Huishoudtopic #1

Deze hebben helaas m’n wc pot verkleurd, nu na bijna een jaar is die blauwe gloed pas weg!

Haha t is ook duur. Gelukkig woon ik niet in NL en was hij hier omgerekend 400 euro maar dat is nog een dure stofzuiger. Toch vind ik t elk euro waard :smiley:.

2 likes

Haha gelukkig dat je er blij mee bent, zou er eerlijk ook wel een willen!

1 like

Ik moet dit morgen kopen voor mijn winterjassen en extra deken die ik toch nooit gebruik. Die nemen echt mijn halve kast in beslag.

Dat voor de wc ga ik ook proberen. Ik heb de laatste tijd hier dat die pot zo snel stinkt. Eerst ruik je niks maar nadat je geplast hebt komt er een hele sterke urinegeur los ofzo, echt niet te harden. Ben al overgestapt op schoonmaken met azijn (bleek schijnt geur te verergeren), maar het helpt echt maar even. Wil binnenkort nog soda met citroensap proberen. Als iemand nog meer tips heeft, let me know!

NEE niet doen! Ze werken niet goed. Het zuigt wel even vacuum maar daarna komt er weer lucht in? Dus niet deze van de Action kopen :disappointed_relieved:

Oooh stom zeg! Goed dat je het zegt. Dan ga ik even verder zoeken.

1 like

Ik ben heel erg tevreden over die van Hema.

2 likes

Die van primark werken top

2 likes

Die gebruik ik ook.

1 like

Iemand tips om de wasmachine schoon te maken? Het is een oudje en alleen al de filter schoonmaken kost veel moeite, want veel extra handelingen. Dus hij is inmiddels echt vies.

Per onderdeel gewoon afwassen met een sopje, althans dat is wat ik doe.
Om te voorkomen dat hij erg vies wordt draai ik af en toe een kookwas.

Mijn vriend heeft hem besteld, het schijnt dat ze de onderdelen (allemaal <€21) verschepen naar een EU-land, het ding daar in elkaar laten zetten en dan naar jou verschepen binnen de EU, dus zonder invoerrechten, maar ik zou m’n vriend even moeten vragen bij welke Ali-seller hij precies besteld heeft die dat zo deed.

Alles waar je bij kan met een sopje poetsen, losse onderdelen er zoveel mogelijk uithalen en in een sopje schoonmaken. En bij de Action heb je wasmachinetabletten die je wasmachine schoon maken van binnen. Ik heb ze zelf niet getest, maar heb ze wel zien liggen. En idd wat @FrauHelga zegt, een hete was (min. 90 graden met bijvoorbeeld oude handdoeken) draaien. Liefst regelmatig (elke maand of 2 maanden).

@Virago @FrauHelga Ja kookwas doe ik sowieso elke maand, maar dat helpt dus niet voldoende :frowning: Voor zover ik weet heeft mijn wasmachine geen losse onderdelen, behalve het wasmiddelbakje dan, maar die wordt niet gebruikt.

Ga maar gewoon poetsen dan. Jullie nog tips om die rubberen rand schoon te krijgen?

Ik maak het soms schoon met Dasty van de Wibra. Dat onvet heel erg. Maar echt zoals nieuw krijg ik het ook niet.

Wat ik me trouwens bedenk: laat je het deurtje wel altijd open staan? (Afgezien van de momenten dat hij aan staat natuurlijk). Ik zie nog echt vaak dat mensen dat deurtje dichtdoen als ze hem niet gebruiken. Dan kan ie niet luchten, kan ie gaan stinken en schimmelen enzo. Dus altijd de deur wijd open als je hem niet gebruikt.

1 like

Ja staat altijd open :slight_smile:

Thanks, dan zal ik morgen eens langsgaan bij de wibra.

1 like

Iemand toevallig een tip voor het schoonmaken van de wc-pot? Wij hebben een nieuwe wc (pas een jaar oud) en ik maak hem elke week schoon en tussendoor gooi ik er ook nog vaak wat chloor of bleek in, maar toch is hij onderaan helemaal bruinig. Zo vies. Hoe krijg ik dat echt goed schoon?

Oh en witte shirts weer wit krijgen: ik heb baking soda, citroensap en melk geprobeerd. Niets helpt voldoende. Is er nog een geweldige tip of wordt het nieuwe shirts kopen?

Zomaar even random nog een enthousiasteling over de robovac, wát een heldin dat ding. We hebben d’r Juffie genoemd (het heet Eufy) en ik zet haar ( :sweat_smile: ) bijna elke dag even aan. In elk geval in de woonkamer. We hebben een hond en het scheelt echt zó enorm in haren, ben súper tevreden! Zeker nu ik met m’n zwangerschap wat minder zin / energie heb om te stofzuigen en mijn man aan zijn schouder geopereerd is, en het dus ook niet kan doen.

Geinfluenced door @anon76889665 trouwens, zoo dankbaar haha.

2 likes

Kukident erin gooien en laten weken(die tabletten voor kunstgebitten). Werkt mega goed!

2 likes