Het TMI topic #2

Ik ben ongesteld en draag als ik veel kramp heb niet mijn cup, maar wasbaar maandverband. Ik heb daar niet zoveel van, dus wissel dat niet iedere keer als ik moet plassen. Ik vind het zo’n naar gevoel als ik dan klaar ben en weer mijn onderbroek aandoe, dat het zo koud en nattig aanvoelt…

1 like

Update:
Echt teleurstellend. De pleister kleurt wit waar er wat vocht uitkomt, maar van pus is nog lang geen sprake. Helaas. :worried:

Hoe lang heeft de pleister erop gezeten?

Bij mij werkt het bij onderhuidse puisten nooit zo goed, maar juist bij open/rijpe puisten. Er moet een soort doorgang ofzo zijn voor de zuigende werking (klinkt dat logisch? :joy:)

1 like

Ik heb al een tijdje last van een soort korrels (?) bij m’n wimperrand. Ik gebruik geen mascara meer, alleen concealer op m’n oogleden maar dat is meer wat ik over hou van mn vingers dan echt een verse laag zeg maar. Ik haal ook elke avond netjes m’n make-up eraf. Weet iemand wat dit is? Ik hoop trouwens dat de foto in de spoiler niet te groot is. Zit op mn telefoon en kan dat niet inschatten haha

Samenvatting

afbeelding

Gerstekorrels?

1 like

Ik werd gisterochtend wakker met ineens deze twee plekken op mijn elleboog. Eigenlijk vind het best fascinerend. :joy:

9 likes

ineens?
ik zou hiermee wel naar de dokter gaan!

1 like

kan je het weghalen met een wattenstaafje gedrenkt in afgekoeld gekookt water? of zit het echt vast?

Juist vanwege de kring zou ik even in de huisarts bellen voor overleg.

1 like

Soms zitten ze wat verder op mn wimpers en krijg ik ze er wel vanaf…

Huisarts heb ik gister al gebeld. Die weet het ook niet. Moest het aan kijken en als het dikker en roder werd moest ik bellen. Enige verandering die er nu is, is dat er meer vocht in de blaar zit.

1 like

Ik heb dit vaak met mascara, zijn restjes die in je wimperrand blijven hangen.
Heb ik ook wel eens ondanks dat ik het goed schoonmaak.
Krijg het er wel makkelijk af door een schoon watje erover te halen met wat remover.

1 like

Ik heb daar jaren terug eens gehad en was volgens de huisarts een ontsteking van de ooglidrand/talgkliertjes. Ik moest het iedere dag schoonmaken met warme kompressen, dat maakt het talg zacht. (En met een klein drupje babyshampoo maar dat is volgens mij helemaal geen officieel advies haha)

1 like

Oh my God, m’n kut staat in de fik. M’n vriend bleef de hele tijd vragen of ik het gehakt mengsel wilde maken wat wij vaak tussen wraps/taco’s enzo doen. Ik vroeg al of hij dat niet een keer zelf kon. Nou dat heb ik dus net gemaakt en hij zei ja doe dit er ook tussen. “Its very pepperish”. Was 1 of ander klein paprika achtig ding. Heel klein gesneden en erdoor heen geflikkerd en het mengsel in een bak gedaan. Daarna wel handen gewassen. Ik wilde net m’n allerlaatste tampon eruit halen waar nog maar 1 druppel in zat. Direct daarna m’n hele kut in vuur en vlam. Direct onder de douche gesprongen. Hielp niet veel. Weer m’n handen gewassen. Hielp ook niet. Toen maar uit wanhoop wattenstaafjes in in naturel yoghurt gedoopt en op m’n kut gesmeerd. :exploding_head: Vreselijk. Zit nu in de badkamer op een handdoek met m’n benen wijd. Stomme achterlijke kutpaprika.

22 likes

Volgens mij was dat geen paprika :sweat_smile: Heel veel sterkte! :peach: :fire:

4 likes

Haha het neemt iets af nu gelukkig! Het was zegmaar een gele minipaprika, ik dacht, zal wel vergelijkbaar zijn met jalapenos wat ik vaak gebruik. Hij heeft die gekocht als ik het goed heb bij de Turkse supermarkt. Waar ik hem nota bene naartoe stuurde voor tomaten, meloen en lahmachuns. NOOO echt, ik gebruik dit niet weer. :sob:

1 like

Is het niet gewoon een gele madam jeanette?

Wel heel pijnlijk

Dat zou goed kunnen! Ik ben ook echt niet goed bekend met pepers alleen met standaard jalapeno peper. Heb de peper ff gegooglet en daar lijkt het wel precies op :sob:. Ik sneed uit voorzorg echt een MINI stukje af en proefte het, dat was al heel scherp. Blijkbaar zat alsnog alles op m’n vingers/misschien tussen m’n nagels. Wij zijn beide vooral met de westerse keuken opgevoed en dus niet bekend met sterke pepers. Dit was hem aangeraden in die supermarkt? Voor een Mexicaans mengsel wat ik dus wilde maken. Nou, ik en m’n vajay weten genoeg voortaan. :sweat_smile:

1 like

Oh zo kut! Die dingen zijn echt krengen. Is het nu wel afgezakt?

Ik heb een keer een klacht ingediend bij Etos dat ze hun lenzenvloeistof hadden veranderd en ik daar niet tegen kon. Ik gebruik dat spul al sinds jaar en dag, maar sinds ik een nieuwe fles aan had gebroken had ik hele rode, branderige ogen elke keer dat ik mijn lenzen in en uit deed. Zij maar ontkennen dat dat niet zo was. Tot ik de link legde met die mega zak pepertjes die ik bij op de markt had gehaald en sindsdien elke avond door mijn eten gooide (waarna ik met mijn brandvingers mijn lenzen uitdeed). :grimacing:

13 likes

Ohh ja en ogen zijn al zo gevoelig! Gelukkig weet je nu waar het vandaan komt. Nee geen last meer nu, die yoghurt hielp echt goed. Het klinkt nogal gek maar ik dacht ze zeggen altijd dat melk helpt als je iets heel scherps hebt gegeten dus wie weet helpt yoghurt op m’n kut ook wel. :’)

1 like