Mijn alocasia heeft echt de allermooiste baby gemaakt fuck mijn vriend die zegt dat hij het een enge plant vindt.
En een super schattig potje erbij!
Oh je hebt een chamaeranthemum! Zo leuk! Die vind ik altijd zo mooi in botanische tuinen en staat ook heel hoog op mijn wishlist. Ik ga alleen binnekort verhuizen dus ik heb een no planten buy
Haha ja goor he die bloemen! Heet vgm een fluweelplant. Ik heb het idee dat je m moet snoeien, want ik had m verpot en toen is ie doorgeschoten en nu aan het sterven. Dus ben ‘m maar aan het stekken, maar in ieder geval geen gore bloemen gehad dit jaar.
Oja inderdaad fluweelplant dat is 'm! Ik heb de bloemen af geknipt maar de bladeren hangen er al treurig bij, goeie om 'm dan stekken voordat de plant helemaal gestorven is! En voortaan knip ik die bloemen meteen weg haha
Is een calathea met verbrandde bladeren nog te redden? Mijn calathea deed het echt super goed, alleen heb ik hem een tijdje terug tijdens een warme nacht buiten gehad omdat het zou gaan regenen, kon ie lekker wat water krijgen. En toen ben ik hem de volgende ochtend vergeten naar binnen te halen, dus nu zijn er er wat bladeren verbrand. (En het had ook niet eens geregend dus kon hem alsnog zelf water geven )
Heb al met de zoekfunctie gekeken of ik het antwoord kan vinden, maar dan kwam ik telkens op dat het een draak van een plant was, maar hoop zo dat ik hem nog kan redden want hij was zo mooi
Die verbrande bladeren kun je niks meer aan doen maar hij krijgt vanzelf weer nieuwe lijkt me.
Hmm ja, alleen zo zonde, is nu bovenin 1 bruine dorre bende… denk dat ik hem maar even een hoekje geef waar ik hem niet zoveel zie en hopen dat de nieuwe bladeren gauw doorkomen
Ja op zich heb je gelijk, het was niet eens een hele zonnige dag Geef hem nog 1 kans in een verdomhoekje en anders belandt ie in de open haard, kan ie lekker verbranden
Je kunt de slechte stukken afknippen en dan gewoon rustig wachten op nieuw blad. Eventueel in een extra vochtige omgeving zetten. Mss gaat het nu even niet zo hard, maar dan komt dat volgend jaar wel weer.
Gewoon voor de leuk omdat jullie het misschien ook wel kunnen waarderen:
Dit is in de kelder (die wel daglicht van boven krijgt) van een van de universiteitsgebouwen. De universiteit ligt noordelijker dan de poolcirkel, maar ze doen wel heel erg hun best om overal (binnen) heel veel groen neer te zetten. Dat vind ik echt tof.
Ik zag weer wat rouwvliegjes maar had geen zin om gelijk weer Aaltjes te bestellen dus ik heb m’n pot ingetapet zodat die krengen aan de onderkant vastplakken en daarnaast nog een fruitvliegjesval
En mijn 4 gestekte blaadjes gaan als een malle, dit is het resultaat na een maand of 3/4. Blijf het mooi vinden hoe planten kunnen groeien
Ik wil 3 enigszins goedkope grote planten in de woonkamer die niet giftig zijn voor katten. Wat zijn goede suggesties naast een bananenplant?
Kentia palm!
Graslelies?
Kokospalm?
Malay Gold
Heeft iemand enig idee wat voor insectjes dit zijn?
En is dat normale schade van zon of ook van insecten?