Huidaandoeningen

Nee, zo ziet hij er niet uit, hij is gewoon bijna helemaal vervaagd. Ik krijg wel regelmatig nieuwe lichtbruine moedervlekjes erbij, die op sproetjes lijken, maar die zijn anders dan mijn donkerbruine moedervlek die altijd al iets verdikt is geweest.

Ik las op internet dat het meestal onschuldig is, maar er staat hoogstens één zin en niks over eventuele aanleg voor huidkanker…

Als je twijfelt kan je altijd contact opnemen met de huisarts en evt een doorverwijzing vragen naar de dermatoloog. Better safe than sorry.

Ja, je hebt helemaal gelijk! Ik hoop niet dat ze me voor een hypochonder aan zullen zien, aangezien ik afgelopen maand al twee keer gebeld heb voor andere (ongerelateerde) zaken, haha.

1 like

Ik heb ook een vervagende moedervlek die er niet zo uitziet als de voorbeelden die werden gepost, de huisarts heeft daar bij mij zelf een keer naar gekeken (met een speciaal lampje of vergrootglas oid? weet niet meer precies) en kon ook zien dat het niets geks was en gewoon dat mijn lichaam die moedervlek aan het opruimen is. Zou bij twijfel gewoon even laten kijken :slight_smile:

Ik heb de zoekoptie gebruikt maar ik kon niet echt duidelijk antwoord vinden op mijn vraag. Ik heb van de dermatoloog ook roaccutane gekregen om mee te starten. Nu weet ik dat de bijwerkingen een droge huid, droge lippen en droge ogen kunnen zijn. Maar welke producten hebben jullie gesmeerd op je huid en lippen om dit te voorkomen? @Karl_Lagerfeld ik tag jou even omdat ik las dat je een crème voor je lippen had gebruikt toen jij het slikte.

1 like

Ik heb toen heel veek bepathen gebruikt voor mijn lippen en oogleden. Skinfood van aveda voor mijn gezicht. Oogdruppels heb ik gelukkig nooit hoeven gebruiken.

Heb nu nog steeds wel een last van droge lippen en oogleden en nu gebruik ik egyptian magic cream, dat is ook lekker vet en zacht voor je huid.

Maar was het allemaal 100% waard!

1 like

Dank je wel voor je antwoord, dan kan ik alvast voorbereidingen gaan treffen :smiley: Heb jij toen jij het gebruikte de zon ook vermeden en echt hoge factor gebruikt? Niet dat er nu echt zon is maar ik heb geen zin in vlekken

Ik zit nu voor de 2e keer aan roaccutane en ik gebruik: elke dag een goede voedende bodylotion op benen en armen (momenteel eentje van Neutral, voor gevoelige huid), qua gezichtscrème gebruik ik wat ik nog had liggen maar ik raad ook iets meer voedend aan. Nivea gebruik ik voor rond m’n neus/mond aangezien ik altijd vaakm’n neus moet snuiten en die combo met roaccutane leidt tot heel droge huid :sweat_smile:
Qua lipbalm vind ik de Louis Widmer Remederm erg fijn, maar ik zou gaan voor eentje die je fijn vindt en niet te duur is want dat vliegt erdoor, bij mij toch. Ook een handcrème heb ik altijd bij. Verder had ik niet echt last van droge ogen of bloedneuzen. Oh en ik gebruik sowieso elke dag spf 50 dus dat blijf ik gewoon verder doen.

1 like

Ja heb ik wel gedaan, van biodermal. Maar toen ik het gebruikte was het niet zo’n schijtweer als nu… dus weet niet of ik het dan had gebruikt.

1 like

Gebruik echt systematisch hoge factor zonnecrème!!! Kwam hier net posten dat ik waarschijnlijk door Roa nu een donkere lijn op mijn bovenlip heb :thumbsup: tis niet súper donker, maar het lijkt net een snorretje :frowning_face: baal echt hiervan. En ik heb dus niet consequent meer gesmeerd. Ik liep een hele dag buiten zonder zonnecrème met de sneeuw vorige week, en ik dacht dat m’n huid rood en pijnlijk was van de kou en wind, maar ik zal dus ook verbrand zijn…

Iemand enig idee of hier nog iets aan te doen valt? Behalve nu wel continu blijven smeren om erger te voorkomen dan.

Ja, ik gebruik nu als ik naar buiten ga wel een SPF maar ik denk dat ik wel een hogere moet halen aangezien het weer ook aan het veranderen is. Wel vervelend dat je na 1 keer al een beetje last hebt van de donkere lijn. Ik heb net even op Google gekeken en ik zag dat er wel een aantal dingen zijn die je kan doen en zelfs laseren. Misschien als je even op Google zoekt op donkere lijn bovenlip of pigmentsnor (sorry, heb het niet zelf bedacht :smiley: ) en hopelijk staat er iets tussen wat je kan helpen.

Heeft iemand hier sebboroisch eczeem? Ik heb het zo erg op mijn voorhoofd en haargrens word er gek van!

Google eens op melasma. Hoop niet dat dat het is, want is vrij lastig te behandelen en kan chronisch zijn.

Ik heb hier ook last van. De afgelopen weken heb ik het rond m’n ogen, de zijkant van m’n gezicht en inderdaad voorhoofd en hoofdhuid. Ik word gek van de schilfers en de jeuk.

Ja, verschrikkelijk zo in de winter vooral. Gebruik jij er iets tegen? Ik heb een shampoo (ketocanozol) maar heb niet meer de indruk dat die iets uithaalt.

Ik heb nu clobex shampoo, maar ik vind hem vrij agressief. Ik slik momenteel ook prednison omdat op de rest van m’n lichaam m’n eczeem te heftig ook opvlamt. Dus voor nu probeer ik met squalane olie 1x per week m’n hoofdhuid in te smeren en in te laten trekken en dan de volgende ochtend te wassen. Ik heb het idee dat dat net zo goed werkt als die agressieve shampoo.

Wat vervelend voor je. Heb ook ooit prednison kuur moeten doen, en wat recenter ciclosporine (heftig!). Ik heb niet eerder aan squalane gedacht en zit er nu een beetje over te lezen, misschien iets om te proberen!

1 like

O wat naar zeg! Dat is ook echt een heftig middel. Gaat het inmiddels wel beter? Ik wacht momenteel op een allergietest en mocht daar niet veel uitkomen dan kan ik eventueel kiezen om een behandeling te starten met methotrexaat. Alleen daar zit ik niet op te wachten, dus ik hoop dat er wat uit de allergietest komt. Weten ze bij jou waarom het zo heftig is? Wat betreft squalane is de plant derived variant van the ordinary heel fijn en redelijk betaalbaar (te koop bij o.a. Douglas). Ik gebruik squalane ook door m’n dagcreme en s avonds als serum.

Ja, gelukkig wel. Bij tussentijds stoppen (ook voor allergietesten) vlamde het enorm op totdat ik na ongeveer een jaar stopte, toen was het ergste voorbij. Nu heb ik plaatselijk altijd wel ergens eczeem maar niet meer over mijn hele lichaam, gelukkig. Ik bleek enorm allergisch voor parfum en wolalcohol, die producten uit mijn leven bannen heeft geholpen maar niet volledig. Moet er maar mee leren leven :slight_smile: Maar ik vind dat sebboroisch eczeem echt verschrikkelijk, omdat het in mijn gezicht zit en de schilfers in mn haar. :triumph:

Ik heb net gelijk the ordinary squalane besteld! Ben benieuwd… En veel succes, hoop dat de allergietest eventueel iets uitwijst wat je kan helpen!

1 like

Fijn dat je in ieder geval die heftige medicatie niet meer hoeft te gebruiken! Maar zoals je al zegt alle allergenen uit je leven bannen is echt lastig! Ik ben het met je eens dat eczeem in je gezicht en hoofdhuid echt naar is, vooral omdat iedereen er dan constant wat over te zeggen heeft. Terwijl ik dan zelf ook wel door heb dat het niet goed gaat met m’n eczeem, maar goed als ik de oplossing zou hebben zat het er niet.

Ik ben benieuwd wat je van de squalane vindt! In het begin qua structuur wel even wennen vond ik, maar ik merkte echt een verbetering van m’n huid! Bedankt, ik hoop ook echt dat er wat nuttigs uit de allergietest komt