Hondentopic

P z’n prostaat is vergroot, vandaag bij de dierenarts geweest. En nu kan hij behalve nauwelijks plassen ook niet meer poepen. Hij probeert het elke keer maar hurkt ook niet zoals normaal en staat dan zo twee minuten en er gebeurd gewoon niets. Zo sneu. Hoop dat het morgen alweer iets beter gaat (hij heeft medicijnen)… de dierenarts had vandaag ook de blaas geleegd… nu elke keer als hij drinkt denk ik Ojee dat moet er ook weer uit, maar hoe dan?
Heeft iemand dit ook al eens gehad? (Of nou ja, de hond bedoel ik dan hè haha)

Ohhh dat klinkt zo zielig. Sorry geen ervaring mee, hoop dat het snel weer beter gaat!!

1 like

Hij heeft gepoept :partying_face: hopelijk gaat het steeds een stukje beter. Ik had echt geen idee wat een vergrote prostaat inhield maar het is meer zorgen en ellende dan ik had verwacht!!

1 like

Ypozane! Pijnstilling krijgt hij altijd al (inflacam). En heeft antibiotica omdat z’n hij weer z’n pipi ontstoken heeft en vanwege de katheter. Kan verder niet zoveel dan afwachten ja… maar hij was zo naar ook toen die blaas nog zo vol zat. Ben wel bang dat als dat niet beter gaat die nog eens geleegd moet worden. Hopelijk is dat niet nodig! Dachten ook dat hij zo moeilijk liep vanwege z’n zere pootje maar dan kan ook door de prostaat komen.

1 like

@Bertha hopelijk gaat het snel weer beter!

Hebben jullie gister in het nieuws gezien over rabies? Ik wil denk nu m’n hond laten inenten, ook al komen we nooit buiten Nederland. Hebben jullie je hond ingeënt?

Ja wij enten m er wel voor in! Hij gaat vaak mee op vakantie en we wonen in het Oosten dus komen ook wel eens in Duitsland!

1 like

Ik heb mijn hond toevallig laatst ingeënt omdat ik naar Duitsland ging. Kwam nu dan inderdaad even extra goed uit zeg maar :blush:

1 like

Hoi! Kan iemand mij gerust stellen? Mijn hondje van 11 jaar gaat dinsdag onder narcose voor een gebitsreiniging + wratjes wegsnijden. Hij is alleen echt een zenuwhondje omdat ze ooit verkeerd hebben geprikt met zijn infusje tijdens zijn castratie 10 jaar terug. Hij bijt dus de trimster al met het knippen van nagels, en inenten moet soms met 3 man sterk gebeuren. Ze gaan dinsdag ook bloed prikken en een infuusje aanleggen en ben zo bang dat hij door alle stress niet meer uit de narcose zal komen. Het liefst zeg ik af maar dat is natuurlijk zo egoistisch als de pest, haha. Ben zo bang om hem kwijt te raken, terwijl het een behandeling is van niks.

Oh, wat spannend voor jullie allebei. Je zorgen lijken mij heel logisch. Denk dat heel veel mensen dit hetzelfde zouden ervaren.

Ons hondje is met 10 jaar geopereerd (vetbutjes verwijderen en wratjes rondom zijn ogen). En net zo angstig en gestresst. Wij mochten er (pre-Corona) bij blijven tot hij in slaap was. Hij kreeg eerst een injectie om rustig te worden, dat was wel even strijd. Dat kickte wel meteen in, en toen was hij mega rustig. Na de operatie was hij wel een dag super wankel en afwezig, maar de volgende dag was er al nauwelijks meer iets aan hem te zien.

Ik ga altijd maar uit van de deskundigheid van de dierenarts. Zij nemen nooit zomaar een onnodig risico. En anders van te voren gewoon even aangeven hoe je erin staat, misschien kunnen ze daar extra rekening mee houden.

Heel veel sterkte!

Edit: wij hebben nog het meeste strijd gehad met die vreselijke kap achteraf. Misschien kan je daar nog op anticiperen. Je hebt tegenwoordig speciale jasjes e.d.

2 likes

Ah snap je stress helemaal. Die van mij is altijd heel chill maar krijgt wel altijd eerst iets om rustig te worden, wel ook door het infuus. Je zou maandag nog even kunnen bellen om te vragen hoe dit bij jouw da precies gaat, misschien is dit er bijv ook In pilvariant en kan je dit maandag ophalen en dinsdagochtend vroeg zelf al geven. Ze zijn natuurlijk wel gewend om met hondjes te werken die het eng vinden of heel gespannen zijn, dus daar mag je ook op vertrouwen, maar extra checken kan geen kwaad. Sterkte!

2 likes

@Troepje @NoTime

Dank voor de reacties, stelt me echt een beetje gerust! Zal maandag inderdaad wel even bellen met de vraag of ik misschien rustgevende tabletjes kan komen halen. Ben echt opgelucht als het eindelijk achter de rug is, haha. Beestje is echt mijn alles.

Die kap gaat denk ik ook een opgave worden! Jasjes aantrekken vind hij ook 10x niks (oude chaggerijn wat het ook is) Ben echt benieuwd hoe we dat weer gaan oplossen! haha. Maargoed eerst die narcose maar eens door…

Onze hond is ook echt een enorme angsthaas. Bij het roesje krijgt hij altijd wat extra omdat hij zich niet overgeeft aan de slaap. Je dierenarts zal wel zien wat je hond nodig heeft en hoe hij er op reageert, daar zijn ze voor en daar zijn ze goed in! Pixel krijgt altijd eerst een prik in de bil en als hij daarvan helemaal moe is dan gaat ze scheren en infuus prikken. Toen een tand eruit moest kon ik er niet bij blijven maar verder altijd wel. En toen ook toen ze klaar waren mochten we erbij zodat hij niet alleen zou zijn of alleen zou wakker worden, dat lijkt me anders echt een paniek moment voor hem.
Sterkte!!

1 like

Ik ga zo wat rustgevende tabletjes halen die hij morgen een paar uur voor de narcose krijgt. Stelt me wat meer gerust! Mijn moeder gaat morgen mee dus ik denk dat we niet met z’n twee naar binnen mogen. Indien dat het geval is zal mijn moeder bij hem blijven, daar is hij toch echt het allermeest bij op z’n gemak. Denk dat ik zelf ook maar een rustgevend tabletje neem haha (van mezelf, niet die van hem natuurlijk)

Alles is goed gegaan! Hij heeft nu een mooie kap op en flink wat hechtingen in de nek/staart en knie. Tandjes zijn ook weer mooi schoon en zijn bloed is perfect. Ben echt enorm opgelucht!

11 likes

Het gaat nog nauwelijks beter met Pixel. Moeten volgende week naar een wat grotere dierenarts praktijk zodat hij verder onderzocht kan worden. We zijn deze week op vakantie en kunnen ook niet zoveel. Is niet erg maar waren toch een beetje aan het wachten tot het wat beter zou gaan, maar nu gaan we ineens al bijna weer naar huis. Gelukkig met de warmte over een paar dagen wel weer thuis. Daar houd hij echt niet van en we zijn aan de kust dus dan zal t wel weer druk zijn.

1 like

Oke heel kut allemaal maar hij haat die kap, raakt er ook van in paniek. Ik kan hem absoluut niet af doen want hij rent gelijk weg en wil dan bijten zodra het weer om zijn kop moet maar :roll_eyes::roll_eyes::roll_eyes: De hele dag is hij aan het likken aan die kap en dat is zo irritant. Ik snap dat het voor hem kut is maar ik kan hem letterlijk niet helpen maar dat geluid is zo zo zo naar. Nu ligt hij naast mijn bed te piepen en ik weet gewoon niks? Ik kan hem niet in de woonkamer laten want hij is slim genoeg om de kap af te doen dus wil dat niet riskeren. Vind het ook echt enorm zielig maar de D.A geeft aan dat hij het echt even uit moet zitten tot volgende week vrijdag.

Ah super zielig! Heb je zo’n plastic kap? Ik heb ook eens van die dikke ronde stoffen banden voor om de nek gezien, misschien is dat wat?

1 like

We moeten waarschijnlijk onze hond aankomende week laten inslapen. En ik ga nu al dood van het verdriet. Ik ben er mee opgegroeid, dus het is echt heel zwaar om te zien dat het gewoon echt niet meer goed gaat.

Wat klote :sob: heel veel sterkte :heart:

1 like

Dankjewel @Moet en @Klikhier! Zou je mij een pb willen sturen? Ik zou graag wat dingen horen, heb dit nog nooit meegemaakt namelijk.

1 like