Ik gebruik al ruim 2 jaar producten van the ordinary.
Inmiddels bijna alles al wel geprobeerd.
jarenlang acne op mijn kin gehad en nu helemaal vrij zonder antibiotica door mn routine te optimaliseren.
Ik wil mensen daarom ook goed waarschuwen om hele sterke zuren zoals de 30% aha/bha niet te vaak te gebruiken. Je huid wordt ee dunner van en bij mij leidde dat tot gesprongen vaatjes.
Ik gebruik inmiddels de mandelic acid. Deze werkt beter dan salicylic acid. De peg in de 2% salicylzuur vind ik te plakkerig en hazelwitch verergert pigmentvlekken. Die vab jetske vind ik veel fijner.
Zelf heb ik een kilo pot niacinamide poeder staan en deze voeg ik zelff toe aan de etos toner (speciale hyp-allergene lijn) in een concentratie van 8%. Niacinamide verbetert de huid al bij 4%.
De cafeïne oplossing vermindert wel dikke ogen maar doet niks voor donkere kringen.
Momenteel gebruik ik
Cleanser jetske ultee
Niacinamide toner
lokaal om de 2 a 3 dagen benzoylperoxide
Squalene
Make up of als ik langer dan 10 min buiten ben zonnebrand.
Bij een getinte huid zijn de minerale zonnebrand van deciem spooky white.
In de avond na het reinigen gebruik ik de 23% vitamine c.
Ik stem mijn huidverzorging ook af op mn cyclus. Rond mijn ovulatie is mijn huid op zijn mooist en deze wordt droger voor en tijdens mijn menstruatie.
Mijn meest favo product is alpha lipoic acid. Inmiddels gebruik ik sterk exfolierende producten beperkt omdat mijn huid al opgeknapt is. De dag erna glimt mijn huid zo mooi.