Hondentopic

He wat vervelend! Ik maak mijn hond vaker schoon met babydoekjes!

1 like

Wij wassen de hond vaak met een washandje als ze in de poep heeft proberen te rollen, maar dan zit ze niet echt onder de poep omdat wij haar er snel uit hebben kunnen halen.

1 like

Oh zo goor, je wil het natuurlijk wel schoon haha. Gewoon een washandje met water eerst? En goede zeep. Die van mij moet dan echt onder de tuinslang, vindt ie ook niet leuk maar ja het moet, als hij ergens in rolt is het vaak niet van een hond maar van mensen :face_vomiting:

1 like

Mijn lab is gek op water, wil altijd zwemmen. We hebben zo’n kinder schelpje gekocht vorig jaar om hem lekker in het water te zetten op ons balkon tijdens de hittegolf toen. Paste toen net allemaal, maar inmiddels is hij echt te groot en kan hij er niet lekker in liggen. Dus ik heb zo’n honden zwembad voor hem gekocht, maar hij wil er niet in? Al dagen aan het oefenen met een beloning als hij er in staat. Na 2 dagen gaat hij voorzichtig zitten. Badje met minder water geprobeerd, met meer water, niks werkt. In huis is het 30 graden, en hij wil niet op een koelmat. Ik vind het zo zielig voor hem dat het zo warm is, en hoopte hem er juist blij mee te maken. :frowning_face:

Stom is dat hù
 mijn herder doet er ook niks mee. Mijn labrador had ook zo’n mega zwembad en die plonste er zo in. Een koelmat is hier ook geen succes, is allemaal maar eng en raar en anders haha. Mijn hond is nu alle dagen mee naar kantoor met airco en daar is hij zo relaxed, echt fijn. Maar thuis begint het gehijg weer, hij kan er niet zo goed tegen. Terwijl het hier in de tuin nog prima te doen is op het gras. Ik laat hem savonds maar weer zwemmen in de buurt, maar thuis hoef ik ook niks met water te proberen. Nu maar hopen dat er geen blauwalg komt. Er is echt niks aan voor de hondjes zo! :slightly_frowning_face: Ik wil gewoon weer lekker met hem een eind wandelen overdag, maar dat zit er niet in helaas.

Misschien dan toch maar de schelp terugzetten voor je hond haha?

1 like

Ik pas op de hond van mijn ouders. Het is echt zo een eigenwijze drol met deze hitte. Ik wil b de deuren dicht houden, want dan blijft het koeler binnen. Blijft hij net zo lang zeuren voor de tuindeur tot ik hem er toch maar uit laat. Ging hij net volledig in de zon liggen :hushed: ik hem proberen weg te krijgen, maar hij ligt gewoon voor doods met zijn 35kg. Uiteindelijk gelokt met worst.

Hij wordt normaal door mijn ouders rond 13:00 uitgelaten, maar dat wil ik niet doen omdat het dan op zijn heetst is. Blijft ook net zo lang doorzeuren tot hij uit gaat. Wil ik hem tegemoet komen met een kort rondje en even richting water. Nou hij maakt er een giga rondje van. Gaat gewoon volledig in weigering als ik een andere kant op wil. Wil ik hem in gras laten lopen, gaat hij juist op het fietspad/asfalt. In de schaduw laten lopen,gaat hij vol in de zon lopen.

Hahah je merkt wel hoe verwend hij is hé.

Edit: hij loopt btw ook nog eens knetterhard, waardoor ik me helemaal kapot zweet. Hoe houdt hij het dan vol?!

Oja en hij wordt dit jaar dus 11.

4 likes

Hahahah ik zie het echt voor me dat de hond jou echt meesleept door de hitte.

Mijn vriend en ik willen graag een hond. Eigenlijk wil ik er een adopteren, maar we hebben geen ervaring met honden en in mijn hoofd is het makkelijker om een puppy op te voeden dan een hond met een verleden. Zijn er hier mensen die hun eerste hond hebben geadopteerd? Hoe is dat bevallen? (ik ben dit topic aan het doorlezen, maar ben nog niet zo ver). Ik wil wel graag van te voren me goed inlezen en op hondentraining gaan als de hond er eenmaal is, maar ik weet niet of dat ‘genoeg’ is.

Zou gewoon eens informeren bij dierenopvangen! Er zijn zoooveel lieverds die helemaal geen “ingewikkeld” verleden of buitengewone “gebruiksaanwijzing” hebben maar simpelweg weg worden gedaan omdat baasjes gaan verhuizeN / baby’s hebben en daarom geen tijd meer hebben voor de hond / naar een verpleeghuis moeten en de hond mag niet mee / etc etc etc. Wie weet wie er voor jullie tussen zit :smiling_face_with_three_hearts:

5 likes

Ik heb zo’n medelijden met mijn hond. Hij kan echt niet tegen dit weer. Eigenlijk moest hij gisteren ook naar de dierenarts, maar dat heeft met dit weer toch geen nut.
Volgende week gaan ze kijken of zijn poten sterker zijn geworden, of hij is aangekomen en of hij iets aan zijn nieren heeft. Ben wel een beetje bang, want hij heeft zo’n last van zijn benen en hij eet met dit weer zo weinig :frowning:

Mijn hond wil ook niet in zijn schelpbad, gebruikt het als 1 grote drinkbak. Met koekjes lokken, koekjes erin op plastic schotels zodat ze moeten drijven. Gaat even erin, koekjes opeten en dan meteen eruit.
Terwijl in water hier verderop hij er zo in banjert en gaat liggen. Echt raar, en hij gaat ook zonnen nu en dan stuur ik hem naar binnen of ik ga mee naar binnen anders wilt hij niet.
Zo eigenwijs is hij, en hij hijgt dan ook als hij ligt te zonnen.
Gisteren naar het gras verderop getild omdat hij ook op asfalt gaat lopen, en hij wilde echt uit. Ging hij sprintjes trekken op het grasveld. Hij heeft dikke vacht en korte neus (wel langer dan gemiddeld van zijn ras).

1 like

Wat naar, hopelijk valt het mee. De hitte nu maar even uitzitten!

Nou, hij is in de tussentijd sowieso niet aangekomen. Ik borstelde hem voor het laatst en ik voelde alleen maar bot. Morgen moet hij naar de dierenarts en we wilden vandaag bijhouden hoeveel hij zou drinken, maar hij drinkt bijna niks.
En hij zakt steeds door z’n poten :sob:

:pensive: wat rot
 eet hij wel maar komt niet aan, of eet hij niet? Het was ook zo warm afgelopen tijd, dat heeft vast ook niet geholpen

Hij eet wel, maar hij is altijd al dun geweest. Hij is nu alleen op zijn dunst

Hij is 12 jaar dus ik maak me wel meer zorgen nu dan een paar jaar geleden :sob:

1 like

Wij hebben onze eerste hond geadopteerd uit het asiel. Ik ben wel met honden opgegroeid, m’n vriend niet.

Onze hond was in beslag genomen door de dierenbescherming bij een broodfokker, heeft daarna 3 weken in een gezin gewoond wat niet klikte en kwam toen bij ons. Het is een schat van een beestje maar echt met een gebruiksaanwijzing. Ze is ontzettend bang, wil altijd bij mij in de buurt zijn en is veel minder vrolijk als ik weg ben. Mijn vriend heeft echt maanden moeten werken om haar vertrouwen te winnen en nog steeds doet ze soms lelijk tegen hem na 2 jaar. We hebben allerlei cursussen gedaan en vanalles geprobeerd om haar minder angstig te krijgen maar het is nog steeds geen ‘normale’ hond. We zouden haar nooit meer inruilen en we zijn heel blij dat we haar hier thuis een fijn plekje hebben kunnen geven maar ik moet eerlijk zeggen dat we het wel hebben onderschat. Dus laat je goed informeren in het asiel of de plek waar je de hond wil adopteren naar het karakter enzo. Wij hebben wel een extreem geval denk ik hoor dus laat je niet meteen afschrikken maar ik wil wel het eerlijke verhaal vertellen!

@Vaiana veel sterkte! Ik hoop dat het meevalt bij de dierenarts en hij nu het ietsje koeler is weer beter gaat eten en drinken. Arm beestje

2 likes

Ik kan er nog niet veel over zeggen want wij zijn nog geen twee weken verder met onze geadopteerde asielhond. In de zoektocht ben ik heel kritisch geweest met het karakter, aangezien ik geen ervaring had met het hebben van een hond (mijn vriend wel). Wanneer er sprake was van gedragsproblemen, maakte ik ĂŒberhaupt geen afspraak om te komen kijken, want ik voelde me daar niet zeker genoeg voor. Daardoor vielen er bij de asiels al veel honden af, maar er zitten ook wel regelmatig ‘makkelijke’ honden tussen die zijn afgestaan door een verhuizing of gezinsuitbreiding. Mijn tip is om gewoon elke dag te kijken op ikzoekbaas, en niet te filteren op nieuwe honden, want die functie doet het niet. Gewoon alles elke dag even doorlopen.
Het enige wat ik nu erover kan zeggen is dat ik het misschien een klein beetje onderschat had qua investering. We wilden juist geen puppy omdat dat heel tijdrovend is en we een oudere hond een nieuwe kans wilden geven, maar ook het laten wennen van onze hond en het aanpassen van onze levensstijl kost veel energie en geduld. Ik had er ook niet aan gedacht dat mijn vriend en ik daardoor zoveel minder tijd voor elkaar zouden hebben, dat vind ik tot nu toe eigenlijk het lastigst en mijn vriend ook. Maar verder gaat ze godzijdank supergoed en is ze tot nu toe heel makkelijk.

@Vaiana Wat rot, hopelijk voelt hij zich snel beter.

@Taartje Hoe gaat het nu bij jou?

3 likes

Het gaat redelijk goed. Cem heeft veel moeite gehad met eten de eerste dagen, maar dat gaat nu wel steeds beter. Alleen hij heeft moeite met bepalen wat zijn plek is, waardoor hij nu 2x gehapt heeft naar een van de kinderen. We beginnen deze week met trainen om zijn plaats te bepalen, dus hopelijk wordt dit beter.
Verder is hij heel lief en loyaal naar ons toe, het is echt een knuffel hond.

1 like

https://www.moniquebladder.nl/wb-buitenland/ Misschien interessant, over honden uit het buitenland

Meneer is weer afgevallen. Hij weegt nu nog maar 24.5 kilo. Volgende maand wordt hij weer nagekeken.