Haha ja jij bent ook arts toch?
Ik zit dan nu wel in het onderzoek, maar ook daar zijn geen opties hoor haha.
Via via ben ik nog nooit iemand tegen gekomen en tijdens stappen is zeldzaam. Dus, ja ik moet zoeken op tinder haha, laat me!
Heel moeilijk vind ik dit inderdaad⊠Ik vind dat je de spijker op zân kop slaat met âjij mag er wel van genieten maar ik mag er niet naar strevenâ.
Alsof je het alleen mag krijgen als je het eigenlijk niet wil. Terwijl ik denk dat er echt heel weinig mensen zijn die Ă©cht geen relatie willen. Natuurlijk is het niet goed als je een relatie nodig hebt om jezelf gelukkig te voelen, maar er is niets mis met het graag willen van een relatie, vind ik. Wie zou er niet graag geknuffeld worden, geborgenheid en partnerschap ervaren?
Ik denk dat niemand het echt kwaad bedoeld. Het is gewoon zo moeilijk wat je moet zeggen tegen iemand die graag een relatie wil maar er niet eentje heeft. Ik heb ook een vriendin die al jaren âop zoekâ is en het is zoân ontzettend leuke meid dat je dan haast gaat zoeken waarom het niet lukt. Dan kom je dus met dingen als âje hebt gewoon de ware nog niet ontmoetâ of âje moet gewoon niet ZOEKENâ of âhet komt vanzelf wel!â. Je weet namelijk gewoon niet echt wat je anders moet zeggen. Want je weet het ook niet, waarom het niet lukt. En je wil wel een beetje âpositiefâ zijn dus dan kom je al gauw aan met dit soort onzin.
Ik denk dat je best eens kan zeggen wat je hier zegt. Ik vind namelijk dat zinnetje van wel genieten maar niet naar streven echt een hele treffende en dat laat mij ook wel nadenken over wat ik tegen anderen zeg en hoe dat kan overkomen bij iemand.
Ja, ik snap het ook ergens wel van de andere kant en ik denk ook wel dat ik me er wel eens schuldig aangemaakt heb toen ik zelf happy-de-peppie een relatie had!
Nou ik ga pas over een paar maanden beginnen met coschappen haha, dus het gaat alleen nog maar erger worden ben ik bang. Maar goed, als ik ze nu al niet tegenkom - dan al helemaal niet!
Mijn enige leed is echt dat het leven vaak niet gemaakt is voor singles. Zelfs als ik hard spaar en heel weinig eisen heb zie ik mezelf nooit in staat om een huis / apartmentje te kopen. Zonder een tweede inkomen of ouders die helpen is het gewoon niet haalbaar. En hoewel ik de rekening wel snap, voelt dat intens oneerlijk.
Ik wil niet eens iets kopen nu, maar toch voelt het oneerlijk dat het niet zou kunnen.
@Alpacamybags mist die vriendin zelf een relatie? Ik ben niet anti relatie, ik heb ook al een lange relatie gehad (4 of 5 jaar geleden nu?). Maar ik voel dat niet als een gemis per se. Ik vind het dus best ongemakkelijk als mensen doen alsof dat wel zo is? Ik ben superblij voor mijn vrienden die wel al de liefde van hun leven hebben gevonden, en gaan trouwen. Maar ik verlang daar zelf niet per se naar. Ik denk dat dat bij mij pas komt wanneer ik echt nog een keer halsoverkop verliefd wordt op iemand.
Ik werk dan niet in de zorg. Maar werk wel fulltime. Dit weekend was ik ziek geworden, en doordeweeks heb ik met deze temperaturen alleen maar zin in bankhangen. Ik heb het hele rela gebeuren eerlijk gezegd een beetje opgegeven omdat ik het gewoon niet meer kan opbrengen. Klinkt een beetje depri, maar dat zal vast met mijn winterdip te maken hebben.
En inderdaad, waar kom je ze tegen? Niet op werk in ieder geval, daar werken alleen maar vrouwen.
Edit: niet dat het veel uitmaakt. Maar ik heb trouwens wel dingen gedaan. Naar een concert geweest bijvoorbeeld. Je moet ook maar net geluk hebben een leuke gast tegen te komen, iedereen is zo met zichzelf of met zijn groepje bezig. Hmm misschien toch maar op een tinderdate binnenkort
I feel you! Het meest ergelijke vind ik ook als mensen dan zeggen dat je niet zo kritisch moet zijn. Sorry hoor maar dat is zo hatelijk om te zeggen, vooral als die mensen zelf wel hun schaapjes op het droge hebbenâŠ
ik heb nog nooit een relatie gehad, ben met periodes best wat aan het daten / scharrelen etc maar waarom lukt het dan niet bij mij? Ik vind het ook vervelend als mensen dan zeggen, het komt wel. Volgens mij is het moeilijk voor te stellen hoe dat moet voelen maar voor mij voelt dat dus echt als iets dat misschien wel nooit gaat gebeuren en dat maakt me dan intens verdrietig. Terwijl ik verder het leven alleen wel heel leuk vind
Ok voor zover betrek ik het even op mezelf haha
Dat heb ik ook. Ook ik heb nog nooit een relatie gehad. Ik heb het gevoel dat ik iets fout doe of dat er iets mis met mij is. Al best wel lang.
Als mensen er dan iets over zeggen, goedbedoeld of niet, doet het altijd een beetje pijn. Denk dat je dat pas begrijpt als je hetzelfde hebt.
Aahw. Zo kut om je een buitenstaander te voelen!! Ik merk het ook trouwens.
Ik woon in mijn huis met huisgenoten die allemaal een rela hebben. En als hun vriendjes dan blijven slapen voel ik mij jaloers?!
Dit weekend was ik bijvoorbeeld ziek. Geen haan die daar naar kraait.
Dat mijn beste vriendin op dit moment ook niet zo lekker gaat en rare dingen roept helpt dan ook niet echt mee.
Ja dat denk ik ook! Voor mij voelde het (de liefde?) daarom ook altijd als iets, een spel, waar ik niet aan mee deed. Alsof het niet voor mij is weg gelegd of toch nooit zal overkomen. Toen heeft een vriendin mij ooit in een lang gesprek laten inzien hoe fout dat is. Dat iedereen meedoet in het spel van de liefde, ook als je nog nooit een relatie heb gehad of wat. Omdat je toch ook wel eens verliefd bent geweest, of intiem met iemand of wat dan ook. Ik kan dit nu niet zo mooi verwoorden maar vond het toen wel treffend. Sindsdien probeer ik het ook iets minder als iets te zien wat buiten mij staat, maar als iets waar ik ook aan mee doe en wie weet wordt het nog ooit wat haha
Ik herken helemaal niks van wat hier wordt repost en nu denk ik: ben ik zo raar?
Misschien ben ik nog te kort vrijgezel.
Ik hoop alleen heel erg dat jullie niet te veel hopen dat een relatie al die dingen waar je nu tegenaan loopt gaat wegnemen. In een goede relatie heb je beide nog je eigen ding en zal er altijd een weekend zijn waarin je elkaar niet ziet. Ook met kerst kan er altijd een moment zijn waarop je alleen naar de familie gaat omdat beide families toevallig een evenement tegelijk hebben gepland.
Ik hoop echt van harte dat jullie een relatie niet romantischeren, want dan gaat het zo tegenvallen
Heb niet het idee dat mensen hier denken dat hun leven compleet en perfect is ze een relatie hebben eigenlijk, waar maak je dat uit op?
En je bent niet raar joh, je hebt een mega lange relatie gehad die rot is geëindigd. Nu ben je lekker je ding aan het doen en een beetje uitproberen en dat kan hartstikke leuk zijn.
Precies die voorbeeldjes die ik aanhaal. @MazKanata poste over kerst en @seaside over hoe down ze zich voelt en ik kreeg het gevoel dat als je eenmaal die relatie hebt dat dan deze gevoelens en ervaringen als sneeuw voor de zon zullen verdwijnen
Ik herken mij eigenlijk ook in niks wat hier gepost wordt hoor haha en ik ben al drie jaar vrijgezel.
Ik vind het vooral heel irritant als mensen het âzieligâ /rot of iets vinden dat ik vrijgezel ben. Ik hoef echt geen medelijden van mensen haha.
Ah ja, dit vind ik inderdaad wel een belangrijke nuance.
Nou echt he, ik heb maar met zo weinig mannen een zoenklik gehad. Echt maar met 3 ofzo? Die dan echt precies zo zoenen als jij lekker vindt.
Mijn vriend wil nu nooit met tong zoenen, en ik houd niet van âde wasmachineâ of als een gek ronddraaien, maar een goede tongzoen is toch lekker. :â) Maar dat vindt hij dus niet.
Jawel dus soms probeer ik er dus wel nog âmijn manierâ doorheen te gooien haha. Maar ik vind het wel jammer. Met mijn ex zoenen vond ik ook nooit heel lekker, terwijl zoenen eigenlijk belangrijker is dan seks. En dan zit je jaren daar aan vast.
Ik kan wel lekker kussen met mijn vriend hoor, ik houd van zijn lippen. Dan moet ik alleen uitkijken dat ik ze er niet af zoen hahah. Ik houd een beetje van eraan zuigen, maar dat vindt de ander niet altijd heel plezant Maar het is geen tongzoenen. Volgens mij is tongzoenen ook wel heel Nederlands, nu ik erover nadenk. Wat denken jullie
French Kiss?
Hahha oja :â)
Edit:
Het is toch niet helemaal waterdicht:
âWanneer je het over een âFrench Kissâ hebt, heb je het over een tongzoen. Deze term komt uit het Victoriaanse tijdperk en verscheen in het boek Private Lindnerâs Letters: Censored and Uncensored tijdens de Eerste Wereldoorlog. Er werd gedacht dat Fransen experts waren in gepassioneerde romances. In Frankrijk wordt de French Kiss overigens âbaiser amourexâ (liefdes kus) of âbaiser avec la langueâ (kus met de tong) genoemd.â Bron: https://froot.nl/posttype/froot/13-interessante-feitjes-over-zoenen-waar-je-nog-niet-van-af-wist/
Ja een huis of iets kopen kan ik niet alleen. Ik kan zelfs geen appartementje huren?? Er is niks of het is een huurprijs die ik niet alleen kan ophoesten/de inkomenseisen zijn zo belachelijk. Ik kan geen kant op Ook als ik hier buiten de stad kijk wordt het niet beter.