Hij stond juist te nat, daarom heb ik ook z’n aarde vervangen. Nu krijgt ie telkens kleine scheutjes, maar ik denk dat de rescuepoging te laat was.
Pot is van H&M home en hebben ze volgens mij nu nog in andere kleuren.
Hij stond juist te nat, daarom heb ik ook z’n aarde vervangen. Nu krijgt ie telkens kleine scheutjes, maar ik denk dat de rescuepoging te laat was.
Pot is van H&M home en hebben ze volgens mij nu nog in andere kleuren.
Wie weet komt ie nog bij! Ik hoop het voor je wat zonde anders zeg! En thanks!
Mijn hederaplantje is bruin en knisperig. Heeft-ie dan teveel of te weinig water? Hij krijg elke week ongeveer 350ml water net als die in de badkamer hangt. Die in de badkamer ziet er perfect uit.
Voor de forummers in de buurt van Nijmegen: ik zag dat er vanaf 1 oktober een planten winkel in de Lange Hezelstraat komt! 🪴
Hoe is het licht in je badkamer/waar deze plant staat?
Twee maranta-vragen:
De bladeren vouwen zich opeens dubbel, hoe kan dit? Ik las op internet dat het aan een gebrek aan water zou liggen, maar de grond is vochtig en hij krijgt regelmatig water.
Ik ben een stekje aan het maken en zag dit knolletje: wat is het?
Kan het aan het licht liggen? Het is best een gevoelige plant en hij staat niet graag in de zon. Als mijn maranta wel zonlicht krijgt krullen de bladeren ook om. Ik lees nu ook op internet dat ze het liefste wat donkerder staan met een hoge luchtvochtigheid.
Ik heb 'm al drie jaar en hij ging echt lekker tot opeens een maandje geleden Snap er niks van
Ik vind elke week 350ml wel veel klinken! Zou zelf denk ik de helft geven, misschien kijken of ie dan wat opknapt? En lekker de dode blaadjes eruit halen.
Dat knolletje noemen ze ook wel een tuber. Als je googled op “maranta tuber” vind je wat informatie hierover. Het is in ieder geval normaal!
Oh ja? Dat zegt plantsome
Ok dan ga ik minderen en de bruine blaadjes weghalen. Dank je!
Dit is een alocasia zebrina en die kun je niet in water stekken. Alleen met knolletjes die ze zelf aan maken of door de wortels te splitsen.
Ow wat jammer dank je wel voor je reactie
Wauw ik heb me een week afgevraagd of ik nou zo stonk, want ik rook telkens een soort van oude zweetgeur als ik aan m’n bureau zat… Kom ik er net achter dat het deze plant/bloemen zijn! Dus ik heb de bloemen er maar afgeknipt, hopelijk is de geur dan weg.
Weet iemand de naam van deze plant? Ik kan er even niet op komen en wil googelen over die geur/stank.
Een Gynura (volgens Google), even je eigen plaatje zoeken met google lens!. Meer weer ik er ook niet van
Ah super, dankjewel!
Leef op een planeet, nog nooit van Google lens gehoord maar wat handig!
#plantenstruggles hoor. Soms vind ik het echt jammer als ik een plant verkoop omdat 'ie dan zo mooi stond in de winkel Maar ja, get money hè. Dat gezegd hebbende, ik heb mijn webshop net weer geupdatet voor de liefhebber. Mijn god, twee dagen mee bezig geweest…