Ik zit voor de zoveelste keer aan roaccutane kuur… ik draag al heel lang geen foundation of make up meer, maar het wordt bij mij in eerste instantie altijd erger en ik heb nu heel veel rode plekken in mijn gezicht die ik een beetje zou willen camoufleren. Heeft een van jullie soms een tip voor geschikte producten? Huid is uiteraard enorm droog dus je ziet snel velletjes…
heb jij dit icm met roa gebruikt?
Ik heb zowel roaccutane als lycogel gebruikt, maar nooit tegelijk. Ik denk dat je tijdens roaccutane beter een ‘romige’ foundation of bb/cc cream kan gebruiken. Wat ik heel fijn vond is squalane over mijn dagcreme gebruiken. Dan heb je een fijne gehydrateerde basis, en dan zou je in principe alle foundations kunnen gebruiken, maar ik gebruikte zelf altijd nog een dewy foundation (cc cream van sleek maar die is uit assortiment helaas). Ik vind de skin protecting illuminating foundation van Hema ook fijn, of de age defense bb cream van clinique. Ik vond make up tijdens roaccutane geweldig, want kon alles hebben en kreeg nergens puistjes van.
Vind dit echt vies spul. Hij wordt vergoed als je aanvullend verzekerd bent voor camouflagetherapie.
@visual vind de foundation van NYX born to glow heel fijn, ik zit nu half aan de Differin, een lokaal retinoid waardoor mijn huid ook helemaal van slag is. Structuur is dun en dekt op een natuurlijke manier. Verder de huid ook goed blijven hydrateren natuurlijk met een vette crème.
Dan doet jouw huidtherapeut iets wat niet mag.
Ik heb de laatste maanden echt iets raars weer. Heb al sinds geboorte atopisch eczeem, de laatste 5 jaar is stress vooral de trigger. Maar tegenwoordig als ik een temperatuurverschil onderga, dan heb ik de meest intense jeukbuien. Als ik vanaf de kou weer naar binnen ga, of als ik onder de douche vandaan kom. Zelfs een fietstochtje van 5 minuten kan al heel erg zijn. Had de boel eindelijk weer een beetje onder controle😔 Herkenbaar voor iemand?
Weet niet waarom je zo doet? Ik zeg het gewoon zodat andere hier weten of ze het evt ook vergoed kunnen krijgen. Dat je het bij haar vergoed krijgt betekent niet dat het vanzelfsprekend is dat het bij andere ook is altijd is. Lycogel valt onder camouflagetherapie, kan er ook niks aan doen.
Vond het een beetje bot overkomen, maar dat kan ook aan mij liggen.
Jouw HT is creatief aan het boekhouden, je kan vanalles onder de verzekering laten vallen als je het op een andere manier op de factuur zet. Het mag alleen niet op deze manier weggeschreven worden. Vind frauderen (wat het officieel is) niet iets wat gestimuleerd moet worden .
Ja! Hetzelfde hier. Ik heb niet een magische oplossing, ik zorg wel dat ik goed ingesmeerd/gehydrateerd ben, dat helpt soms een beetje. Bij mij komt die jeuk wel echt door droogte. Dus soms smeer ik zelfs bepaalde plekken in voordat ik onder de douche ga, of voordat ik het huis uit ga.
En ik vind nu dat je doet of ik hier frauderen stimuleer. Maar goed ik zal mijn goed bedoelde tip verwijderen
Het blijft uiteindelijk de verantwoordelijkheid van de zorgverlener, niet van jou als cliënt, want jij wist dit niet.
Het enige wat ik hiermee duidelijk wilde maken is dat het niet vanzelfsprekend is dat je Lycogel altijd vergoed krijgt. Het was meer als aanvullende info bedoeld en niet om jou te veroordelen.
Bij mij is het meer echt een soort manische jeukbui op echt alle plekken. Dus weet niet of het echt met droogte te maken heeft. Wel vervelend dat jij het ook hebt
Komt het door het warmte-kou verschil? Dat heeft een naam geloof ik. Ik heb het soms ook als ik buiten heb gesport. Gaat echt als een gek jeuken en soms ook met bulten. (Ja sorry je hebt hier niets aan).
Ja echt warmte kou verschil volgens mij. Als ik ga sporten heb ik het ook omdat mn lichaam dan opwarmt. En herken de bobbelige huid ook wel een beetje. Ik zoek verder maar het is dus wel iets.
Ik had eindelijk mn huid grotendeels onder controle en nu heb ik heel erg last van acne onder mn mondkapje. Iemand tips? Ik probeer al zo weinig mogelijk momenten te hebben dat ie (langdurig) op moet.
Als je er op googlet vind je best wel wat, maar weinig oplossingen geloof ik.
Ik ga dit proberen:
Ik weet dus nog niet of dit uberhaupt werkt of troep is haha! Maar het lijkt wel een fijne oplossing. Dan ligt een stuk minder stof op je huid
Een tip die ik gisteren voorbij zag komen in een blog van een dermatoloog: Wegwerp mondkapjes gebruiken en elke 4 uur wisselen.
Ik heb zo lang als ik me kan herinneren een donkere moedervlek tussen mijn lip en mijn rechter neusgat gehad. Sinds een tijdje zie ik hem amper nog zitten, hij is bijna helemaal vervaagd. Is dat zorgwekkend? Ik ben bijna 30 en mijn oma en haar broer hebben allebei een melanoom in het gezicht gehad.
Soms kan het lichaam een vlek zelf opruimen. Misschien dat je dit erin herkent? https://dermnetnz.org/topics/halo-naevus/