Ik ben dus deze week gedumpt door iemand waar ik verliefd op geworden was en ik ventileer mijn verdriet bij mijn familie en vrienden (allemaal een relatie) en wat zij steevast zeggen is: je moet er niet zo naar op zoek gaan, je moet gewoon van jezelf houden en dan komt het vanzelf op je pad, het komt heus wel goed.
Ook al goed bedoeld, ik vind het echt de meest denigrerende manier van troosten. Ik bewijs al 3 jaar lang dat ik goed ben voor mezelf, ik heb een goede carrière, een sociaal leven, ik ga alleen vaak op pad, naar de film, wandelen, ik ga alleen op vakantie, ik heb hobbies. Heel de wereld heeft een relatie dus waarom is het zo fucking onvoorstelbaar dat ik ook verlang naar de geborgenheid en het partnerschap van een relatie. Waarom is het zo vreselijk verkeerd om dat te willen, daarop te hopen, en daarnaar op zoek te zijn. Anderen mensen genieten van de steun en toeverlaat in een partner maar ik mag daar niet naar streven en tevreden zijn met wat heb ik?
Ik kan hier echt over schuimbekken, ik voel mijn gevoelens dan zó miskend. Het wordt ook best vaak gezegd door vriendinnen die, toen zij zelf nog single waren, dit gevoel ook hadden.
Of door vriendinnen bij wie het allemaal zonder enige moeite raak was.
Bah bah bah