Hondentopic

Fijn dat hij goed in de gaten gehouden wordt. Zou ander voer kunnen helpen? Onze hond bleef op veel brokken heel tenger maar toen we overgingen op anti allergische brokken (sanimed sensitive) kwam hij ineens wel aan!

1 like

We hebben sinds kort nieuwe brokken die hij veel lekkerder dan de vorige vindt, maar misschien zegt de dierenarts er volgende maand wat van. Nu had ze er niks over gezegd.
Ik hou het wel in gedachte, mocht er niks veranderen

1 like

Vraagje hier! Ik heb een logeerhondje voor een paar nachtjes. Vandaag is de eerste dag dus ze vind het allemaal nog heel spannend, ze is ook niet vaak uit logeren geweest. Ze kan normaal goed met andere honden maar tijdens het uitlaten was ze zo gespannen dat ze heftig blafte naar andere honden (naast constant reageren op elk geluidje, niet plassen en aan de riem trekken). Als ze een stukje ontspannen is dan loopt ze gewoon relaxt aan de riem. Wat kan ik het beste doen om de focus op honden te voorkomen? Als ik haar probeer af te leiden dan is ze alweer gefocust op een ander geluidje (een auto of vogel of wat dan ook). Maar ik had geen snoepjes bij. Hopelijk is ze morgen wat meer gewend maar mocht dat niet zo zijn dan wil ik de wandelingen graag goed aanpakken.

Leuk! En tja dat is lastig te zeggen! Maar klinkt oog alsof haar stress emmertje even vol zat, wat niet zo gek is als ze in een nieuwe omgeving is! Zou het vooral lekker rustig aan doen. Misschien was het meer een ‘ga weg hond ik kan jou er nu niet bij hebben!’ En dus geen angst.
Ik heb een angstige hond em heb altijd kaas bij m. Dat is t enige dat hij aanneemt als hij stress heeft. En ik blijf bij andere honden uit de buurt.

Ja vind het sneu om te zien dat ze het zo spannend vind. Thuis ligt ze wel stil maar zie ik dat ze ook constant reageert op geluiden buiten terwijl ik 3 hoog woon. Ik probeer honden wel te ontwijken maar woon in de stad dus dat is wel lastig. Morgen een frisse start hopelijk!

1 like

Ahhh sneu, het is ook even wennen natuurlijk. Hopelijk slaapt ze goed! Wij hebben in huis bijna altijd radio of tv aan omdat de hond dan minder reageert op kleine geluidjes. En een botje of kong kan helpen met ontspannen! Lekker verwennen, maak er een Spa van!

Nou deze ronde ging goed gelukkig! Gesnuffeld, geplast en gepoept. Vannacht heeft ze het ook super gedaan (bench zo neergezet dat ze mij zag). Wel een goede, ik werk nu alleen thuis dus we gaan hele dagen knuffelen, snoepen en spelletjes spelen!

1 like

https://9gag.com/gag/aQdQDZz?ref=android Haha zag net deze en heb buikpijn vh lachen. Dacht ik dat die van mij een dramaqueen was. Hoop dat t niet om pijn of wat dan ook is uiteraard

5 likes

Onze hond is nu twee weken bij ons en nu is ze ook nog loops. Ze at in het begin prima haar voer, maar de laatste dagen eet ze met moeite de helft van wat ze krijgt. Kan natuurlijk met die loopsheid te maken hebben, maar toch maak ik me soms een beetje zorgen. Verder functioneert ze gelukkig vrijwel hetzelfde als voorheen, dus ik hoop gewoon dat ze wat bijtrekt als ze niet meer vloeit.

Wat wel lastig is, is dat ze inmiddels zelf de deuren open kan maken en dus ‘s nachts probeert om bij ons in de slaapkamer te komen. Dat doet ze nu pas sinds twee nachten, en ik weet echt even niet hoe we dit moeten aanpakken :’) Haha op momenten zitten mijn vriend en ik echt van ‘pff stel je voor dat je een kind hebt, is nog 1000x erger’.

1 like

Haha, ken mensen die de klinken omhoog zetten vanwege de hond! Wel erg onhandig ja! Je kunt als je twijfelt over t eten altijd even met de dierenarts bellen, of misschien met het asiel ofzo. Maar denk dat het wel normaal is.

1 like

Mijn hond had twee weken terug voor de eerste keer een teek. En meteen twee dagen erna zag ik ook ineens een vlo op hem lopen. Hem meteen uitgebreid gewassen met dreft (tip!) en alles uitgewassen en gestofzuigd.
Alleen gisteravond zag ik ineens weer een vlo lopen. En toen nog een. En nog een :sob::sob:
Dus vanmorgen om 10u naar de dierenwinkel gereden. Vlooienspray voor in huis gekocht (bank, tapijt, kussens, auto- en fietsmand ingespoten), hond weer helemaal gewassen, en alllesss gestofzuigd. O ja en seresto band omgedaan bij de hond.
Oh ik vind dat hele idee gewoon zo goor. Als ik ze nu niet uitgeroeid heb dan weet ik het ook niet meer. :imp:

Jezus, gisteren kreeg ze inderdaad een reutje achter zich aan dat echt zooo ver mee liep, die baasjes moesten helemaal komen rennen om hem te halen :joy: Hij luisterde ook helemaal niet meer naar ze, echt zo gevaarlijk.

De deurklink hadden we versteld, maar ze heeft afgelopen nacht nog meer lopen piepen en aan de deur gerammeld. We waren er echt even klaar mee toen we vanmorgen om half 5 voor de zoveelste keer wakker werden.
Voor vannacht hebben we de mand maar in de slaapkamer gezet, misschien een domme zet maar ze lijkt nu wel rust te hebben. Ze probeerde nog Ă©Ă©n keer in ons bed te klimmen, maar na corrigeren lijkt ze nu wel op haar eigen plek te blijven liggen
 Hoop echt dat ze even een goede nacht maakt.

Vervelend van dat reutje! Zo onhandig ook dat mensen hun hond vaak loslaten waar dat niet mag.

Denk dat het heel goed is juist, kan best dat het nog even te vroeg is voor haar om verder van jullie af te slapen. Bij puppy’s adviseren ze dat ook. Ik zou nog dichter bij jullie willen komen niet corrigeren maar haar meer weer terug verwijzen naar haar plaats. Want dat ze dicht bij jullie wil zijn is top, fijn dat ze daar zekerheid uit haalt en dat de band al zo goed is. En gaan werken aan zelfvertrouwen zodat ze daarin kan groeien!m

http://www.topsailpwds.com/uploads/7/9/9/5/79954766/optimismrocks_08.pdf Hier staan wat leuke dingen in!

2 likes

Ik zou haar eigenlijk gewoon in de slaapkamer laten slapen dan. Ze heeft duidelijk behoefte aan jullie steun in de nacht (het is ook best onnatuurlijk om een hond in z’n eentje ergens te laten slapen 's nachts).

3 likes

Oh ja met corrigeren bedoelde ik gewoon naar haar eigen bedje begeleiden. En het ging vannacht verrassend goed, geen gepiep of iets gehoord dus ik voel me nu een beetje schuldig over de vorige nachten. Voorlopig laten we het inderdaad zo, thanks ook voor je reactie @Loxodonta!
Ik vraag me wel af waarom de eerste nachten dan zo rustig verliepen. Bedankt in ieder geval voor de pdf, ga ik zsm even doorlezen.

1 like

Niet schuldig voelen, jullie doen het fantastisch :kissing_heart:

1 like

Wie geeft er wel eens (vuile) pens? En zo ja welke? Liefst eentje die je niet hoeft te bestellen. Mijn hond heeft de laatste week een beetje ontstabiele ontlasting dus ik wil even een paar keer pens geven om de boel weer een beetje in balans te brengen.

1 like

Ik! Supergoor, het mag hier alleen in de tuin haha. Ik heb zo’n hele uitgebreide Turkse slager hier, die heeft het soms. Zou gewoon even bij slagers vragen en goed duidelijk maken dat je vuile pens wil, niet van die witte.
Dierenwinkels met veel vers vlees hebben het vaak ook wel blokjes in de diepvries.

1 like

Heeft iemand hier al eens gevlogen met een hond binnen de Europese unie? Waar en wanneer controleren ze het paspoort van de hond eigenlijk? In Nederland of in het land van aankomst?

Nevermind deze vraag rabbies is nog niet geldig als we willen gaan :disappointed_relieved: