die was destijds €120 bij Bol maar is nu opeens €200 :thinking:

Ben er echt super blij mee! Hij is beter dan mijn gewone stofzuiger en ik kan er mijn bank gewoon mee stofzuigen, erg fijn met katten. Mijn kleed is ook nog nooit zo schoon geweest, ik wist niet eens dat er zoveel stof/haar in zat toen ik 'em voor het eerst ging stofzuigen :flushed:

Mocht je deze nog ergens goedkoper dan bij Bol vinden, dan zou ik 'em zeker aanraden.

Oh enne met turbostand gaat de batterij wel snel, die gebruik ik voor het kleed en de bank, voor de rest gebruik ik de + stand, hoewel sommige laminaat delen ook wel op standaard stand kan. Dan kan hij denk ik langer mee. Maar nu doe ik gewoon mijn huis in ~45 min en daarna direct opladen.

Ook makkelijk schoon te maken. Enige nadeel t.o.v. mijn gewone stofzuiger is dat de trap stofzuigen langer lijkt te duren, ik denk omdat ik daar een opzetstuk voor moet gebruiken en de opening daardoor kleiner is… gebruik nu vaak zo’n handswiffer en dan stof ik alles af en dan stofzuig ik alleen de vloer :innocent: De trap heeft geen bekleding ofzo.

2 likes

Hoe kan je het beste een hoofdbord van een boxspring reinigen? Kan dat gewoon met een sopje? Of eerst soda strooien?

1 like

Vraagje: iemand enig idee waar je van die schuursponsjes met houder kunt kopen? Ik dacht dat ik ze in het (verre) verleden bij de Action had gekocht maar zag ze niet op de website en niet in de winkel (en personeel weet zoals gewoonlijk van niets)…

Zeg maar zoiets, alleen dan met een normale steel en niet eentje waar zeepsop in moet:

1 like

Ik denk dat ik vorige week zoiets wat je bedoelt heb gezien heb bij SoLow!

1 like

Thanks! Zal ik daar van de week even kijken.

1 like

Heb deze laatst nog bij Action gekocht! Werkt alleen voor geen meter want dat sponsje schuift er steeds uit… Maar ze zouden ‘m daar dus wel moeten hebben.

1 like

Oh, ik ben echt zo’n fan, hè :sweat_smile: Maar ik heb mijne wel echt bijna een jaar geleden ofzo gekocht dus misschien dat ze toen anders waren? Het sponsje zit aan de houder vast door een mechanisme dat wel lijkt op klittenband qua werking (volgens mij zijn het nopjes op de houder die aan de spons hechten), je hoeft het sponsje niet ergens in te schuiven :thinking:

Ik vind de sponsjes echt ideaal voor de gootsteen want ik heb er een hekel aan om die schoon te maken met een normaal schuursponsje. Bij een normale wil ik 'em na gebruik meestal weggooien en vind het sowieso niet fijn vasthouden, maar met een houdertje haal ik er bijna dagelijks even een sponsje door en heb ik geen vieze/natte handen.

1 like

Ik gebruik ‘m ook voor de gootsteen inderdaad, maar geloof dat het dan wel een andere is. Ik heb deze:

En daar schuif je ‘m dus op. Maar heen en weer gaan met dat ding werkt niet want dan schuif het sponsje er af… Weet bijna zeker dat ‘ie van de Action is maar hij is dus wel anders dan jij beschrijft.

1 like

Zeeman heeft ze volgens mij ook!

2 likes

Heb 'em er toch maar even bij gepakt… en er zit inderdaad een dingetje op! Maar die zat er al op toen ik 'em kocht volgens mij en heb ik er ook nooit afgehaald. Dus die blijft gewoon op zijn plek zitten.

Kwam zojuist ook tot de ontdekking dat je aan het uiteinde van de steel de dop er af kunt draaien om er afwasmiddel ofzo in te doen. Is me nooit eerder opgevallen :see_no_evil:

@Popsicle
Oh, misschien dat ik ze daar wel heb gekocht!

1 like

Thanks. De Wibra zit alleen niet meer bij mij in de buurt, dus zal van de week even naar de Zeeman en/of So Low.

1 like

Wist dat ik hier ooit iets over gelezen had, dus vandaar dat ik reageer op een oud bericht. Heb je toevallig een foto van de kookplaat krabber? En waar ligt deze dan bij de action? Al meerdere keren op zoek geweest zonder resultaat :frowning:

1 like

Ik ben gisteren ook nog geweest en ik kon hem ook niet vinden :expressionless:

1 like

Even een tip delen. Ik was op zoek naar een goede dagelijkse allesreiniger om mijn huis af te nemen maar kon geen product vinden wat voldeed. Toen besloten zelf een mixje te proberen en het is echt geweldig:

2 eetlepels Dr Bronner’s Pure Castile Baby-Mild (sowieso holy grail in mijn huishouden)
5-10 druppels Citroen essentiele olie
5 druppels lavendel essentiele olie
2 cups gedestilleerd (of gedemineraliseerd) water
Mix in een 500ml spray flacon

Ik heb het al overal op getest (roestvrijstaal, hout, vloer, tafels, aanrecht) en het werkt echt top. Het is streeploos, ruikt lekker en kost geen drol om te maken. Vlekken komen overal moeiteloos af.

4 likes

Ligt in een kartonnetjes bij de schoonmaak artikelen.

3 likes

Ik vind het wassen nogal lastig. Ik woon nu net samen en we zijn maar met zijn tweeën dus veel was is er niet echt. Maar mijn kleding wordt wel vies op werk dus ik wil wel regelmatig wassen (ook al is het maar even kort). Alleen dan heb je echt superkleine wasjes en dan moet je daar de wasmachine voor aanzetten…

Hoe doen jullie dat?

1 like

Voor mijn zoontje deden wij maar een keer per twee weken de was ( hadden voldoende kleding voor 2 weken). En nu wel elke weekend wassen. Misschien is dat een optie.

2 likes

Ik heb wat extra hempjes en ondergoed gekocht zodat ik wat langer kan opsparen. Mijn wasmachine heeft ook korte programma’s wat ik soms gebruik voor een halve trommel.

3 likes

@hoppa ik was vandaag bij de Blokker en toen zag ik van die sponsjes aan een steel hangen.

2 likes

Thx voor de tip! Wacht alleen ff de corona crisis af voordat ik ga shoppen.

3 likes