Paniek! Ineens heeft mijn grote gatenplant beestjes. Weten jullie welke het zijn? Ik denk aan trips
Ja trips.
Ah nee he! Bedankt voor je antwoord. Ga vanmiddag gelijk naar de winkel voor anti trip spullen
Ik dacht dat monsteras altijd alleen in de hoogte groeien. Mijne is nu een blad of 10 hoog en die begint nu onderaan ook gewoon een nieuw blad te produceren
Ik heb per ongeluk een tip tegen rouwvliegjes gevonden.
Ik laat altijd de onderkanten van lente-uien in een glas water op de vensterbank staan want daar groeien weer nieuwe lente-uien uit. Nou zag ik net ineens dat er een boel rouwvliegjes in dreven, ik denk dat ze op de geur af komen of zo? Die lente-uien ga ik niet meer eten natuurlijk, maar het werkt dus wel goed als rouwvliegjesval!
Edit: Haha @MACdonalds zit die plant nou ingepakt in tape? Waarom is dat?
Ooh slim! Nee niet doen, daar komen ze dus juist op af
Ik liep net de AH uit met een gigantische alocasia (zijn €9 nu, tip) en toen werd ik aangesproken door een oud vrouwtje dat me alles wilde vertellen over haar kamerplanten, welke ze allemaal had, dat haar vader vroeger kweker was maar zij zuster was geworden, enz. enz., zo leuk en lief Plantenliefde verbindt!
Hahaha jaa om ze vast te plakken ik ga het er deze week even af trekken weer, kijken of het iets gedaan heeft. En goede tip van de lente-ui, ik ga het proberen!
Dit is sowieso je leven als je een plantenwinkel hebt. Ik krijg dagelijks hele slideshows van kamerplanten van mensen te zien
Ik heb een philondendron die tegen zo’n paal opgebonden is, maar ik zie nu dat hij best wel hard gaat, wat doen jullie dan als hij boven de paal uitkomt, een nieuwe erin zetten die hoger is? Kan op google niet echt een goed antwoord vinden.
Haha, zo stel ik het me ook voor als je huisarts bent ofzo, dat iedereen te pas en te onpas bij je komt met foto’s van al hun kwaaltjes. “O nu ik hier toch ben, is dit trips?”.
Haha jazeker
@NoyraSoturi soms kijken mensen niet eens naar de planten en willen ze alleen weten wat ze aan de gele bladeren van hun monstera moeten doen. Nou, ik weet net zoveel als Google hoor en het kunnen 10 verschillende dingen zijn
Omg ik was bij een vriendin vanavond en ze zei dat haar planten niet zo happy waren. Ik kijken, zitten ze vol met trips. Noo.
Als je hem te kaal vind kun je hem ook snoeien! Ik moest de mijne noodgedwongen tot onder afknippen want er was van alles op gevallen tijdens de verhuizing. 2 ogen over gehouden, hij loopt weer helemaal uit nu!
Volgens mij moet hij ook gemakkelijk te stekken zijn, zelf niet gedaan want het was een zootje maar dat zou ik een volgende keer zeker proberen.
Ja, stekken heb ik al eens gedaan (heb nu dus ook 4 Monstera’s in plaats van 1, haha). Maar ik gok dat ie wel weer uitloopt, want sinds ik hier woon is ie twee keer zo groot geworden
Een stengel van mijn philodendron is geknakt dus ik heb hem nu gespalkt met een wasknijper. Is dit bij iemand wel eens succesvol weer aangegroeid of is het een kansloze missie?
@Maestoso ik heb ook wel eens gezien dat mensen met haakjes aan de muur hem zo omhoog lieten lopen! Vind dat ook wel een tof idee.
Ik heb het al met meerdere planten met plakband gedaan, ging supergoed!
Ik had het eerst ook geprobeerd met plakband en een stokje maar dat was niet sterk genoeg helaas! Het is best een zwaar/groot blad. Maar goed om te weten dat het wel weer aan kan groeien, hoe lang duurde het ongeveer bij jou?
ik denk dat het zo ook wel lukt! verschilt per plant, 1 a 2 weken denk ik? deze misschien langer omdat ie zo zwaar is.