Hondentopic

Amen!

14 likes

Wat een leukerd :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ja.
Maar ook hier; probeer dan hondje uit Nederlands asiel te nemen en niet uit buitenland. Genoeg malafide bedrijven die aan broodfok doen om de vraag aan rescue-honden te voldoen (want mensen voelen zich veel beter hond uit buitenland te ‘redden’ dan uit Nederlands asiel?). Dat is ook gewoon handel en is zeer lastig uit te zoeken wat nou wat in stand houd.

1 like

Dat gebeurt inderdaad, maar ik zou het niet ‘zeer lastig’ noemen om dat uit te zoeken. Ik vind dat je voor elke hond de moeite erin moet steken om uit te vinden of het de juiste beslissing is om die in huis te nemen, dus buitenlandse adoptie kost ook research. In de Nederlandse asiels is het aanbod honden altijd vrij beperkt en toch vaak bepaalde rassen die niet binnen elk huishouden passen. Ik ben zelf al jaren betrokken bij adoptie van buitenlandse honden en heb er zelf dus een ex zwerfhond die door een hondenvanger in het dodingsstation terecht is gekomen. Mocht je in Nederland geen geschikte herplaatser vinden dan zou ik de buitenlandse honden zeker niet uitsluiten.

4 likes

Ik heb het ook zeker geopperd bij mijn ouders! Maar helaas staan ze er (nog) niet echt voor open.

Moet ineens denken aan het verhaal een tijdje geleden hier van iemand met nogal aanwezige ouders die erop stonden dat ze een puppy kocht en meteen meenam terwijl ze geen puppy wilde maar een volwassen hond :grimacing: ben benieuwd hoe dat inmiddels gaat

1 like

Het is een windhond toch? Dan kun je misschien beste een jas voor haar kopen. Ze hebben geloof ik maar 1 haarlaag ofzoiets dus bij lagere temperaturen kunnen ze zich slecht warm houden. Je maakt die dan onder de buik vast zodat ze nog wel vrij kunnen plassen en poepen.

Ja die heb ik al, maar dat maakt helaas geen verschil. Het is echt een kwestie van samen met mijn vriend met haar lopen of beiden individueel.
Maar ik wil binnenkort aan een cursus met haar beginnen, dus dan kunnen ze dat misschien ook gelijk meenemen.

1 like

Onze fokker had door de leeftijd van een van de moeders twee nestjes binnen twee weken. Dit werd meteen door de fokkers verteld en verder was alles prima. Het ligt er net aan wat de situatie is.

In Nederland is dit makkelijker gezegd dan gedaan.

145 opties

416 opties

38 opties

Lijken me toch genoeg mogelijkheden, en dan zijn er ook nog genoeg lokale opties. Zijn echt niet alleen maar probleemdieren.

Het gaat niet alleen om locaties. Natuurlijk zitten er genoeg in asielen en als het kon zou ik zo een ouwetje adopteren, maar die optie is er niet.

De lokale opties die ik heb zijn:
12 opties
14 opties
16 opties (nog minder als ik alleen in mijn regio kijk)

En dan heb ik nog niet gekeken naar welke honden er met andere honden om kunnen gaan, in een flat kunnen wonen, met kinderen om kunnen gaan en rustig zijn. In mijn regio zie ik veel pitbulls en dat kunnen hele lieve honden zijn, maar ze horen niet in mijn wijk te wonen. Er is niet genoeg plek voor ze om te rennen. Zoals ik al zei, adopteren is niet voor iedereen zo makkelijk en in Nederland heb je wel gemiddeld vaker een hond met een verleden.

3 likes

Mijn hond heeft zo’n last van z’n allergiĂ«n. Hij krijgt al maandelijks een spuit en vaak krijgt hij daarna een dag jeuk. Dat dagje was nu al een week geworden, Normaal ben ik niet zo’n fan van hem vol met pillen te proppen, maar nu had hij zijn poot opengebeten en hij kon niet eens vijf minuutjes zonder kap. Heb half in paniek de dierenarts opgebeld om anti jeukpillen te kopen.
Hopelijk heeft hij binnen drie dagen geen jeuk meer, want het is zo sneu :frowning:

Fokker van mijn hond ook. Kwam uiteindelijk wel goed uit want een van de moederhonden had te weinig melk dus de kleinste pup werd bij de andere moeder aangelegd. Honden wonen daar gewoon in huis. Deze criteria gaan vaak wel op maar niet altijd helemaal. Ik vind het eigenlijk ook wel een goed ding als de fokker kritisch is naar de koper, of die ĂŒberhaupt een pup krijgt en in welk gezin de pup het beste past. Mijn eigen hond had bijvoorbeeld niet als pup bij een druk gezin met kinderen gepast, maar aan de baby die kwam toen hij bijna 6 was kon hij prima rustig wennen.

1 like

Wat rot, zijn het omgevingsallergieën?

Huisstofmijt als ik het goed heb

Ahh rot!! Heeft je hond een speciaal kussen? Je kunt ook hoezen laten maken voor om het kussen zodat die niet volraakt met huisstofmijt. Mijn vriend is allergisch dus wij hebben een huisstofmijt protocol hier :stuck_out_tongue_winking_eye:

Och echt? Daar heeft de dierenarts nooit iets over verteld. Hij krijgt al wel anti-allergie prikken en die werken vaak heel goed. Behalve deze keer dan. Ik zal het eens een keer opzoeken en kijken wat mijn ouders ervan vinden.

Oh wat onhandig! Als je zoekt ok huisstofmijt allergie krijg je veel tips voor mensen, zou niet weten waarom dat niet ook goed zou zijn bij honden. Lijkt me niet prettig als je een allergie hebt elke dag te liggen op een kussen waar zoveel mijten in zitten.

Mijten kunnen niet door zo’n speciale hoes heen. Stofzuigen met hepa filter en kleedjes enz altijd wassen om 60 graden, anders gaan ze niet dood.

1 like

Ik moet even klagen jongens.

Sinds m’n vriend overspannen thuiszit is hij hoofdverantwoordelijk voor het wandelen met de hondjes en het leek hem wel makkelijk om een flex-lijn te nemen voor Harry. Nou ben ik echt ontzettend anti flex-lijn en het wordt meteen duidelijk waarom. Ik was echt zo ver met netjes aan de riem lopen en niet steeds proberen weg te schieten als hij een teefjesplasje ruikt oid (jonge drukke reu, hoort er een beetje bij).
In 2 maanden is al die training helemaal weg en hangt hij nu weer als een dol renpaard aan de riem, niet te doen! Vriend gaat binnenkort weer aan het werk dus ik mag de puin weer gaan opruimen en opnieuw beginnen met trainen, ben echt een beetje pissig.

Hij wist zo goed het verschil tussen z’n korte riem en z’n 10 meter lijn voor lekker rennen. M’n vriend probeert die flex voor allebei te gebruiken, eindstand staat er altijd spanning op de lijn en loopt hij continue te foeteren op Harry die natuurlijk lekker de grenzen opzoekt. Aaaargh.

Late reactie maar wat vervelend @vuilnisglitter. Ik heb deze week op de training geleerd hoe ik het trekken aan de lijn kan verminderen, en dat gaat volgens mij zooo veel tijd en energie kosten. Kan me voorstellen dat het enorm frustrerend is als dat dan allemaal in korte tijd teniet wordt gedaan. Wil je vriend alleen nog maar met die flexlijn lopen nu?

Ik ben nog steeds zo blij met onze hond :smiling_face_with_three_hearts: Mijn vriend en ik hebben in het begin soms echt wel struggles gehad met haar komst (we zijn ook nog niet lang samen dus was wel een risico), maar het wordt elke week weer leuker. We proberen haar nu ook wat dingen aan te leren, al merk ik dat het best lastig is omdat ze niet piepjong is en de basisdingen ook niet kent/begrijpt, maar het is leuk om te zien dat er vooruitgang in zit.
Sorry mijn posts hier zijn elke keer hetzelfde haha.

2 likes